  • 1. Data: 2002-04-05 16:38:39
    Temat: Czek - realizacja a wiek
    Od: "Krzysztof Fijałkowski" <k...@i...net>

    Witam,

    Nie jestem pelnoletni, natomiast posiadam dowod osobisty. Osoba bedaca
    posiadaczem konta w PKO BP wystawila mi czek na moje imie i nazwisko. 4
    miesiace temu w jednym oddziale nie chcieli mi go zrealizowac, poniewaz nie
    mam 18 lat. W glownym oddziale dostalem pieniadze bez problemow. Wtedy
    dzwoniac na infolinie PKO BP uzyskalem odpowiedz ze jezeli posiadam dowod
    osobisty, to posiadacz moze wystawiac na moje imie i nazwisko czeki. Dzis
    poszedlem z kolejnym czekiem do tego oddzialu, w ktorym nie wyplacono mi
    gotowki. Oczywiscie znowu mi odmowiono. W drugim oddziale wielkie kolejki po
    30 minut, wiec dalem sobie spokoj. Teraz moje pytanie do Was : jak to jest w
    koncu, czy nie majac ukonczonych 18 lat, ale bedac posiadaczem dowodu
    osobistego moge zrealizowac wystawiony na mnie czek w oddziale banku? Jezeli
    tak, to czy w kazdym oddziale jest jakis kierownik zeby zlozyc skarge na
    pracownika albo domagac sie zrealizowania czeku, poniewaz powod odmowy jest
    "smieszny"?

    Czekam na odpowiedz i serdecznie pozdrawiam, i z gory dziekuje

    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-04-05 17:22:15
    Temat: Re: Czek - realizacja a wiek
    Od: "Rafal" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Fijałkowski" <k...@i...net> napisał w
    wiadomości news:3cadd31f_1@news.vogel.pl...
    > Witam,
    >
    > Nie jestem pelnoletni, natomiast posiadam dowod osobisty.

    [ciach]

    Jak ja bylem nie pelnoletni to realizowalem czeki w pekao - wymagana byla
    obecnosc rodzica/opiekuna.

  • 3. Data: 2002-04-08 09:29:07
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Krzysztof Fijałkowski <k...@i...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...
    > Witam,
    >
    > Nie jestem pelnoletni, natomiast posiadam dowod osobisty.

    A w jaki sposob dostales dowod osobisty?
    Byc moze jednak jestes pelnoletni (pelna zdolnosc do czynnosci prawnych -
    nie pamietam, szczegolow z KC), tyle tylko, ze masz mniej niz 18 lat.

    Karol

  • 4. Data: 2002-04-08 22:19:38
    Od: jahckal <j...@p...onet.pl>

    Witam, w wiadomości z dnia Mon, 8 Apr 2002 11:29:07 +0200, od "Karol"
    <a...@b...com> napisano:

> [...]
    >Byc moze jednak jestes pelnoletni (pelna zdolnosc do czynnosci prawnych -
    >nie pamietam, szczegolow z KC), tyle tylko, ze masz mniej niz 18 lat.

    No to wymyśliłeś. O pełnej zdolności nie decyduje posiadanie dowodu,
    ale właśnie pełnoletność (no i nie przesadzanie podczas jej trwania z
    łamaniem prawa). Dowód może wyrobić sobie osoba niepełnoletnia. Będzie
    on tymczasowy.

  • 5. Data: 2002-04-09 08:11:32
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik jahckal <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:f...@4...com..
    .
> [...]
    > ale właśnie pełnoletność (no i nie przesadzanie podczas jej trwania z
    > łamaniem prawa). Dowód może wyrobić sobie osoba niepełnoletnia. Będzie

    No niezupelnie wymyslilem, ale jest sytuacja w ktorej osoba <18 moze dostac
    normalny dowod osobisty. I bedzie miala pelna zdolnosc do czynnosci
    prawnych. Decyzja sadu.
    A kolega Krzysztof napisal o posiadaniu dowodu osobistego, a nie
    tymczasowego dowodu osobistego.

    Karol