  • 71. Data: 2009-04-04 12:46:27
    Temat: Re: Płatne hasła papierowe w mBanku
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 14:08
    (autor MarekZ
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gr7i4l$55s$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):
    > W szczególności możesz sobie ją przepisać do telefonu, zakodowaną albo
    > niezakodowaną, względnie wgrać jako fotkę.

    Hm... Właśnie wpadłem na myśl: Może jakby listy były generowane samodzielnie
    przez www? Wtedy by można obniżyć koszt, a jednocześnie kto chce, by se
    drukował, kto chce przeklejał do emula. A tak... przepisywać 50 kodów z
    papierka to jest takie sobie, a koszt wydania nadal spory.

    --
    Tristan

  • 72. Data: 2009-04-04 12:48:23
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> wrote in message

    > Czyli od czerwca należy spodziewać się wzrostu oprocentowania rachunków w
    > mBanku?

    Jestes naiwny jak sie spodziewasz. Podobnie jak kolega, ktory spodziewa sie
    spadku cen benzyny gdy zostanie obnizony interchange.

    MK

  • 73. Data: 2009-04-04 13:02:41
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 4 Apr 2009 14:48:23 +0200, MK wrote:

    > Jestes naiwny jak sie spodziewasz. Podobnie jak kolega, ktory spodziewa sie
    > spadku cen benzyny gdy zostanie obnizony interchange.

    Nie spodziewam się. Po prostu chciałem zasugerować, że Twój argument o tym,
    że klienci korzystający z SMS-ów płacą za tych z papierkami jest lekko bez
    sensu, jeśli sam stwierdzasz, że naiwnością jest liczyć na to, że
    wprowadzenie opłat za hasła papierowe polepszy sytuację klientów mBanku
    (czy to wszystkich, czy tylko tych z SMS-ami).

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 74. Data: 2009-04-04 13:06:32
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 4 Kwi, 08:19, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    > Na przyklad ja.

    Ja również. Własnie za chwilę zamówię ich do oporu.

  • 75. Data: 2009-04-04 13:13:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > wprowadzenie opłat za hasła papierowe polepszy sytuację klientów mBanku
    > (czy to wszystkich, czy tylko tych z SMS-ami).

    Ale to co innego niz podniesienie oprocentowania :). Sytuacja polepszy sie o
    tyle, ze sie nie pogorszy. Inaczej wszyscy klienci by musiei zaplacic za
    podwyzke, ktorej dokonala PP.

    MK

  • 76. Data: 2009-04-04 14:30:17
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Bo np. trzeba wiedziec ile ich jest i przez czyje rece przechodzily.
    > Niespersonalizowanych plastikow kart tez nie trzeba chronic? Papieru na
    > banknoty pewnie tez nie skoro nie ma na nim nadruku ;).

    Do ochrony tokenów w Eurobanku nie ma sejfów - fakt. Reszta to Twoje
    wymysły.

    > Przeciez nie wycofuje ich tylko wprowadza oplate dla korzystajacych. Czemu
    > na produkcje maja placic klienci ktorzy korzystaja z tanszych form
    > autoryzacji?

    hehe... argument porażający. Normalnie do mEkipy się nadajesz na forum
    mBanku. Ten sam ton wypowiedzi.

  • 77. Data: 2009-04-04 14:35:56
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Osobiście nie wyobrażam sobie życia bez telefonu komórkowego, który pełni
    > także wiele innych funkcji (organizer, budzik, kalendarz itp.).

    Co nie musi oznaczać, że każdy ma sobie "nie wyobrażać". Są osoby z nieco
    większą wyobraźnią i szkoda, że będą za nią płacić niedługo.

    > A mój telefon tak czy inaczej warto, żeby bank miał - w razie czego mogą
    > zadzwonić gdy coś się dzieje.

    Ostatnio zdzwonili do mnie dwa razy... Raz cudowne jakieś tam struktury
    potem ubezpieczenia czy coś tam. Za każdym razem wychodziłem z ważnego
    spotkania, bo bank dzwoni, więc jak piszesz "coś się dzieje". W końcu
    zasugerowałem, aby dali mi święty spokój i życzę sobie kontakt jedynie drogą
    pocztową. Na razie pomogło.

