  • From: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: [Pekao] Jak mi sfinansowali drugie zapytanie do BIK
    Date: Fri, 09 Feb 2007 10:01:22 +0100

    Jakieś pół roku temu starałem sie o kredyt hipoteczny, między innymi w
    Pekao SA.
    Kredyt ostatecznie wziąłem gdzie indziej, między innymi dlatego, że tuż
    przed podpisaniem umowy, bank powiedział, że nie mogą mi dać takiej
    marży jaką chciałem, a ja mylnie zrozumiałem panią z którą cały kredyt
    załatwiałem. Było minęło. Trochę się zdziwiłem, gdy w styczniu przyszło
    przypomnienie o spłacie raty (z samymi zerami, żeby było śmieszniej),
    ale załatwiłem to telefonem.

    Nieco później, wysłałem zapytanie do BIK na swój temat. Jakież było moje
    zdziwienie, gdy się okazało, że mam 2 kredyty hipoteczne w tym jeden w
    Pekao ...
    Mocno wkurzony napisałem na adres centrali:
    ===
    Dnia 12 stycznia br. odebrałem raport z Biura Informacji Kredytowej
    dotyczący mojej osoby. Wedle tego raportu mam otwarty w Państwa banku
    kredyt na kwotę xxxx PLN (zzz z odsetkami). Owszem, starałem się w
    Państwa banku o kredyt, ale ostatecznie nie doszło do podpisania umowy
    kredytowej. Bardzo mnie interesuje na jakiej podstawie twierdzą
    Państwo, że mam otwarty kredyt. Być może nadzór bankowy (czy obecnie
    raczej: nadzór finansowy) byłby równie zainteresowany.
    W związku z powyżyszym żądam:
    - sprostowania danych w Biurze Informacji Kredytowej
    - wydania zaświadczenia, że nie posiadam w Państwa banku żadnego kredytu
    - przelewu na mój rachunek w Multibanku 51 1140 2017 0000 4302 0340 3995
    kwoty 50 PLN (słownie: pięćdziesiąt), stanowiących szacunkowy koszt
    moich działań związanych z wyjaśnieniem tej sprawy (W szczególności
    zawierających koszt ,,Raportu Plus" - 30 PLN).

    ====

    Szczerze mówiąc, nie wierzyłem, że pójdą na realizację punktu 3. A tu
    masz, wczoraj po zalogowaniu się zobaczyłem na swoim Multikoncie 50 PLN
    tytułem "ZWR.KOSZT.DOT.WYJASN.W BIK".

    Czekam jeszcze na pozostałe 2 punkty :)

    KJ