  • 1. Data: 2002-04-05 21:42:57
    Temat: Po co konto gospodarcze dla ZUS
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Witam
    Tak się zastanawiam: po co wysyłać pieniążki do ZUS specjalnym przelewem z
    Inteligo za 3zł skoro można tę samą operację wykonać z konta osobistego,
    gdzie jest to 3 x tańsze??? Przecież, jak już tu wspominano, przelewy do
    ZUS można wykonywać z konta osobistego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Stanęliśmy na skraju przepaści,
    ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!"

  • 2. Data: 2002-04-06 08:55:55
    Temat: Re: Po co konto gospodarcze dla ZUS
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości
> [...]
    > Inteligo za 3zł skoro można tę samą operację
    wykonać z konta osobistego,
    > gdzie jest to 3 x tańsze??? Przecież, jak już tu

    Więc tylko kwestia zgłoszenia nr konta w zus i
    (chyba) us

    Sark

  • 3. Data: 2002-04-06 09:49:01
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

> [...]
    > Inteligo za 3zł skoro można tę samą operację wykonać z konta osobistego,
    > gdzie jest to 3 x tańsze??? Przecież, jak już tu wspominano, przelewy do

    Za siebie mozna, za pracownikow, ktorych zatrudniasz juz nie.

    pozdrawiam, marekz

  • 4. Data: 2002-04-06 13:04:34
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze m...@b...krakow.pl:

    > Za siebie mozna, za pracownikow, ktorych zatrudniasz juz nie.
    >
    > pozdrawiam, marekz

    Czyli jak mam DG na własne nazwisko i płacę ZUS tylko za siebie to mogę
    spokojnie hulać z osobistego eKonta w mBanku, ewentualnie z indywidualnego
    w Inteligo za złotówę??? Rewelacja :))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

  • 5. Data: 2002-04-06 14:06:49
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    > Czyli jak mam DG na własne nazwisko i płacę ZUS tylko za siebie to mogę
    > spokojnie hulać z osobistego eKonta w mBanku, ewentualnie z indywidualnego
    > w Inteligo za złotówę??? Rewelacja :))

    Pewnie, ze tak. I wcale nie musisz nawet tego konta zglaszac do ZUSu jak tu
    niektorzy sugeruja. Nie wiem czy eKonto mBanku akurat umozliwia przelew do
    ZUS, ale za darmo umozliwia to np. ePKO czy LG i pewnie wiekszosc innych
    bankow. Ja na przyklad ZUS przelewam z netKonta w LG. W Inteligo chyba jest
    drozej niz za 1 zł.

    marekz

  • 6. Data: 2002-04-06 16:07:34
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze m...@b...krakow.pl:

> [...]
    > wiekszosc innych bankow. Ja na przyklad ZUS przelewam z netKonta w LG.
    > W Inteligo chyba jest drozej niz za 1 zł.

    Złotówkę kosztuje dowolny przelew z konta osobistego. Zresztą z ekonta
    mBanku 0zł. A dlaczego miałoby nie umożliwiać??? To ten przelew różni się
    czymśod innych przelewów?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece
    same siebie szanować umieją." Wojciech Bogusławski

  • 7. Data: 2002-04-06 16:38:53
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    > Złotówkę kosztuje dowolny przelew z konta osobistego. Zresztą z ekonta
    > mBanku 0zł. A dlaczego miałoby nie umożliwiać??? To ten przelew różni się
    > czymśod innych przelewów?

    Rozni sie, bo jest wymagany specjalny format danych. Naprawde mam wrazenie,
    ze mBank (poza rachunkiem mBiznes) nie umozliwia przelewow do ZUSu, a w
    Inteligo, ze sa one po 3,00 pln chyba od sztuki.

    zetmarek

  • 8. Data: 2002-04-06 17:21:32
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

> [...]

    > spokojnie hulać z osobistego eKonta w mBanku, ewentualnie z indywidualnego

    Nie ciesz się! Przepisy zezwalają na opłacanie składek ZUS z konta
    osobistego, ale w tym celu musisz wypełniać specjalny formularz zawierający
    pola z Twoim NIP-em, PESEL-em oraz numerem deklaracji ZUS. O ile w marmurach
    nie ma z tym problemu, to w banku wirtualnym tak zrobić się nie da. W
    Telepekao24 jest np. osobne menu służące tylko i wyłącznie do robienia
    przelewów do ZUS-u.
    W mBanku nie tylko nie ma takiego menu, ale nawet przy koncie firmowym nie
    dostajesz papierowego potwierdzenia transakcji, musisz je osobno zamówić i
    zapłacić po 5 zł za każdy z trzech papierków, co już całkowicie pozbawia
    sensu tę transakcję.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 9. Data: 2002-04-06 17:46:45
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org> napisał w wiadomości

    > O ile w marmurach
    > nie ma z tym problemu, to w banku wirtualnym tak zrobić się nie da. W
    > Telepekao24 jest np. osobne menu służące tylko i wyłącznie do robienia
    > przelewów do ZUS-u.

    Nie wyolbrzymiajmy, da sie, da.

> [...]
    > zapłacić po 5 zł za każdy z trzech papierków, co już całkowicie pozbawia

    Dlaczego pozbawia sensu ? Place ZUS z wirtualnych oddzialow/bankow od okolo
    roku, nie zaplacilem ani zlotowki prowizji z tego tytulu. W miedzyczasie
    bralem z krakowskiego ZUSu zaswiadczenie o niezaleganiu ze skladkami. Zadne
    potwierdzenia wplat nie byly wymagane. Ksiegowac mozna na podstawie
    deklaracji ZUS DRA i dowodu wewnetrznego...

    marekz

  • 10. Data: 2002-04-06 18:36:30
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > W mBanku nie tylko nie ma takiego menu

    Zgadza się nie ma

> [...]
    > dostajesz papierowego potwierdzenia transakcji,
    musisz je osobno zamówić i
    > zapłacić po 5 zł za każdy z trzech papierków, co

    Ale juz niedługo, chyba po 8 kwietnia, maja
    wprowadzić pobieranie potwierdzeń elektronicznych
    (cos jak w inteligo pdf) do wydruków jaki
    faksowych.

    //// potwierdzenie operacji wysyłane faksem - na
    żądanie Klienta
    możliwość wydruku listy operacji i pojedynczej
    transakcji bezpośrednio ze strony www ////

    Sark