  • 1. Data: 2023-07-11 11:47:18
    Temat: plusbank
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Co to jest?
    Zauważyłem taką opcję przy zakupach na olx.

  • 2. Data: 2023-07-11 16:35:16
    Temat: Re: plusbank
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 11 lipca 2023 o 11:47:22 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Co to jest?

    Niebawem polsat box bank.
    Jedyny bank "telekomowy" który przeżył - choć może dlatego, że w przeciwieństwie do
    dwóch pozostałych nie był "bankiem wirtualnym".
    To ogólnie był niezły pomysł - tyle że z drugiej strony można się było zdziwić, że
    kupując "telefon za złotówkę" w erze brało się kredyt w "różowym T"-banku.

  • 3. Data: 2023-07-12 11:10:39
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    A są jakieś koszty używania tego?
    Mój bank wypadł z płatności olx, a nie zawsze chcę blikiem.

    -----

  • 4. Data: 2023-07-12 16:24:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 12 lipca 2023 o 11:10:42 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > A są jakieś koszty używania tego?

    Hmm, nie wiem, nie mam, więc może jakieś są - ale może z powodu popierdółkowatości
    nie mam, nest jest darmowy a też nie mam.

    > Mój bank wypadł z płatności olx, a nie zawsze chcę blikiem.

    To co to za bank?

    Nie wiem też, co jest w płatnościach olx, ale darmowy rachunek możesz mieć w:
    - citi z kartą, darmowe 4 wypłaty z dowolnego bankomatu miesięcznie, wiśnie 400zł
    - mille bez karty
    - (cgyba) mbąk bez karty
    - inteligo bez karty
    - kantor aliora z kartą - ale może nie mieć "płatności olx" (po co to komu? Ale DGCC)
    - VW bank z kartą - ale olx j.w.

  • 5. Data: 2023-07-12 17:21:21
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    środa, 12 lipca 2023 o 16:24:52 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > - (cgyba) mbąk bez karty

    można i z kartą, bo wirtualne są chyba bezpłatne. A przekonwertowanie tego na plastik
    nie stwarza dużego problemu ;).

    MK

  • 6. Data: 2023-07-12 17:41:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 12 lipca 2023 o 17:21:23 UTC+2 Mac Ka napisał(a):

    > można i z kartą, bo wirtualne są chyba bezpłatne. A przekonwertowanie tego na
    plastik nie stwarza dużego problemu ;).

    A, niech "prawie" będzie - z "wirtualnymi"/HCE bywał zwykle problem z IO - a szerzej
    z uzyskaniem pełnego numeru i CVV/C2.
    Ale w mbąku się daje - i to być może nawet bez apki.

    Hmm, i można plastik z tymi samymi numerkami?
    Lekko wątpię.

    No ale plastik to plastik - a ten bezpłatny nie jest.
    Tzn. jest przez miesiąc + kawałek jak zamówisz w 2. połowie miesiąca - a że można
    mieć 2 do jednego konta, to wystarczy co miesiąc zamawiać i zastrzegać.
    Ciekawe czy po jakimś czasie bank zareaguje ;>

  • 7. Data: 2023-07-12 20:27:55
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    wtorek, 11 lipca 2023 o 16:35:18 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Niebawem polsat box bank.
    > Jedyny bank "telekomowy" który przeżył - choć może dlatego, że w przeciwieństwie do
    dwóch pozostałych nie był "bankiem wirtualnym".

    Z tym przeżyciem to tak sobie. Od jakiegoś czasu nie otwierają nowych kont:
    https://plusbank.pl/oferta-dla-ciebie/konto-osobiste
    /konto-plus
    "Bank nie zawiera nowych umów o Konto Plus."

    No i Plus Bank to dawny Invest Bank. A te pozostałe telekombanki były tylko
    projektami podczepionymi pod normalne instytucje finansowe.

    Globalnie też nie wygląda to dobrze. Francuski Orange negocjuje sprzedaż
    Orange Banku: https://www.cashless.pl/13868-orange-bank-na-sprzeda
    z-bnp-paribas

  • 8. Data: 2023-07-12 20:51:07
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    środa, 12 lipca 2023 o 17:41:40 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    mieć 2 do jednego konta, to wystarczy co miesiąc zamawiać i zastrzegać.
    > Ciekawe czy po jakimś czasie bank zareaguje ;>

    Przecież nie chodzi aby plastik miał jakieś konkretne numery, ale o to aby była
    odpowiednia funkcjonalność. Ja mam na karcie wirtualnej np. wypłatę gotówkową w
    bankomacie. Oczywiście w PL to żaden wyczyn, bo zawsze można skorzystać z Blika,
    teoretycznie można także skorzystać zagranicą jeśli bankomat obsługuje karty
    zbliżeniowe i korzystamy z Androida. Ja jednak mam plastikową w zapasie, na wypadek
    awarii.

    MK

  • 9. Data: 2023-07-13 08:58:07
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Da się mieć osiem blików mając jedynie dwa komórkowce?
    Sklep ma za mnie wybierać, z którego rachunku ja chcę zapłacić?

    -----

  • 10. Data: 2023-07-13 09:49:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 13 lipca 2023 o 08:58:09 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Da się mieć osiem blików mając jedynie dwa komórkowce?

    Da się, nawet mając jeden.
    santander, mille, mbąk, citi, bnp, inteligo/pko,
    żubr, ing, alior, tfutfu - getout to tak żeby było 10.

    > Sklep ma za mnie wybierać, z którego rachunku ja chcę zapłacić?

    Tu jest jakaś tajemnica, a ja dopiero jem śniadanie.
    Wyjaśnij, to może uda się pomóc.
    I po co komu 8 blików?