  • 1. Data: 2009-12-12 15:42:58
    Temat: Re: [Historycznie] Pierwsza / najstarsza karta
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    J_K_K <j...@i...fm> had the courage to write:
    > Pamiętacie swoją pierwszą kartę płatniczą ?
    /ciach/

    No qrcze nie przypuszczałem, że taki stary wyjadacz jestem... 1997 prawdziwa
    debetowa Visa Electron Banku Śląskiego. To wtedy była klasa bankowości!
    Debetówka do każdego ROR-a!

    Używałem jej w tym samym roku bez żadnych problemów w bankomatach Azji Płd.
    Pamiętam, jak z Varanasi 12 godzin pociągiem się do Delhi jechało, bo
    nigdzie bliżej nie było bankomatów. Tam był Citi, a w nim kilka maszyn - w
    tym jedna, niesamowite, z ekranem dotykowym! Był też oddział HSBC z jednym
    jedynym bankomatem. Punktów detalicznych przyjmujących karty jeszcze nie
    było, nikt chyba nie wpadł na taki pomysł w Indiach.

    W Nepalu w 1998 r. nawet nie było jeszcze żadnych bankomatów - Western Union
    uratował (tak jak i w Kambodży jeszcze w 2002). W Islamabadzie, stolicy
    Pakistanu, był wtedy jeden jedyny bankomat banku Standard & Chartered i też
    przyjmował tę kartę - pamiętam jak drżałem, żeby jej przypadkiem nie
    połknął.

    A więc: 1997 VE Banku Śląskiego.

    k :)