  • 21. Data: 2023-07-18 22:08:35
    Temat: Re: Pełnomocnik czy alter ego?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 17 lipca 2023 o 11:41:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
    > Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:
    > [...]
    > Dlaczego wysypać? ZTCW to można zastrzec, żepełnomocnictwo nie wygasa
    > po śmierci.

    Ale jest to skuteczne tylko "z przyczyn uzasadnionych treścią stosunku prawnego
    będącego podstawą pełnomocnictwa", tak samo jest z pełnomocnictwem nieodwołalnym
    (takie też mam w tej umowie, jak również pełnomocnictwo ogólne do spraw
    przekraczających zwykły zarząd - można coś zrobić z takim notariuszem?).

    Nie będę przepisywał przykładów z internetu.

    > I właśnie różne sprawy nieruchomościowe są chyba dobrym przykładem.

    Ale tylko w określonych sytuacjach - przykłady j.w.
    Jak chcesz to moją przepiszę za tydzień.

    Za to przy okazji znalazłem super-fajoski KC 100:
    "Okoliczność, że pełnomocnik jest ograniczony w zdolności do czynności prawnych, nie
    ma wpływu na ważność czynności dokonanej przez niego w imieniu mocodawcy."

    Może to być umożliwienie wydawania karty dla nielatów poniżej 13 lat.
    Tylko czy aby zostać pełnomocnikiem, nie trzeba mieć przy udzielaniu pełnomocnictwa
    zdolności do czynności prawnych?
    Chyba że jest to jednostronna czynność mocodawcy.

  • 22. Data: 2023-07-18 22:19:38
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > Nie będę przepisywał przykładów z internetu.

    > Ale tylko w określonych sytuacjach - przykłady j.w.
    > Jak chcesz to moją przepiszę za tydzień.

    Ale ja +-wiem jakie to są sytuacje i mam wrażenie, że niepotrzebnie
    piszesz o wysypywaniu toneru. I tyle.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 23. Data: 2023-07-18 22:58:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 18 lipca 2023 o 22:21:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > Ale ja +-wiem jakie to są sytuacje i mam wrażenie, że niepotrzebnie
    > piszesz o wysypywaniu toneru. I tyle.

    Ale nie wiesz, jaką ja mam wpisaną w akt.
    Jakby była z gatunku tych "+-wiem" to bym nie pisał o wysypywaniu toneru.
    Hmm, no ew. można odczytać moje słowa tak, że w ogóle nie jest możliwe pełnomocnictwo
    niewygasające po śmierci (oczywiście tutaj pełnomocnik zaczyna działać w imieniu
    spadkobierców, z których każdy może to pełnomocnictwo odwołać - jedynie pytanie, czy
    "w całości" czy tylko w % swojego udziału w spadku) lub nieodwołalne.

    A to moje dotyczyło prawa do zmiany mianownika w udziałach.
    Czy jego nieodwołalność+niewygasalność wynika "z przyczyn uzasadnionych treścią
    stosunku prawnego będącego podstawą pełnomocnictwa"?

  • 24. Data: 2023-07-19 10:06:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 15 lipca 2023 o 11:31:05 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > Jak to nie? Pozwalał na działanie w jego imieniu.

    Ale nie na podszywanie się.
    Podpisać się musi swoim nazwiskiem oraz okazać oryginał pełnpmocnictwa, ew. dołączyć
    kopię.

    > Żeby utrudnić życie oszustom?

    Hmm, a masz jakiś pomysł na oszustwo poprzez wpis w tym polu?

    Bo dla mnie póki co jest to takie utrudnienie jak domofon w bloku - utrudnia mi
    wejście, muszę płacić (odkąd płacimy ryczałt zamiast za każdą wizytę oddzielnie to
    domofon przestał się psuć) - a jak kto chce to wejdzie, bo co z tego, że ja cwanych
    gap, udających, że PRL się nie skończył, nie wpuszczam (a jacy zdziwieni bywają), jak
    jest jeszcze 159 innych mieszkań, dzieciaki same chodzą, a "ochrona" (kosztująca
    nieporównanie więcej niż domofon) siedzi w kanciapie zamiast przy wejściu.
    Więc włażą i bezdomni i tacy, co za klamki łapią.

