  • 1. Data: 2009-12-11 23:52:10
    Temat: keep it simple - nowa kk w open
    Od: ToRo999 <t...@g...com>

    Czy ktoś z Was posiada juz KK "keep it simple"?? Dzis zadzwonil do
    mnie gosc z open i proponuje wlasnie ta KK, 1000 limitu i praktycznie
    wszystkie opłaty 0zł. Zastanawia mnie tylko czy warto brać? Rozliczana
    jest bodajze w USD, nigdy nie mialem kredytowki ale teraz mysle, ze
    moglaby sie przydac. Istieje na rynku jakas alternatywa dla takiej
    karty? Z tego co sie dowiedzialem narazie oferuja je ludziom
    posiadajacym lokate w open, ale widze ze na stronie keepitsimple.pl
    tez mozna skladac wnioski. Podzielcie sie opiniami na temat tej
    karty ;-)

  • 2. Data: 2009-12-12 00:56:22
    Temat: Re: keep it simple - nowa kk w open
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent ToRo999 nadaje:

    > nigdy nie mialem kredytowki ale teraz mysle, ze
    > moglaby sie przydac.

    Warto, jeśli jej potrzebujesz. Jeśli nie potrzebujesz to nie warto. ;-)

    + na razie, przy umiejętnym korzystaniu, jest darmowa
    + procedura otrzymania jest łatwa i szybka
    + kontakt z infolinią

    - podgląd internetowy czasem szwankuje
    - karta przychodzi w otwartym opakowaniu
    - unikać bankomatów, nie wywozić za granicę

  • 3. Data: 2009-12-12 07:29:13
    Od: ToRo999 <t...@g...com>

    Znalazłem w mini cenniku ciekawy zapis:
    "Transakcje bezgotówkowe: 0zł"
    "Transakcje gotówkowe: 20%"
    Co to w praktyce oznacza?
    W sumie mysle, ze na przestrzeni 3 lat (bo na tyle mi proponowali) na
    pewno sie przyda. Jakbys mogl dodac cos o tym, ze dla zabawy nie warto
    - wpisy do BIK czy jak? Szczerze to nie znam sie kompletnie na tym
    dlatego pytam na grupie. Co do bankomatow i wywozenia za granice
    prosiłbym takze o rozwiniecie.

  • 4. Data: 2009-12-12 07:50:22
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent ToRo999 nadaje:

    > Znalazłem w mini cenniku ciekawy zapis:
    > "Transakcje bezgotówkowe: 0zł"
    > "Transakcje gotówkowe: 20%"
    > Co to w praktyce oznacza?

    To znaczy że jeśli za poomocą karty wyciągniesz np. gotówkę z bankomatu
    to od tej chwili do momentu spłaty płacisz dodatkowo 20% wartości
    transakcji.

    > Jakbys mogl dodac cos o tym, ze dla zabawy nie warto
    > - wpisy do BIK czy jak?

    Wpis na 1000 zł raczej ci nie zaszkodzi

    > Co do bankomatow i wywozenia za granice
    > prosiłbym takze o rozwiniecie.

    Bankomaty - patrz wyżej
    Za granicą, w związku z tym że jak piszesz, karta jest rozliczana w USD
    więc np za trasakcje w Niemczech obejmie cię podwójne przewalutowanie.
    Euro-dolary, dolary-złotówki. Przez to możesz zapłacić ok 10% więcej niż
    np. kartą mBanku.

  • 5. Data: 2009-12-12 08:03:48
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Keep-it-simple-czyli
    -karta-od-Open-Finance-w-praktyce-2020111.html

    http://www.grupy.egospodarka.pl/M-Maciezynski-testuj
    e-Keep-It-Simple,t,374621,8.html

    Czy wiesz że:
    - możesz sobie wybrać kolor karty? - srebrna na 1000 zł daje prestiżu
    prawie jak platyna a różowa nigdy się nie zgubi wśród innych kart i
    świetnie działa na ekspedientki.
    - możesz sobie wybrać termin spłaty? - 5, 15 lub 25 dzień miesiąca,
    dzięki temu nie znajdziesz się pod kreską na dwa dni przed wypłatą.
    Możesz też go zmienić w trakcie czyli wydłużyć Grace Period nawet o 20
    dni.

  • 6. Data: 2009-12-12 08:46:36
    Od: ToRo999 <t...@g...com>

    On 12 Gru, 09:03, "JanKo" <b...@m...tu> wrote:
> [...]
    > dzięki temu nie znajdziesz się pod kreską na dwa dni przed wypłatą.
    > Możesz też go zmienić w trakcie czyli wydłużyć Grace Period nawet o 20

    To wlasnie jest dla mnie bardzo ciekawe. Tabela opłat i prowizji nic
    nie mowi na ten temat:
    "Opłata za wypłatę gotówki w bankomacie w kraju 0 PLN"
    Żadnych gwiazdek nic o prowizji. Wszystko mialo byc takie "simple" a
    sie okazuje ze jest inaczej...
    Chyba, że jest to jakiś błąd - dodam za ich strona:
    "Brak prowizji przy wypłacie pieniędzy z bankomatu stwarza możliwość
    wypłaty gotówki w dowolnej kwocie i w dowolnym miejscu.
    " - https://www.keepitsimple.pl/index.php?p=6

  • 7. Data: 2009-12-12 09:02:50
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "ToRo999"
    d.googlegroups.com

> [...]
    > "Brak prowizji przy wypłacie pieniędzy z bankomatu stwarza możliwość
    > wypłaty gotówki w dowolnej kwocie i w dowolnym miejscu.

