  • 21. Data: 2008-03-04 19:13:26
    Temat: Re: Pekało - zajefajny bank :)
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 02 Mar 2008 21:37:13 +0100, Marcin Nowakowski napisał(a):
    > Dnia 2008-03-02 21:15, Jacek Osiecki stwierdził, że:
    > Jak się pofatygujesz do oddziału, to ci żubry uruchomią pekao24, jak nie
    > (a miałeś wcześniej dostęp do sez@ma) to poczekaj jakiś (bliżej
    > nieokreślony) czas - dostaniesz dostępy automatycznie - przyjdą w
    > postaci kilku przesyłek na adres domowy.

    Ta... dostałem przesyłkę.
    A w niej radosną nowinę, że skoro nie mam konta w Pekało to uruchomią mi
    dostęp do pekao24.

    W CZERWCU.

    No to mieli klienta...
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 22. Data: 2008-03-04 20:57:34
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Jacek Osiecki napisał:

> [...]

    To bardzo interesująca informacja w świetle tego, czego dowiedziałem się ja.
    Otóż w BPH miałem tylko KK, a w Pekao konto jeszcze z czasów studenckich
    (co ciekawe, nie naciskają, żebym zmienił "Eurokonto Akademickie" na coś
    droższego, mimo że mój wiek raczej nie wskazuje na fakt bycia studentem).
    Dostałem już kartę i PIN z Pekao i aktywowałem ją. Stare karty zniknęły z
    Sezama. Chciałem mieć dostęp do nowej karty przez Pekao24 w ramach
    istniejącego numeru klienta. Niestety, na infolinii i w Pekao24 w ramach
    wewnętrznej poczty dowiedziałem się, że to niemożliwe.

    > Ta... dostałem przesyłkę.

    Ja dostałem tylko kartę i PIN.

    > A w niej radosną nowinę, że skoro nie mam konta w Pekało to uruchomią mi
    > dostęp do pekao24.
    > W CZERWCU.

    Ja mam konto w Pekao, ale nie miałem w BPH. I też mam czekać, jednak "czas
    nieokreślony".

    > No to mieli klienta...

    Ja poczekam do końca ważności karty. Oczywiście, nie mam zamiaru jej używać
    do czasu uzyskania podglądu internetowego, o czym oczywiście ich
    poinformowałem.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2008-03-05 03:49:56
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Ma jedną rzecz na plus: doskonale rozmieszczone bankomaty.
    Nie wiem jak to się dzieje, ale zawsze jak gdziekolwiek szukam bankomatu "dla siebie"
    to widzę od razu PeKaO.
    BTW dokładnie na odwrót niż PKO ;-)
    Subiektywne.
    JaC

    -----

  • 24. Data: 2008-03-05 06:49:33
    Od: Maciej Loret <m...@p...pl>

    Witam.

    > Biorąc pod uwagę że nie ma ŻADNEJ możliwości sprawdzenia środków dostępnych,
    > to raczej nie powinno tak być.

    W bankomacie też nie da rady?
    Z innej beczki - często sprawdzasz środki dostępne? do czego jest Ci to
    potrzebne? możesz masz za mały limit? nie da się go przekroczyć?

    > Jakoś do Citi zawsze się dodzwaniałem bez większych problemów.

    40 minut czekania w Citi mija błyskawicznie. O częstych problemach z
    zalogowaniem nie ma co wspominać...

    > No widzisz, a mnie jakoś Citi nie zawiodło - zaś pekało ani jednej rzeczy
    > nie ma na plus :)

    Ma 2 rzeczy na plus - bardzo dobre zlecenia stałe i rozmieszczenie
    bankomatów. O ile ten drugi plus można zastąpić innym plusem, to ten
    pierwszy jest trudny do zastąpienia i jak tylko zniknie ten plus, to ja
    też znikam z tego banku...

    --
    Pozdrawiam, Maciej Loret
    www.maciejloret.neostrada.pl - linki dla właścicieli Alfa Romeo i Mazdy

  • 25. Data: 2008-03-05 06:55:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 05 Mar 2008 07:49:33 +0100, Maciej Loret napisał(a):
    > W bankomacie też nie da rady?

    Karta kredytowa i PIN to dwie rzeczy które nie powinny współistnieć. PIN
    od tej karty od razu trafił do kominka - do niczego nie powinien być używany.
    Podsumowując: NIE, NIE DA SIĘ sprawdzić dostępnego limitu.

    > Z innej beczki - często sprawdzasz środki dostępne? do czego jest Ci to
    > potrzebne? możesz masz za mały limit? nie da się go przekroczyć?

    A może chcę np. zobaczyć jaki jest koszt transakcji internetowej od razu,
    a nie po miesiącu? Może nie mam ochoty płacić chorych kar za przekroczenie
    limitu tylko dlatego, że nie wiem ile tego limitu pozostało? Może chciałbym
    wiedzieć w ogóle na czym stoję, skoro pekało nie raczyło mnie poinformować
    jak w ogóle wygląda sprawa zadłużenia poprzedniej karty - czy przechodzi na
    obecną, czy zostaje na starej, nie wiadomo na jakie konto mam przelać
    kwotę ostatniego zadłużenia...

    > 40 minut czekania w Citi mija błyskawicznie. O częstych problemach z
    > zalogowaniem nie ma co wspominać...

    Mi się nie zdarzyło. Natomiast od trzech dni NIE DA SIĘ dodzwonić do
    pseudolinii pekało.

    > Ma 2 rzeczy na plus - bardzo dobre zlecenia stałe i rozmieszczenie
    > bankomatów.

