  • 11. Data: 2002-04-07 10:31:43
    Temat: Re: Po co konto gospodarcze dla ZUS
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a8nf7v$s86$1@news.onet.pl...

    > Ale juz niedługo, chyba po 8 kwietnia, maja
    > wprowadzić pobieranie potwierdzeń elektronicznych
    > (cos jak w inteligo pdf) do wydruków jaki
    > faksowych.

    Myślę, że nie tylko ja tak niecierpliwie na to czekam.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 12. Data: 2002-04-07 10:38:44
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego pozbawia sensu ? Place ZUS z wirtualnych oddzialow/bankow od
    okolo
    > roku, nie zaplacilem ani zlotowki prowizji z tego tytulu. W miedzyczasie
    > bralem z krakowskiego ZUSu zaswiadczenie o niezaleganiu ze skladkami.
    Zadne
    > potwierdzenia wplat nie byly wymagane. Ksiegowac mozna na podstawie
    > deklaracji ZUS DRA i dowodu wewnetrznego...

    Na pewno jest to jakieś wyjście, ale w takim przypadku musisz regularnie
    występować o zaświadczenie o niezaleganiu ze składkami.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 13. Data: 2002-04-07 17:13:57
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>
    napisał w wiadomości

    > Myślę, że nie tylko ja tak niecierpliwie na to
    czekam.

    Pytanie tylko czy przelewy do zus realizowane
    mlinką pojawia się w internecie i czy będzie można
    skorzystać z owych potwierdzeń juz teraz czy też
    przyjdzie czekać do lipca.

    Sark

  • 14. Data: 2002-04-07 21:20:59
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    > Pytanie tylko czy przelewy do zus realizowane
    > mlinką pojawia się w internecie i czy będzie można
    > skorzystać z owych potwierdzeń juz teraz czy też
    > przyjdzie czekać do lipca.
    >
    > Sark

    A tak w sumie, to do czego Wy uzywacie tych potwierdzen, bo nic mi do glowy
    nie przychodzi ....

    mz

  • 15. Data: 2002-04-07 22:25:32
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > A tak w sumie, to do czego Wy uzywacie tych
    potwierdzen

    Ano ja to do niczego ale jak ostatnio odwiedzam
    doktora to mnie pilęgniara napastuje i chce że by
    jej pokazać.
    A inne przypadki też się znajdą.

    > bo nic mi do glowy
    > nie przychodzi ....

    Widzisz, bo od tego to są inni którzy czasami
    tylko z tego żyją :-)

    Sark

  • 16. Data: 2002-04-07 22:27:22
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości
    > A inne przypadki też się znajdą.

    no i są ... w poniższym wątku

    Sark

  • 17. Data: 2002-04-08 07:03:57
    Od: Jaroslaw Lech <eljot22@NO_SPAM.yahoo.com>

    Sark wrote:

    > musisz je osobno zamówić i
    > już całkowicie pozbawia

    Ale przeciez przy zakladaniu konta wypelniasz formularz, gdzie jako ostanie
    pojawia sie pytanie, czy chcesz otrzymywac raz w miesiacu papierowy wyciag
    ze wszystkimi przeprowadzonymi na koncie operacjami. Wg tabeli oplat taki
    wyciag kosztuje 5 PLN, wiec nie rozumiem dlaczego chcesz miec potwierdzenia
    kazdego wyslanego do ZUS przelewu. Nie wystarczy takie zestawienie
    zbiorcze? Po co placic 15 PLN skoro mozesz zaplacic tylko 5 ?

    Pozdrowienia
    Jarek

  • 18. Data: 2002-04-08 09:23:22
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "Jaroslaw Lech" <eljot22@NO_SPAM.yahoo.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > kazdego wyslanego do ZUS przelewu. Nie wystarczy takie zestawienie
    > zbiorcze? Po co placic 15 PLN skoro mozesz zaplacic tylko 5 ?

    Ponieważ był to cytat z mojego postu, więc ja odpowiadam.
    Decyduje wygoda prowadzenia dokumentacji księgowej. Wpisów do PKPiR należy
    dokonywać w kolejności chronologicznej, więc wskazane jest aby dokumenty
    księgowe też były wpięte w takiej kolejności, a jeden łączny wyciąg z konta
    czyni to niemożliwym.
    Inny (chyba jeszcze istotniejszy argument) to taki, że nie zawsze chcę aby
    osoba której dokumentuję kwestionowany przelew, miała wgląd w moje inne
    transakcje na koncie.
    Jak na razie ja swoje konto firmowe wciąż jeszcze pozostawiam w Telepekao24.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 19. Data: 2002-04-08 11:38:05
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> wrote in message

    > Pewnie, ze tak. I wcale nie musisz nawet tego konta zglaszac do ZUSu jak
    tu
    > niektorzy sugeruja.

    To się nazywa ZUS ZBA - jest to specjalny druk na numery kont.

    K. Kowalski

  • 20. Data: 2002-04-08 16:16:54
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> napisał w wiadomości

    > tu
    >
    > To się nazywa ZUS ZBA - jest to specjalny druk na numery kont.
    >
    > K. Kowalski

    ....na numery kont zwiazanych z prowadzona dzialalnosci gospodarcza.

    marekz