    W tym co zacytowałeś ze strony KIS nie ma nic nadzwyczajnego. Tak po prostu
    działają KK. W przypadku KIS za wypłatę z bankomatu nie zapłacisz żadnych
    prowizji (np. takich jakie mBank bierze od klienta za wypłatę z bankomatu
    ING czy PKO BP), ale! kwota wypłaty od razu stanowi zadłużenie
    (oprocentowane!) na karcie (najprościej rzecz ujmując). Dlatego też jeżeli
    planujesz za pośrednictwem ww. karty "doić ściąnę" zrób nadpłatę na rachunku
    karty (wpłać kwotę jaką planujesz "wypłacić ze ściany").

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2009-12-12 09:28:56
    Od: ToRo999 <t...@g...com>

    @Valdi Dzieki za wyjasnienie. Tak jak pisalem nie mialem do czynienia
    z KK dlatego wole najpierw spytac, niz wyplacic tysiaka i byc na start
    w plecy... Czyli wychodzi na to, ze bezprowizyjne 59dni nie dotyczy
    transakcji gotówkowych, wypłacam i od razu leci na 20% w skali roku.
    Ciezko mi sie czyta wasze posty bez polskich znakow, dlatego jeszcze
    mi powiedz co tutaj napisales: "doi ci n ". Czyli powiedzmy bym mial
    1200zł na tej KK (nadpłata 200zł), wypłacam 200zł (z 0% prowizji), ale
    jezelibym wypłacił kolejne 20zł to juz z 20% prowizji dobrze
    rozumiem?

  • 9. Data: 2009-12-12 09:44:26
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    ToRo999 pisze:
> [...]
    > w plecy... Czyli wychodzi na to, ze bezprowizyjne 59dni nie dotyczy
    > transakcji gotówkowych, wypłacam i od razu leci na 20% w skali roku.

    i pamietaj, ze GP wynosi do 59 dni czyli praktycznie tyle masz tylko
    wtedy gdy transakcja zostanie rozliczona w pierwszym dniu okresu
    rozliczeniowego, im pozniej tym GP krotszy

    > Ciezko mi sie czyta wasze posty bez polskich znakow, dlatego jeszcze
    > mi powiedz co tutaj napisales: "doi ci n ".

    Valdi napisal "doic sciane" czyli po polskiemu wyplacac z bankomatu,
    generalnie zapamietaj sobie, ze kk sie z bankomatu NIE wyplaca i
    unikniesz nieprzyjemnych niespodzianek ogladajac zestawienie transakcji

    > Czyli powiedzmy bym mial
    > 1200zł na tej KK (nadpłata 200zł), wypłacam 200zł (z 0% prowizji), ale
    > jezelibym wypłacił kolejne 20zł to juz z 20% prowizji dobrze
    > rozumiem?

    lepiej tak nie kombinuj, bo jezeli wczesniej wykonales jakies transakcje
    bezgotowkowe to wplata pojdzie na splate ww. operacji, a kredyt z tytulu
    platnosci z bankomatu i tak zaciagniesz; dlatego NIE kombinuj, zwlaszcza
    ze to Twoja pierwsza karta...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2009-12-12 10:16:25
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "RobertS" news:hfvolq$nm6$1@opal.icpnet.pl

> [...]
    > bezgotowkowe to wplata pojdzie na splate ww. operacji, a kredyt z tytulu
    > platnosci z bankomatu i tak zaciagniesz; dlatego NIE kombinuj, zwlaszcza

    Takie działanie ma sens jeżeli wypłata gotówkowa jest poprzedzona nadpłatą i
    stanowi pierwszą transakcję w danym okresie rozliczeniowym - tak ogólnie.
    Jeżeli autor wątku nie będzie się pilnował może sobie niezły % natrzaskać do
    spłacenia. Dlatego też jeżeli karta ma mu w większości przypadków służyć
    tylko do wypłacania pieniędzy z bankomatu niech jej wcale nie zamawia bo to
    nie ma żadnego sensu.
    Potrzebuje bezprowizyjnych bankomatów to niech sobie założy konto w DB albo
    Aliorze i po sprawie.

    PS.
    I jeszcze jedna kwestia - tak jak napisał Robert KK służy do płacenia nie do
    wyciągania kasy z bankomatu! :)