  • 1. Data: 2009-12-11 21:33:40
    Temat: Latwiej okrasc bank niz sklpeik spozywczy
    Od: "Marcin" <n...@n...de>

    Witam

    http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,7353724,Dziel
    ne_ekspedientki_i_plochliwi_bandyci.html

    Ostatnio tez bylo kilka napadow na banki w Krakowie, ale
    w banku przestepca dostaje pieniadze i wychodzi nie
    niepokojony. A w sklepikach nie jest tak latwo.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2009-12-11 21:39:09
    Temat: Re: Latwiej okrasc bank niz sklpeik spozywczy
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2009-12-11 22:33, Marcin wrote:

    > Ostatnio tez bylo kilka napadow na banki w Krakowie, ale
    > w banku przestepca dostaje pieniadze i wychodzi nie
    > niepokojony. A w sklepikach nie jest tak latwo.

    Ciekaw jestem ile spozywczakow ma wdrozone procedury napadowe
    (no i ubezpieczenie obejmujace takie sytuacje)

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2009-12-11 23:43:37
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    Marcin wrote:
> [...]
    > w banku przestepca dostaje pieniadze i wychodzi nie
    > niepokojony. A w sklepikach nie jest tak latwo.

    Sklepiki to często interes rodzinny, często sami właściciele, lub
    rodzina stoi za ladą. Strata w wyniku napadu jest bardzo realna i
    dotkliwa. A kto by chciał w banku nadstawiać karku, za nieswoje
    pieniądze? Inna sprawa, że w tych małych oddziałach ochrona jest
    żałosna, bo lepsza się nie opłaca. Więc jeżeli korporacja oszczędza na
    bezpieczeństwie, to pracownicy mają własną piersią jej bronić? Ja bym
    piersi nie nadstawiał, tylko grzecznie wydał pieniądze.

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail

  • 4. Data: 2009-12-12 01:10:19
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "schliesky" <t...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Więc jeżeli korporacja oszczędza na bezpieczeństwie, to pracownicy mają
    > własną piersią jej bronić? Ja bym piersi nie nadstawiał, tylko grzecznie

    Eh! W "jednym z banków" zorganizowano szkolenie w kwestii napadu.
    Było tak realistyczne, że ktoś "z ulicy" wezwał policję. A osoby szkolone
    były sparaliżowane petardami i bestialskim traktowaniem, mimo, że
    wiedziały, że to tylko szkolenie....

    Feromon

  • 5. Data: 2009-12-12 06:49:16
    Od: BK <b...@g...com>

    On 12 Gru, 00:43, schliesky <t...@m...pl> wrote:

> [...]
    > bezpieczeństwie, to pracownicy mają własną piersią jej bronić? Ja bym
    > piersi nie nadstawiał, tylko grzecznie wydał pieniądze.

    Ale nie ma lepszego srodka bezpieczenstwa niz oddawanie pieniedzy.
    Korporacja nie oszczedza na bezpieczenstwie, to male sklepiki
    oszczedzaja. Korporacje wychodza ze slusznego zalozenia, ze lepiej sie
    po prostu ubezpieczyc niz bawic w dziki zachod. Jaki ma sens narazanie
    kogokolwiek - pracownikow czy ochroniarzy na utrate zdrowia/zycia?

    Proba obrony kasy jak cnoty jedynej corki mlynarza to jakis bezsens.
    Szkoda sie narazac dla kasy, lepiej sie ubezpieczyc.

  • 6. Data: 2009-12-12 08:08:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 12.12.2009 BK <b...@g...com> napisał/a:
> [...]
    >
    > Proba obrony kasy jak cnoty jedynej corki mlynarza to jakis bezsens.
    > Szkoda sie narazac dla kasy, lepiej sie ubezpieczyc.

    Tak, tylko w końcu szkodowość będzie taka, że ubezpieczyciele zastosują
    zaporowe stawki składek lub przestaną ubezpieczać. Wtedy banki staną na
    nowo przed problemem i będą musiały się zająć tym na własną rękę.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2009-12-12 08:15:36
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 12 Dec 2009 00:43:37 +0100, schliesky napisał(a):

> [...]
    > bezpieczeństwie, to pracownicy mają własną piersią jej bronić? Ja bym
    > piersi nie nadstawiał, tylko grzecznie wydał pieniądze.

    Widać, że kompletnie nie wiesz o czym piszesz. Bank jest od takich sytuacji
    ubezpieczony w odróznieniu od małych sklepików. Pracownicy w bankach są
    szkoleni by oddawać kasę i się nie narażać w przypadku napadu. Ba była taka
    sprawa w USA, że bohaterski idiota który zamiast oddać pieniądze pogonił za
    bandziorem i go obezwładnił, zostł zwolniony z pracy za złamanie procedur.
    I moim zdaniem całkiem słusznie bo narażał innych. A jakby go ten bandzior
    załatwił to pewnie rodzina wyprocesowałaby z banku grube miliony.

    --
    Kojer

  • 8. Data: 2009-12-12 08:30:10
    Od: BK <b...@g...com>

    On 12 Gru, 09:08, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

> [...]
    > zaporowe stawki składek lub przestaną ubezpieczać. Wtedy banki staną na
    > nowo przed problemem i będą musiały się zająć tym na własną rękę.

    A o czym ty mowisz? ;) Piszesz tak jakby bankowosc i napady powstaly
    tydzien temu ;) Szczyt szkodowosci z napadow bankowych mamy dawno za
    soba [nawet w polsce gdzie szczyt byl jakies CA 10 lat temu]. Coraz
    wiecej bankow ma oddzialy bez obslugi kasowej lub z bardzo ograniczona
    obsluga. Wrzutnie, bankomaty i wplatomaty minimalizuja obieg gotowki w
    bankach i po prostu nie ma czego krasc. Szkodowosc sie zmniejsza.
    Tradycyjne napady na banki wypierane sa przez oszustwa kredytowe,
    kartowe i inne wynikajace z rozwoju technologi.

  • 9. Data: 2009-12-12 09:35:09
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Było tak realistyczne, że ktoś "z ulicy" wezwał policję. A osoby szkolone
    > były sparaliżowane petardami i bestialskim traktowaniem, mimo, że

    tak, ale to było dawno, generalnie pracownicy w bankach są szkoleni, że
    jak napad to mają oddać pieniądze i nie bawić się w bohaterów,
    ubezpieczenie pokrywa tego rodzaju straty

    a swoją drogą to w bankach już dość często montowane są multisejfy z
    czasowym otwarciem i nawet jeżeli pracownik chcialby wyjąć od razu całą
    kasę to musi poczekać kilka minut aż się ww. otworzy

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2009-12-12 10:18:18
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "RobertS" news:hfvo4d$n5l$1@opal.icpnet.pl

    > a swoją drogą to w bankach już dość często montowane są multisejfy z
    > czasowym otwarciem i nawet jeżeli pracownik chcialby wyjąć od razu całą
    > kasę to musi poczekać kilka minut aż się ww. otworzy

    Pokuszę się o stwierdzenie, że takie sejfy stają się powoli standardem w
    większości placówek.