  • 21. Data: 2002-04-09 07:36:31
    Temat: Re: Po co konto gospodarcze dla ZUS
    Od: Jaroslaw Lech <eljot22@NO_SPAM.yahoo.com>

    Krzysztof K. Maj wrote:

    > Ponieważ był to cytat z mojego postu, więc ja odpowiadam.
    > Decyduje wygoda prowadzenia dokumentacji księgowej. Wpisów do PKPiR należy
    > dokonywać w kolejności chronologicznej, więc wskazane jest aby dokumenty
    > księgowe też były wpięte w takiej kolejności, a jeden łączny wyciąg z
    > konta czyni to niemożliwym.

    Z tego co pamiętam, to cześć składki na ZUS odpisuje się od podatku
    dochodowego. W PKPiR chyba się tego nie księguje. A poza tym faktury VAT
    księgowane są na podstawie daty wystawienia, a nie daty uregulowania
    płatności.

    Z tym się zgadzam.

    Pozdrowienia
    Jarek

  • 22. Data: 2002-04-09 08:21:20
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > dokonywać w kolejności chronologicznej, więc wskazane jest aby dokumenty
    > księgowe też były wpięte w takiej kolejności, a jeden łączny wyciąg z

    Wpisow dokonujesz na podstawie faktur/rachunkow, a nie na podstawie dowodow
    ich oplacenia.
    Po co chcesz wpinac potwierdzenia przelewow do dokumentow?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 23. Data: 2002-04-09 08:39:10
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> napisał w wiadomości

    > ....na numery kont zwiazanych z prowadzona dzialalnosci gospodarcza.

    Na numery kont _platnika_skladek_
    Nikt cie nie pyta czy to jest konto osobiste czy do DG.
    Ale numer konta, z ktorego beda wplywac skladki nalezy podac ZUSowi.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 24. Data: 2002-04-09 08:59:17
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Slawek Kos" <s...@i...net..pl> wrote in message
    > Na numery kont _platnika_skladek_
    > Nikt cie nie pyta czy to jest konto osobiste czy do DG.
    > Ale numer konta, z ktorego beda wplywac skladki nalezy podac ZUSowi.

    To samo jest w US na NIP-B. Przy każdym koncie podajesz jego właściciela.

    K. Kowalski

  • 25. Data: 2002-04-09 08:59:22
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@i...net..pl> napisał w wiadomości

    > Na numery kont _platnika_skladek_
    > Nikt cie nie pyta czy to jest konto osobiste czy do DG.
    > Ale numer konta, z ktorego beda wplywac skladki nalezy podac ZUSowi.

    Mam wrazenie, ze w przypadku DG platnikiem skladek jest firma (gdyz wymagane
    jest podanie REGONU przy danych platnika). Niemniej jednak nie ma chyba
    sensu nadal sie nad tym rozwodzic. W kazdym razie:
    1. U mnie skladki wplywaja z roznych rachunkow (nie firmowych).
    2. Zaden z tych rachunkow (nie firmowych) nie jest ani nie byl nigdy
    zgloszony do ZUSu.
    3. Nigdy nie spowodowalo to niczego negatywnego.

    pozdrawiam, marekz

  • 26. Data: 2002-04-09 09:00:10
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Jaroslaw Lech" <eljot22@NO_SPAM.yahoo.com> wrote in message
> [...]
    > dochodowego. W PKPiR chyba się tego nie księguje. A poza tym faktury VAT
    > księgowane są na podstawie daty wystawienia, a nie daty uregulowania

    Chodzi Ci zapewne o zdrowotne. Ale je również można księgować w KPiR, choć
    od tego jest specjalna pozycja na NIP-5.

    K. Kowalski

  • 27. Data: 2002-04-09 09:08:46
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> wrote in message
    > 1. U mnie skladki wplywaja z roznych rachunkow (nie firmowych).
    > 2. Zaden z tych rachunkow (nie firmowych) nie jest ani nie byl nigdy
    > zgloszony do ZUSu.
    > 3. Nigdy nie spowodowalo to niczego negatywnego.

    A co miało spowodować skoro mają tam jeden wielki burdel :-))) Mówimy o
    teoretycznych obowiazkach.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 28. Data: 2002-04-09 09:53:40
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    > Chodzi Ci zapewne o zdrowotne. Ale je również można księgować w KPiR, choć
    > od tego jest specjalna pozycja na NIP-5.
    >
    > K. Kowalski

    W PIT-5 ;-). I zdrowotnego nie ksieguje sie w KPiR bo to nie jest kup, tylko
    odejmuje sie to od podatku. W KPiR ksieguje sie skladke na FP i FGSP. Jak
    sie ktos uprze moze ksiegowac tez spoleczne ubezpieczenia. (Oplaca sie w
    przypadku traty w danym roku podatkowym. W przypadku dochodu nie ma
    znaczenia gdzie.) Ale nie zdrowotne.

    pozdrawiam, zetmarek

  • 29. Data: 2002-04-09 10:58:59
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > Mam wrazenie, ze w przypadku DG platnikiem skladek jest firma (gdyz
    wymagane
    Osoba fizyczna.

  • 30. Data: 2002-04-09 12:16:25
    Od: No Name <v...@w...pl>

    MarekZ wrote:

> [...]
    > zgloszony do ZUSu.
    > 3. Nigdy nie spowodowalo to niczego negatywnego.

    Nie każda "nieprawidłowość" musi od razu wywoływać konsekwencje. ZUS
    chciałby wiedzieć, jakie konto ma zająć, jeżeli będziesz zalegał. Jak
    można "zalec" ZUSowi? Np. podszywając się pod zakład pracy chronionej i
    płacąc niższe zobowiązania. Zaległość sfabrykowana w ten sposób może
    wynosić z milion złotych albo i więcej.

    Fanatyk Enronu.