eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPłatność blik i możliwość anulowania transakcji? › Re: Płatność blik i możliwość anulowUTF-8?Q?ania transakcji3f?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!new
    s-out.netnews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer04.ams1!peer.ams1.xlned.com
    !news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.c
    om!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostra
    da.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <5...@g...com>
    <s79q1s$18in$1@gioia.aioe.org>
    <6098e3cd$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <609944bb$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <6099acc1$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <609a4f65$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Płatność blik i możliwość anulowUTF-8?Q?ania transakcji3f?
    Date: Tue, 11 May 2021 23:01:50 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.10.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <609a4f65$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 32
    Message-ID: <609af0bf$0$4958$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 185.192.243.253
    X-Trace: 1620766911 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 4958 185.192.243.253:61172
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:656985
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 11.05.2021 o 11:23, Pete pisze:

    > Próbowałeś, czy tak sobie teoretycznie rozważasz?

    Ba, nawet wiele razy mi się udało :-)

    > 1. Na jakiej podstawie bank miałoby komuś zablokować rachunek (po pół
    > roku na żądanie prokuratora, to prędzej)

    Art. 33 i kolejne Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu
    praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu nakładają na nie obowiązek
    analizy, zaś art. 106a pkt. 3 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo
    bankowe daje podstawę do zablokowania, w razie potwierdzenia podejrzeń.
    Powód do analizy przepływów na tym konkretnym rachunku daje reklamacja
    klienta. Natomiast ne jest to miejsce na omawianie szczegółów, albowiem
    nauczyłbym oszustów czego unikać, by nie spowodować natychmiastowej
    blokady rachunku :-)
    >
    > 2. Na reklamację bez fizycznej obecności karty bank odpowie, że przecież
    > posiadacz zlecił tę płatność, więc o co chodzi?

    O to chodzi, że międzynarodowe przepisy VISA w takim wypadku przewidują
    zwrot środków.
    >
    > W tej sytuacji, to raczej już tylko policja/prokurator. Ale jeśli konto
    > na słupa, to szukaj wiatru w polu.

    Widzisz, jak Ty mało wiesz :-)


    --
    Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1