    A cóż może być wygodnego w zleceniach stałych? Ustawiasz i działają, ot tyle...
    Za to nie ma podglądu listy blokad na KK - generalnie przejście z sez@mu BPH
    to jak powrót do ery bankowości łupanej ;)

  • 26. Data: 2008-03-05 07:17:20
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Mar, 07:55, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > A cóż może być wygodnego w zleceniach stałych? Ustawiasz i działają, ot tyle...

    ML pisze o specyficznej funkcjonalnosci obecnej w takim stopniu chyba
    tylko w pekalo.
    Podobno pekalo jest w stanie obsluzyc praktycznie wszystkie stale
    platnosci dogadujac sie z wystawiajacymi faktury, zeby przekazywali
    informacje o platnosci do pekalo, ktore ja reguluje z konta klienta.

    Inne banki obslugujace polecenia zaplaty obsluguja nimi wybrane firmy
    czy grupy firm.

  • 27. Data: 2008-03-05 08:15:51
    Od: Maciej Loret <m...@p...pl>

    Witam.

    > Karta kredytowa i PIN to dwie rzeczy które nie powinny współistnieć.

    Ale istnieją. I nie sądzę, by to się zmieniło w ciągu kilku najbliższych
    lat...

    > A może chcę np. zobaczyć jaki jest koszt transakcji internetowej od razu,
    > a nie po miesiącu?

    W wielu innych kk też możesz o tym pomarzyć... -> Citi...

    > Może nie mam ochoty płacić chorych kar za przekroczenie
    > limitu tylko dlatego, że nie wiem ile tego limitu pozostało?

    Zwiększyć limit...

    > A cóż może być wygodnego w zleceniach stałych? Ustawiasz i działają, ot tyle...

    A jest. Pisałem już wielokrotnie. W zleceniach stałych realizowanych na
    sposób Pekao, interesujesz się tylko jednym - by w dniu przelewu były
    pieniądze na koncie. Ile, kiedy, komu ani za co - to Cię nie
    interesuje... Możesz zapewnić pieniądze na koncie i wyskoczyć na Marsa
    na parę lat...

    > Za to nie ma podglądu listy blokad na KK - generalnie przejście z sez@mu BPH
    > to jak powrót do ery bankowości łupanej ;)

    Mniej więcej w tej samej erze jest Citi, ale ja się zdążyłem przyzwyczaić...

  • 28. Data: 2008-03-05 08:19:42
    Od: Maciej Loret <m...@p...pl>

    Witam.

    > Podobno pekalo jest w stanie obsluzyc praktycznie wszystkie stale
    > platnosci dogadujac sie z wystawiajacymi faktury, zeby przekazywali
    > informacje o platnosci do pekalo, ktore ja reguluje z konta klienta.

    To jest pikuś albo się przyzwyczaiłem za bardzo...
    Nie wiem czy wszystkie, w każdym razie wszystkie moje...
    Ważniejsze jest to, że nie trzeba się specjalnie interesować tym, czy w
    tym miesiącu na pewno będzie faktura za gaz, w jakim dniu, w jakiej
    kwocie i kiedy przypadnie płatność albo czy nagle MPWiK nie podniesie
    ceny za m3 wody lub ścieków albo zmieni daty płatności... Mnie to
    wszystko nie interesuje...

  • 29. Data: 2008-03-05 08:42:10
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Maciej Loret"

> [...]
    > kwocie i kiedy przypadnie płatność albo czy nagle MPWiK nie podniesie
    > ceny za m3 wody lub ścieków albo zmieni daty płatności... Mnie to

    takie zlecania stale od zawsze byly rowniez w pkobp, ale gaz wode i prad
    lepiej oplacac przez PZ poniewaz to nic nie kosztuje
    Zlecenie musi jednak wklepac pracownik banku - to kosztuje
    i bledy sie zdarzają, tyle że bank je naprawia na swoj koszt
    Mnie kiedys gazownia przyslala 2 faktury jednoczesnie (zmiana ceny gazu)
    ale się złączyły w banku i wykonano jedną. Po alarmach gazowni
    pkobp poprawilo wszystko i zaplacilo karne odsetki

    PZ nie zalatwia wszystkiego - zostaje zawsze troche zlecen, ale takich
    prostszych, ktore w dobie internetu łatwo obsłużyc samemu
    *** blad ***

  • 30. Data: 2008-03-05 08:51:20
    Od: Maciej Loret <m...@p...pl>

    Witam.

    > takie zlecania stale od zawsze byly rowniez w pkobp, ale gaz wode i prad
    > lepiej oplacac przez PZ poniewaz to nic nie kosztuje

    Zlecenia stałe PekaoSA są darmowe.

    > Zlecenie musi jednak wklepac pracownik banku - to kosztuje
    > i bledy sie zdarzają, tyle że bank je naprawia na swoj koszt

    Dokładnie. Przez te kilka lat raz mi się tak zdarzyło - spóźnili się w
    piątek z rachunkiem dla TPSA i puścili go w poniedziałek.

    > Mnie kiedys gazownia przyslala 2 faktury jednoczesnie (zmiana ceny gazu)
    > ale się złączyły w banku i wykonano jedną. Po alarmach gazowni
    > pkobp poprawilo wszystko i zaplacilo karne odsetki

    Mnie takie sprawy właśnie kompletnie nie interesują.

    > PZ nie zalatwia wszystkiego - zostaje zawsze troche zlecen, ale takich
    > prostszych, ktore w dobie internetu łatwo obsłużyc samemu

    PZ załatwia wręcz niewiele. U mnie chyba tylko TPSA. Ani gazownia, ani
    wodociągi ani śmieci, resztę rachunków płacę zleceniem z kk...