  • 1. Data: 2009-12-11 23:33:47
    Temat: karta Laser w Polsce.
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    Mam karte Maestro/Laser AIB. Mimo ze BZWBK jest wlasnoscia AIB nie da sie w
    jego bankomacie wyplacic z tejze karty.
    To samo Euronet i Lukas Bank....
    CZy wie ktos w jakim banku ta karta moze zadzialac ???

    Swoja droga tyle lat, tylu turystow z Wysp a polskie banki sie nie spisza z
    wejsciem do Europy.
    Na W. Kanaryjskich ( gdzie nie ma Lasera ) karta dzialala bez zarzutu
    gdziekolwiek.

    AO.

  • 2. Data: 2009-12-11 23:47:59
    Temat: Re: karta Laser w Polsce.
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Uzytkownik "Artur O." <a...@w...pl> napisal w wiadomosci grup

    Nie powinno byc zadnych problemów z ta karta w polskich bankomatach z tego
    co wiem... Jezeli wykluczasz mozliwosc uszkodzenia karty, braku srodków lub
    blednego PIN pozostaje próbowac kolejnych sieciach. Na pierwszy ogien
    proponuje Cash4You. Potem PKO BP. Potem reszta.

    O ile nie musi to byc bankomat warto spróbowac takze wyplaty w terminalu w
    oddziale dowolnego banku, który oferuje taka mozliwosc.

  • 3. Data: 2009-12-12 08:34:58
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Artur O." news:hfuktk$pub$1@news.onet.pl

> [...]
    > wejsciem do Europy.
    > Na W. Kanaryjskich ( gdzie nie ma Lasera ) karta dzialala bez zarzutu

    Dziwne. W Polsce tez powinna zadzialac. Rozumiem, ze testowales tylko
    bankomaty BZWBK. Czas najwyzszy zrobic mini test z euronetem. Dodatkowo
    warto sprawdzic równiez jak karta dziala w sklepach. Moze jest uszkodzona?

    A co do turystów z UK/Irlandii. Nie ma ich w Polsce tyle co jeszcze kilka
    lat temu, a w Europie pod wzgledem szeroko rozumianej bankowosci i kart
    platniczych jestesmy juz dawno. Prawda dodatkowo jest taka, ze to inni
    powinni sie w wielu ww. segmentach uczyc od nas a nie my od nich. Pojezdzi
    troche po Irlandii i innych krajach Europy a zobaczysz, ze wcale pod
    wzgledem kart nie jest tak pieknie jak u nas. Szczególnie ROI nie ma zbytnio
    sie czym chwalic bo ze zwykla VE tam raczej za bardzo nie poszalejesz.

  • 4. Data: 2009-12-12 12:49:21
    Od: GrzeS <g...@f...wytnijto.hu>

    Artur O. wrote:
> [...]
    > wejsciem do Europy.
    > Na W. Kanaryjskich ( gdzie nie ma Lasera ) karta dzialala bez zarzutu

    Skontaktuj sie ze swoim oddzialem. Tez mam Lasera z Aib i zadnych
    problemow z wybraniem kasy (bzwbk) w PL.

    Pozdr

  • 5. Data: 2009-12-12 21:57:27
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message
    > Uzytkownik "Artur O." <a...@w...pl> napisal w wiadomosci grup
    >
    > Nie powinno byc zadnych problemów z ta karta w polskich bankomatach z tego
    > co wiem...

    Wiesz malo albo wcale - pisze przeciez ze sa problemy ....

  • 6. Data: 2009-12-13 00:56:45
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Uzytkownik "Artur O." <a...@w...pl> napisal w wiadomosci grup

    > Wiesz malo albo wcale - pisze przeciez ze sa problemy ....

    Jesli nie potrafisz zrozumiec co napisalem, nie jestem w stanie Ci pomóc.

    Powodzenia w rozwiazywaniu problemów.

  • 7. Data: 2009-12-13 08:00:42
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MarekZ" news:hg1dmi$1pm$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Jesli nie potrafisz zrozumiec co napisalem, nie jestem w stanie Ci pomóc.

    To ile on w tej Irlandii siedzial, ze juz po Polsku nie rozumie? ;)

  • 8. Data: 2009-12-13 09:17:51
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    "Valdi" <V...@v...pl> wrote in message
    > "MarekZ" news:hg1dmi$1pm$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > To ile on w tej Irlandii siedzial, ze juz po Polsku nie rozumie? ;)

    Wystarczajaco dlugo by rozpoznac prawde od zwyklego kitu trolla.

  • 9. Data: 2009-12-13 14:07:14
    Od: "MG" <n...@s...com>

    Uzytkownik "Artur O." napisal:
    > Mam karte Maestro/Laser AIB. Mimo ze BZWBK jest wlasnoscia AIB nie da sie
    > jego bankomacie wyplacic z tejze karty.
    > To samo Euronet i Lukas Bank....
    > CZy wie ktos w jakim banku ta karta moze zadzialac ???

    Slabo zdefiniowales problem. Stwierdzenie nie da sie wyplacic moze oznaczac
    doslownie wszystko. Opisz przynajmniej, jaki komunikat dostajesz. Karta
    powinna dzialac w kazdym.
    Jesli dobrze pamietam, to w karcie masz 2 AID:
    - Laser
    - Maestro
    Nie pamietam, co jest na pasku. Czy sprawdzales zarówno w urzadzeniach
    obslugujacych EMV, jak i tych innych? Jesli na pasku masz dane aplikacji
    miedzynarodowej to bankomaty bez EMV powinny przeprowadzic Ci transakcje bez
    problemu.
    Laser to jest aplikacja domestic i AID Laser nie jest obslugiwany poza
    Irlandia. Nasze bankomaty nie beda go rozpoznawac. Natomiast AID Maestro juz
    powinien byc wszedzie i takie karty sa akceptowane w Polskich bankomatach z
    EMV. Z aplikacji Maestro nie korzystasz wcale kiedy jestes w Irlandii, bo
    tamtejsze urzadzenia preferuja aplikacje domestic i nie prezentuja wcale
    miedzynarodowej aplikacji do wyboru. Jesli masz problemy moze to oznaczac,
    ze karta lub tylko aplikacja Maestro jest zablokowana

    Najprostszym i najbardziej prawdopodobnym jest, ze po prostu dostajesz
    odmowy od swojego wydawcy i to jego powinienes zapytac dlaczego. Niektóre
    banki stosuja restrykcyjne polityki wyplat w róznych krajach. Przykladowo,
    Pekao SA jakis czas temu zablokowala wyplaty ze swoich kart w Rumunii i
    Bulgarii. Moze w Twoim przypadku to cos podobnego?

    --
    MG

  • 10. Data: 2009-12-13 16:40:55
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Artur O." news:hg2bh4$4p7$1@news.onet.pl

    pomóc.

    > Wystarczajaco dlugo by rozpoznac prawde od zwyklego kitu trolla.

    Oooo, a co to znaczy dlugo bo ja tez mialem niebywala przyjemnosc "balowac"
    w ROI, jeszcze przed przystapieniem Polski do eurosojuza i jeszcze troche po
    tym przykrym wydarzeniu i chcial bym bardzo wiedziec czy mu staz na wyspie
    kwalifikuje mnie do grona ludzi, którzy potrafia rozpoznac trolla :]
    A co do MarkaZ - poczytaj jego posty (archiwum grupy itp.), co jak co ale
    trollem nazywac go nie pozwole! Pisze madrze i to sie chwali! Ucz sie od
    niego przyjacielu z emigracji.