    A uczciwemu przydałoby się czasem móc tam wpisać kogo innego, bo np. po tym jest
    identyfikowane zobowiązanie.
    Jak wspólnota miała jedno konto w ing to - bo w bloku 3 rodziny Rutkowskich na 160
    mieszkań - raz moją wpłatę zaksięgowano innym, a raz obcą mnie.
    A oszukać się nie da bo numer konta nadawcy jednoznacznie wskazuje, skąd przelew
    jest.

  • 25. Data: 2023-07-19 10:17:18
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Ale nie na podszywanie się.
    > Podpisać się musi swoim nazwiskiem oraz okazać oryginał pełnpmocnictwa, ew.
    dołączyć kopię.

    To zrobił przed bankiem. A trzeba pamiętać, ze komunikaty "przelewowe"
    nie mają pola "pełnomocnik". Mają odbiorca i nadawca. I MZ nadawcą jest
    ten czyje pieniądze zostały przelane.

    [...]
    > A uczciwemu przydałoby się czasem móc tam wpisać kogo innego, bo
    > np. po tym jest identyfikowane zobowiązanie.
    Pewnie, ze czasami lepiej byłoby rozluźnić reguły. Działaj. Lobbuj
    nt. zmiany prawa bankowego :)

    O ile masz słownik kont.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 26. Data: 2023-07-19 11:30:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 19 lipca 2023 o 10:19:05 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    dołączyć kopię.
    > To zrobił przed bankiem. A trzeba pamiętać, ze komunikaty "przelewowe"
    > nie mają pola "pełnomocnik". Mają odbiorca i nadawca. I MZ nadawcą jest
    > ten czyje pieniądze zostały przelane.

    "Nadawca" to ten, co nadał.
    No ale "logiki" mogą być różne, pytanie, czy są jakieś zasady (niekoniecznie
    "logiczne")?

    > [...]
    > Pewnie, ze czasami lepiej byłoby rozluźnić reguły. Działaj. Lobbuj
    > nt. zmiany prawa bankowego :)

    Najpierw muszę się dowiedzieć, czy i gdzie jest to w tym prawie.
    Bo może jest to prawo "bo tak".

    No i co z tymi oszustami, może czegoś nie widzę i naprawdę nie warto zaczynać?

    160 mieszkań - raz moją wpłatę zaksięgowano innym, a raz obcą mnie.

    > O ile masz słownik kont.

    Listę, nie trzeba tego tłumaczyć z "liczbowego" na "nazwiskowe".
    Patrząc "po nadawcy" też musisz mieć słownik - a do tego tutaj identyfikator może się
    powtarzać.

  • 27. Data: 2023-07-19 16:15:44
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    środa, 19 lipca 2023 o 11:30:02 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > "Nadawca" to ten, co nadał.
    > No ale "logiki" mogą być różne, pytanie, czy są jakieś zasady (niekoniecznie
    "logiczne")?

    Czyli jak dostaję wynagrodzenie, to powienien dostać przelew z księgową
    jako nadawcą, a nie firmą?

  • 28. Data: 2023-07-19 17:31:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 19 lipca 2023 o 16:15:46 UTC+2 Marcin Mokrzycki napisał(a):
    > Czyli jak dostaję wynagrodzenie, to powienien dostać przelew z księgową
    > jako nadawcą, a nie firmą?

    Czemu nie, skoro to nic nie znaczy?

  • 29. Data: 2023-07-19 17:50:30
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    środa, 19 lipca 2023 o 17:31:56 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > Czemu nie, skoro to nic nie znaczy?

    Jak nie znaczy? Moim pracodawcą jest firma. Z Janiną Kowalską czy Anetą
    Nowak nie łączy mnie żaden stosunek.

  • 30. Data: 2023-07-19 18:38:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 19 lipca 2023 o 17:50:32 UTC+2 Marcin Mokrzycki napisał(a):
    > Jak nie znaczy? Moim pracodawcą jest firma. Z Janiną Kowalską czy Anetą
    > Nowak nie łączy mnie żaden stosunek.

    No jak księgowa ładna to stosunek mógłby być, nawt prawny ;>

    A na serio - skoro to nic nie znaczy, to coś dalej?
    Bo jeśli znaczy, to pewna racja, choćby podatkowa - PIT jednak niższy niż podatek od
    darowizny w III grupie.