  • 1. Data: 2007-02-09 09:01:22
    Temat: [Pekao] Jak mi sfinansowali drugie zapytanie do BIK
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Jakieś pół roku temu starałem sie o kredyt hipoteczny, między innymi w
    Pekao SA.
    Kredyt ostatecznie wziąłem gdzie indziej, między innymi dlatego, że tuż
    przed podpisaniem umowy, bank powiedział, że nie mogą mi dać takiej
    marży jaką chciałem, a ja mylnie zrozumiałem panią z którą cały kredyt
    załatwiałem. Było minęło. Trochę się zdziwiłem, gdy w styczniu przyszło
    przypomnienie o spłacie raty (z samymi zerami, żeby było śmieszniej),
    ale załatwiłem to telefonem.

    Nieco później, wysłałem zapytanie do BIK na swój temat. Jakież było moje
    zdziwienie, gdy się okazało, że mam 2 kredyty hipoteczne w tym jeden w
    Pekao ...
    Mocno wkurzony napisałem na adres centrali:
    ===
    Dnia 12 stycznia br. odebrałem raport z Biura Informacji Kredytowej
    dotyczący mojej osoby. Wedle tego raportu mam otwarty w Państwa banku
    kredyt na kwotę xxxx PLN (zzz z odsetkami). Owszem, starałem się w
    Państwa banku o kredyt, ale ostatecznie nie doszło do podpisania umowy
    kredytowej. Bardzo mnie interesuje na jakiej podstawie twierdzą
    Państwo, że mam otwarty kredyt. Być może nadzór bankowy (czy obecnie
    raczej: nadzór finansowy) byłby równie zainteresowany.
    W związku z powyżyszym żądam:
    - sprostowania danych w Biurze Informacji Kredytowej
    - wydania zaświadczenia, że nie posiadam w Państwa banku żadnego kredytu
    - przelewu na mój rachunek w Multibanku 51 1140 2017 0000 4302 0340 3995
    kwoty 50 PLN (słownie: pięćdziesiąt), stanowiących szacunkowy koszt
    moich działań związanych z wyjaśnieniem tej sprawy (W szczególności
    zawierających koszt ,,Raportu Plus" - 30 PLN).

    ====

    Szczerze mówiąc, nie wierzyłem, że pójdą na realizację punktu 3. A tu
    masz, wczoraj po zalogowaniu się zobaczyłem na swoim Multikoncie 50 PLN
    tytułem "ZWR.KOSZT.DOT.WYJASN.W BIK".

    Czekam jeszcze na pozostałe 2 punkty :)

    KJ

  • 2. Data: 2007-02-09 19:34:51
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Szczerze mówiąc, nie wierzyłem, że pójdą na realizację punktu 3. A
    > tu
    > masz, wczoraj po zalogowaniu się zobaczyłem na swoim Multikoncie 50 PLN
    > tytułem "ZWR.KOSZT.DOT.WYJASN.W BIK".

    Boją się że zgłosisz w GIODO. Oj by bekneli....

    > Czekam jeszcze na pozostałe 2 punkty :)

    Z BIKu kredyt powinien znikąć tak jakby go w ogóle nie było

    Darek

  • 3. Data: 2007-02-09 19:56:14
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Feb 2007 20:34:51 +0100,
    osoba podpisana: Darek <n...@p...maila.pl>
    napisała:

    > Boją się że zgłosisz w GIODO. Oj by bekneli....

    Dlaczego ? Starałem się u nich o kredyt; nie dziwi mnie, że mają moje
    dane. Chyba że (nie chce mi się sięgać do UoDO w tej chwili) chodzi o
    ten lewy kredyt

    > Z BIKu kredyt powinien znikąć tak jakby go w ogóle nie było

    Tylko kiedy ?

    > Darek

    PS. Albo ja, albo Ty mamy coś nie tak z kodowaniem.

