  • 1. Data: 2007-02-09 07:46:56
    Temat: renegocjacja hipotecznego w BPH
    Od: "kesser" <d...@g...com>

    Witam
    Czy ktoś to przerobił, z archiwum wynika, że byli chętni do
    renegocjacji warunków kredytu hipotecznego?
    Powoli oprocentowanie w CHF dobija mi do 6%.
    Jakiś czas temu jak pytałem w banku to mi pani podała koszty takiej
    imprezy na poziomie 500 pln, a spadek na racie miałbyć nieznaczny,
    przy czym pani nie wyliczyła mi nowej raty więc to tylko jej opinia.
    Czy można jakoś wyliczyć na szybko wysokość ewentualnej raty po
    zmianie?

  • 2. Data: 2007-02-09 19:22:16
    Temat: Re: renegocjacja hipotecznego w BPH
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    >Witam
    >Czy ktoś to przerobił, z archiwum wynika, że byli chętni do
    >renegocjacji warunków kredytu hipotecznego?

    Byli chętni i co poniektórzy tego dokonali.

    >Powoli oprocentowanie w CHF dobija mi do 6%.

    Niedobre te szwajcary co podnoszą oprocentowanie.

    >Jakiś czas temu jak pytałem w banku to mi pani podała koszty takiej
    >imprezy na poziomie 500 pln, a spadek na racie miałbyć nieznaczny,

    Co do kosztu imprezy to się zgadza i dolicz jeszcze 150zł w sądzie

    >przy czym pani nie wyliczyła mi nowej raty więc to tylko jej opinia.

    Nie chciało jej sie? To ją zmuś żeby jej się chciało.
    Piszesz pismo o prośbę o zmianę oprocentowania. Najlepsze warunki możesz
    dostać jeżeli posiadasz konto osobiste i kartę kredytową w BPH lub zechcesz
    posiadać. Po jakimś tam czasie (to zależy jak szybko Pani się rusza)
    dostaniesz odpowiedź do jakiego posiomu Ci zejdą. Wtedy Pani powinna
    wyliczyc dokładną ratę.

    >Czy można jakoś wyliczyć na szybko wysokość ewentualnej raty po
    >zmianie?

    Tak

    Darek

  • 3. Data: 2007-02-09 19:32:31
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    Darek napisał(a):

    > Niedobre te szwajcary co podnoszą oprocentowanie.

    No, jeśli komuś oprocentowanie w CHF dobija do 6% to ja bym postawił
    pytanie, ile jest w tym Szwajcarów, a ile marży bardzo pazernej :P
    Mój hipoteczny sprzed lat prawie czterech ma teraz oprocentowanie 3,69%
    i wcale nie jest bardzo niski, przeciętny, rzekłbym (a nawet gdybym rok
    temu nie wynegocjował obniżki marży, to miałby 4,85%).

    PG

  • 4. Data: 2007-02-09 20:00:49
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > pytanie, ile jest w tym Szwajcarów, a ile marży bardzo pazernej :P

    Wiesz ale On nie napisał co to za hipoteczny - zawsze moze to byc jakaś
    pożyczka która będzie droższa.

    > Mój hipoteczny sprzed lat prawie czterech ma teraz oprocentowanie 3,69% i
    > wcale nie jest bardzo niski, przeciętny, rzekłbym (a nawet gdybym rok temu
    > nie wynegocjował obniżki marży, to miałby 4,85%).

    Marza około 1,5pp jest rzekłbym niezła. Nie znamy oczwywiście takich danych
    jak kwota kredytu, LTV itp, itd, mających wpływ na wysokość marży

    Darek

  • 5. Data: 2007-02-09 20:43:37
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    Darek napisał(a):

    > Wiesz ale On nie napisał co to za hipoteczny - zawsze moze to byc jakaś
    > pożyczka która będzie droższa.

    Racja. Ale może też być kredyt hipoteczny zaciągnięty więcej niż 4 lata
    temu i grzecznie do tej pory nienegocjowany :)

    > Marza około 1,5pp jest rzekłbym niezła. Nie znamy oczwywiście takich danych
    > jak kwota kredytu, LTV itp, itd, mających wpływ na wysokość marży

    Ja tam znam :)))

    PG

  • 6. Data: 2007-02-10 09:04:23
    Od: "kesser" <d...@g...com>

    On 9 Lut, 21:43, Piotr Gralak <g...@p...onet.pl> wrote:

    > Racja. Ale może też być kredyt hipoteczny zaciągnięty więcej niż 4 lata
    > temu i grzecznie do tej pory nienegocjowany :)

    > Ja tam znam :)))
    >
    > PG

    Kredyt wzięty był w 2003 roku na 25 lat. Jest to kredyt na zakup
    mieszkania. Z tym oprocentowaniem przesadziłem teraz jest 5,16%
    dokładnie. Do spłaty pozostało 22500 CHF wzięte było 24800 CHF. Kredyt
    nie był negocjowany do tej pory. Ostatnia rata byla 360 pln.
    Zastanawiam się czy to się opłaca, czy nie lepiej przenieść kredyt do
    innego banku za jakiś czas.

  • 7. Data: 2007-02-10 14:41:40
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    kesser napisał(a):

> [...]
    > nie był negocjowany do tej pory. Ostatnia rata byla 360 pln.
    > Zastanawiam się czy to się opłaca, czy nie lepiej przenieść kredyt do

    Wiesz, napisanie pisemka do banku z wnioskiem o obniżenie marży nic cię
    nie kosztuje, więc co się ma nie opłacać. Jak się nie zgodzą to się
    rozglądniesz za refinansowaniem.

    PG

  • 8. Data: 2007-02-12 09:20:12
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "kesser" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > dokładnie. Do spłaty pozostało 22500 CHF wzięte było 24800 CHF. Kredyt
    > nie był negocjowany do tej pory. Ostatnia rata byla 360 pln.

    Nie wiem czy to istotne ale na dzien dzisiejszy BPH nie udziela kredytu w
    CHF jezeli nie zarabiasz w CHF.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 9. Data: 2007-02-12 13:12:37
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    gg napisał(a):

    > Nie wiem czy to istotne ale na dzien dzisiejszy BPH nie udziela kredytu
    > w CHF jezeli nie zarabiasz w CHF.

    Dla dobra klientów oczywiście. Macki Pekao go dosięgły :)

    PG

  • 10. Data: 2007-02-12 16:36:21
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Nie wiem czy to istotne ale na dzien dzisiejszy BPH nie udziela kredytu w
    > CHF jezeli nie zarabiasz w CHF.

    Ale nie przeszkadza to w zmianie oprocentowania istniejącego kredytu.

    Darek