  • Data: 2021-05-11 23:01:50
    Temat: Re: Płatność blik i możliwość anulowUTF-8?Q?ania transakcji3f?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.05.2021 o 11:23, Pete pisze:

    > Próbowałeś, czy tak sobie teoretycznie rozważasz?

    Ba, nawet wiele razy mi się udało :-)

    > 1. Na jakiej podstawie bank miałoby komuś zablokować rachunek (po pół
    > roku na żądanie prokuratora, to prędzej)

    Art. 33 i kolejne Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu
    praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu nakładają na nie obowiązek
    analizy, zaś art. 106a pkt. 3 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo
    bankowe daje podstawę do zablokowania, w razie potwierdzenia podejrzeń.
    Powód do analizy przepływów na tym konkretnym rachunku daje reklamacja
    klienta. Natomiast ne jest to miejsce na omawianie szczegółów, albowiem
    nauczyłbym oszustów czego unikać, by nie spowodować natychmiastowej
    blokady rachunku :-)

    > 2. Na reklamację bez fizycznej obecności karty bank odpowie, że przecież
    > posiadacz zlecił tę płatność, więc o co chodzi?

    O to chodzi, że międzynarodowe przepisy VISA w takim wypadku przewidują
    zwrot środków.

    > W tej sytuacji, to raczej już tylko policja/prokurator. Ale jeśli konto
    > na słupa, to szukaj wiatru w polu.

    Widzisz, jak Ty mało wiesz :-)

    --
    Robert Tomasik