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html

  • 4. Data: 2007-02-10 07:07:38
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Dlaczego ? Starałem się u nich o kredyt; nie dziwi mnie, że mają moje
    > dane. Chyba że (nie chce mi się sięgać do UoDO w tej chwili) chodzi o
    > ten lewy kredyt

    Zapytanie może się znajdować w BIK ale nie kredyt.

    > Tylko kiedy ?

    Niezwłocznie :)

    > PS. Albo ja, albo Ty mamy coś nie tak z kodowaniem.

    Poprawiłem format na MIME, Twój pierwszy post był jakiś taki "nieogonkowy" -
    co nie znaczy że coś nadal u mnie nie tak. Kodowanie ustawione na
    Środkowoeuropejski (ISO)

    Darek

  • 5. Data: 2007-02-10 10:22:45
    Temat: Re: [Pekao] Jak mi sfinansowali drugie zapytanie do BIK [OT]
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Feb 2007 08:07:38 +0100, "Darek" <n...@p...maila.pl> wklepał(-a):

    >Poprawiłem format na MIME, Twój pierwszy post był jakiś taki "nieogonkowy" -
    >co nie znaczy że coś nadal u mnie nie tak. Kodowanie ustawione na
    >Środkowoeuropejski (ISO)

    Niestety nadal masz źle:
    http://www.icpnet.pl/~lutomski/oeconfig/oeconfig.htm

    Brak jest w nagłówkach:

  • 6. Data: 2007-02-10 13:05:58
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Brak jest w nagłówkach:

    Ustawiłem zgodnie z poradnikiem. Zobaczymy czy OK.

    Darek

  • 7. Data: 2007-02-12 19:42:52
    Od: RS <r...@t...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
> [...]
    >
    > Nieco później, wysłałem zapytanie do BIK na swój temat. Jakież było moje
    > zdziwienie, gdy się okazało, że mam 2 kredyty hipoteczne w tym jeden w
    W Pekao mają chyba największy bajzel (żeby nie napisać dobitniej). Swego
    czasu miałem u nich konto, które zostało "zlikwidowane" po uruchomieniu
    rachunku w innym banku. Mocno zdziwiłem się gdy miesiąc później dostałem
    wyciąg na którym były: zlecenie stałe oraz ubezpieczenia kart
    płatniczych z których także wcześniej zrezygnowałem. Sytuacja została
    wyjaśniona, dostałem na tę okoliczność notatkę służbową potwierdzającą
    zamknięcie konta i brak jakichkolwiek należności wobec banku. Pół roku
    później otrzymałem standardową kartę do konta, a rok później taką samą
    otrzymała moja żona. Wtedy zażądałem usunięcia moich danych osobowych z
    bieżących rejestrów banku i wszystko się uspokoiło :)

    R.S.

  • 8. Data: 2007-02-22 14:41:47
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 09 Feb 2007 10:01:22 +0100,
    osoba podpisana: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
    napisała:
    [....]

    > Szczerze mówiąc, nie wierzyłem, że pójdą na realizację punktu 3. A tu
    > masz, wczoraj po zalogowaniu się zobaczyłem na swoim Multikoncie 50 PLN
    > tytułem "ZWR.KOSZT.DOT.WYJASN.W BIK".
    >
    > Czekam jeszcze na pozostałe 2 punkty :)

    Dziś dostałem list w którym mnie przepraszają i potwierdzają, że nie
    jestem kredytobiorcą, portęczycielem itp. Oraz, że rozpoczęli prostwanie
    danych w BIK; o zakończeniu tego poinformują mnie odrębnym pismem.

    Ale ciekawasza była druga kartka. Był to PIT-8C na owe 50 PLN. :) Powiem
    szczerze, że kopara mi opadła, jak ja to rozliczę za rok ? :)

    KJ
    Linux: The OS people choose without $ 200,000,000 of persuasion.
    -- Mike Coleman