  • 1. Data: 2009-12-12 11:40:10
    Temat: Perspektywy rynku obligacji/funduszy w najblizszych miesiacach
    Od: PS <b...@b...adresu.pl>

    Jak sadzicie jak beda ksztaltowac sie ceny obligacji/jednostek tfi
    inwestujacch w obligacje w najblizszym miesiacach? Ostatnie tygodnie sa
    wyjatkowo nedzne. Pytanie co dalej?

  • 2. Data: 2009-12-12 11:59:42
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "PS" <b...@b...adresu.pl> wrote in message
    > Jak sadzicie jak beda ksztaltowac sie ceny obligacji/jednostek tfi
    > inwestujacch w obligacje w najblizszym miesiacach? Ostatnie tygodnie sa
    > wyjatkowo nedzne. Pytanie co dalej?

    moim zdaniem ceny obligów bedą leciec na mordę....
    george

  • 3. Data: 2009-12-12 12:33:03
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "PS" <b...@b...adresu.pl> napisał w wiadomości grup
    > Jak sadzicie jak beda ksztaltowac sie ceny obligacji/jednostek tfi
    > inwestujacch w obligacje w najblizszym miesiacach? Ostatnie tygodnie sa
    > wyjatkowo nedzne. Pytanie co dalej?

    Ja nieodmiennie uważam, że będą spadki na obligacjach polskiego państwa.

  • 4. Data: 2009-12-12 12:42:52
    Od: PS <b...@b...adresu.pl>

    > moim zdaniem ceny obligów bedą leciec na mordę....
    > george

    dlaczego?

    czyli co wycofywac?

    czesc funduszy inwestuje nie tylko w polskie obligacje, glownie w
    europie wschodniej, te pojda mocniej w dol?

    a moze po chwilowym pogorszeniu koniunktury znow to pojdzie w gore, w
    koncu zwiekszy sie oprocentowanie obligacji, a i tak obligacje sa chyba
    pewniejsze niz rynek akcji, na ktorym chyba szykuje sie zly okres (juz
    od jakiegos czasu mamy praktycznie trend boczny)

  • 5. Data: 2009-12-12 12:58:52
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > pewniejsze niz rynek akcji, na ktorym chyba szykuje sie zly okres (juz od
    > jakiegos czasu mamy praktycznie trend boczny)

    poczekaj, czy tobie zależy na procentach z obligacji w perspektywie ich
    zapadalnosci ???
    To moze lepiej nie bede zabieral głosu...

    george

  • 6. Data: 2009-12-12 13:12:47
    Od: PS <b...@b...adresu.pl>

    > poczekaj, czy tobie zależy na procentach z obligacji w perspektywie ich
    > zapadalnosci ???
    > To moze lepiej nie bede zabieral głosu...

    dokladnie zalezy mi na wzroscie jednostek tfi inwestujacych w obligacje ;)

    ale jesli oprocentowanie bedzie wyzsze to obligacje beda atrakcyjniejsze ;)

  • 7. Data: 2009-12-12 13:19:26
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > dokladnie zalezy mi na wzroscie jednostek tfi inwestujacych w obligacje ;)
    >
    > ale jesli oprocentowanie bedzie wyzsze to obligacje beda atrakcyjniejsze
    > ;)

    hmm. no właśnie. mam wrażenie że TFI zyskuja gdy ceny obligów rosną.. :)
    czyli startuja z wysokiego "kuponu" i osiągaja coraz wyższe ceny przy
    spadającym "kuponie / oprocentowaniu".
    Pytanie pomocnicze : jaka maksymalna cene (teoretycznie) moze osiagnać
    obligacja zerokuponowa o terminie zapadalnosci 1 roku i cenie nominalnej
    1000 pln ?

    george

  • 8. Data: 2009-12-12 14:09:15
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > ale jesli oprocentowanie bedzie wyzsze to obligacje beda atrakcyjniejsze

    W pewnym uproszczeniu jeżeli stopy procentowe wzrosną to wycena obligacji na
    rynku spadnie. A poniewaz TFI na biezaco wyceniaja aktywa to wartość
    jednostek będzie spadać. Na twoim miejscu jezeli zakładasz wzrost stop
    procentowych zainteresowanie tfi obligacji odłozyłbym na pozniej

    pozd
    as

  • 9. Data: 2009-12-12 14:27:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    PS pisze:

    > dokladnie zalezy mi na wzroscie jednostek tfi inwestujacych w obligacje ;)
    >
    > ale jesli oprocentowanie bedzie wyzsze to obligacje beda atrakcyjniejsze ;)
    zależy, które obligacje chcesz kupić ;-)

    jeżeli 0Z to jezeli spadna stopy % NBP to ww. obligacje zdrozeja (tam
    sam j.u. fundow w nie inwestujących), a jezeli wzrosna to bedzie
    odwrotnie, natomiast wycena DZ, TZ itp...ksztaltuje sie zgodnie ze
    stopami % na rynku

    wniosek taki, ze z inwestycja w 0Z wiąże się większe ryzyko

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2009-12-13 17:53:55
    Od: PS <b...@b...adresu.pl>

    podsumowujac, sadzicie ze najblizszy okres bedzie sprzyjal wzrostom
    jednostek tfi inwestujacych w obligacje?