    > Dla mnie taka lista to wada, bo abym mógł z niej korzystać musiałbym ją
    > wpisać do telefonu, co jest bezsensu przy hasłach smsowych. Forma
    > papierowa jest całkowicie niefunkcjonalna.

    Przeciętna osoba fizyczna korzysta z przelewów w domu wykonując pewnie stałe
    opłaty typu czynsz, prąd itp. Naprawdę dla tych osób noszenie przy sobie
    kodów autoryzacyjnych nie ma najmniejszego sensu. Wiem, że są osoby, które
    nie wyobrażają sobie wyjścia z domu bez 3 komórek, laptopa, palmtopa itp.
    ale są też takie, które bez tego żyja. I to całkiem nieźle ;-)

  • 78. Data: 2009-04-04 14:44:58
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Taaa... Listę można bez problemu skopiować, wystarczy na w miarę chwilę
    > mieć
    > do niej dostęp lub choćby podgląd używania.

    A ponieważ nie nosi jej się przy sobie to jest to niemożliwe. Może tak... co
    łatwiej skopiować: klucze od mieszkania, które masz ciągle przy sobie z 1
    kompletu czy z drugiego kompletu, który trzymasz w domu czy w sejfie w
    pracy? Zastanów się dlaczego np. przy ubezpieczeniu auta potrzebne są dwa
    komplety kluczy, przy czym ten drugi jest nawet ważniejszy niż ten pierwszy.

    > Nie łatwiej. Zresztą w durnowatym lukasie to nawet do sprawdzenia stanu
    > konta potrzeba tokena.

    Właśnie. Tymczasem jeden fistaszek w przeglądarce i już mam dostęp do
    Twojego konta (zapamiętanie haseł). Do tego jeszcze świst komóreczkę i już.
    Wiem, wiem. Ty jesteś świadom, nie korzystasz z przygodnych kompów,
    skanujesz swój zanim się zalogujesz na wirusy, robaki itp. itd., ale
    pamiętaj, że mbank ma 2 mln klientów i nie każdy tak robi.
    W Lukasie ten numer niestety nie przejdzie przez token właśnie.

    > A ja potrzebuję.

    Więc i ja muszę?

    > A ja głównie w pracy korzystam.

    I pewnie niejedna księgowa też. Nie ma to jak wysłać 100 przelewów i każdy
    autoryzować piszczącą komórką (pomijam fakt, iż dłużej to trwa niż hasła
    papierowe).

    > A ponoć nie musisz nic na już. Jak tracę telefon to i tak muszę ASAP go
    > odzyskać, więc tego samego dnia jadę wymienić kartę (choć 1 raz w życiu mi
    > się zdarzyło dopiero).

    A ja korzystam głównie z innych banków w tej chwili. I jeśli zrobię 1
    przelew na 3 miesiące w mbanku autoryzowany to max. Nie ma dla mnie sensu
    zatem noszenie urządzenia do autoryzacji przy pupie.
    W wielu miejscach w PL nie ma nawet salonów wszystkich operatorów i to nie
    jest tak hop-siup i mam nową kartę.

    > Bo jest. Każda inna jest mniej bezpieczna i mniej wygodna.

    mEkipa?

  • 79. Data: 2009-04-04 14:46:05
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Na przyklad ja.

    Ja również. Własnie za chwilę zamówię ich do oporu.
    -------------
    hehe. Ja miałem 40 hasło już w użyciu, więc sobie trochę poodblokowywałem
    dostępów za chwilę je blokując i w ten sposób przeskoczyłem do następnej
    listy, a kolejną mogłem zamówić. 5zł zysku ;-))

  • 80. Data: 2009-04-04 15:00:19
    Od: Imka <s...@g...pl>

    In <news:gr7s1k$gqe$1@news.dialog.net.pl> Szymon wrote:

> [...]
    > dostępów za chwilę je blokując i w ten sposób przeskoczyłem do następnej
    > listy, a kolejną mogłem zamówić. 5zł zysku ;-))

    Ciekawe ile osób to dziś zrobiło. Bo ja też celowo wykończyłam resztki z
    listy, jedna leży przysłana wcześniej, cztery zamówię, przy moim
    zapotrzebowaniu na hasła będę mieć spokój na jakieś dwa lata... ;->

    --
    "Mafia zostaje zastrzelona przez człowieka z tortu urodzinowego" -
    wikipedia.pl