  • 1. Data: 2007-12-10 17:49:41
    Temat: PayPal, karty, cenniki...
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Opłaty
    https://www.paypal.com/pl/cgi-bin/webscr?cmd=_displa
    y-fees-outside
    konto specjane - Akceptowanie płatności pokrywanych kartą
    kredytową lub debetową do 3.4%+1,35 PLN

    a tu:

    Umowa z użytkownikiem usługi PayPal
    https://www.paypal.com/pl/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Use
    rAgreement/ua/EUUA-outside
    to samo w .pdf https://www.paypal.com/ua/PL_pl_PL/ua.pdf
    konto specjanle - Otrzymywanie płatności na konto firmowe lub
    specjalne (dotyczy wszystkich płatności)
    5,4% + opłata stała za każdą krajową transakcję płatności.
    5,9% + opłata stała za każdą transgraniczną transakcję płatności
    poza kraje Unii Europejskiej

    No to który jest aktualny z Waszego doświadczenia?
    Bo ktoś dostał odpowiedź od PP: za przyjmowanie płatności kartą
    kredytową wynosi 5,4% (5,9% za transakcję transgraniczną).
    Co nie wyjaśnia sprawy cennika w innych przypadkach.

    Jednak dodając jeszcze "zawarte w kursie wymiany" 2.5% zastanawiam
    się czy PP nie przesadził :) To cena za wciąż darmowy eBay?
    To już nawet piekielnie drogi Ukash (ok. 7%) staje się konkurencyjny.

    Arek

  • 2. Data: 2007-12-10 21:39:12
    Temat: Re: PayPal, karty, cenniki...
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Arek napisał(a):

    > No to który jest aktualny z Waszego doświadczenia?

    Ten pierwszy

    > Jednak dodając jeszcze "zawarte w kursie wymiany" 2.5% zastanawiam
    > się czy PP nie przesadził :) To cena za wciąż darmowy eBay?
    > To już nawet piekielnie drogi Ukash (ok. 7%) staje się konkurencyjny.

    Dlatego podziękowałem Paypalowi za oferowanie płatności na Ebay. Nie
    wyrabiałem na opłaty

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 3. Data: 2007-12-10 22:15:21
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Arek pisze:

    > Jednak dodając jeszcze "zawarte w kursie wymiany" 2.5% zastanawiam
    > się czy PP nie przesadził :) To cena za wciąż darmowy eBay?
    > To już nawet piekielnie drogi Ukash (ok. 7%) staje się konkurencyjny.

    A ja zadam troszkę inne pytanie dotyczące przelewów z własnego konta
    PayPal na rachunek bankowy. PayPal te przelewy wykonuje gdzieś z Polski,
    czy z zagramanicy?

    Pytam, bo mam parę groszy do wyciągnięcia z PayPala i nie wiem, czy
    podawać numer konta w Inteligo, w którym występuje spora opłata za
    przyjmowanie płatności zagranicznych SWIFT.

  • 4. Data: 2007-12-11 16:22:34
    Od: "sumi" <s...@p...onet.noSPAM.pl>

    "Wojciech Nawara" wrote in message

    > A ja zadam troszkę inne pytanie dotyczące przelewów z własnego konta
    > PayPal na rachunek bankowy. PayPal te przelewy wykonuje gdzieś z Polski,
    > czy z zagramanicy?

    Sprawdzilem swój przelew

    podany numer konta
    47 2360 0005 XXXX ................
    wskazuje na
    Danske Bank A/S SA Oddział w Polsce w Warszawie na Emilii Plater

    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 5. Data: 2007-12-11 17:58:48
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    sumi pisze:

    > Sprawdzilem swój przelew
    >
    > podany numer konta
    > 47 2360 0005 XXXX ................
    > wskazuje na
    > Danske Bank A/S SA Oddział w Polsce w Warszawie na Emilii Plater

    Podziękował.

  • 6. Data: 2007-12-11 22:51:56
    Od: "MT" <s...@d...pl>

    Znasz bank ktory oferyje tansze przelwy od i do nas?
    Bylejaki bankpobiera ponad 50zl , faktem jest ze nie jest to procentowa
    oplata ale przy wiekszych przelewach nikt nie koirzysta z PAYPAL'a

  • 7. Data: 2007-12-12 00:48:48
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    MT napisał(a) w wiadomości: ...
    >Znasz bank ktory oferyje tansze przelwy od i do nas?
    >Bylejaki bankpobiera ponad 50zl , faktem jest ze nie jest to procentowa
    >oplata ale przy wiekszych przelewach nikt nie koirzysta z PAYPAL'a

    Z Polski to może, chodziło mi o przyjmowanie kasy. Jeżeli prawdą jest,
    że 5.9%+1,35zł to taniej do nas m.in.
    Allpay.pl (teraz Allpay.eu) 3.9% min. 30gr (karta)
    moneybookers.com
    przelew w EUR o lle nasz bank nie bierze za przyjęcie

    Arek

  • 8. Data: 2007-12-13 00:36:51
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

> [...]
    > Allpay.pl (teraz Allpay.eu) 3.9% min. 30gr (karta)
    > moneybookers.com
    > przelew w EUR o lle nasz bank nie bierze za przyjęcie

    wszystko zalezy komu sprzedajesz i czy jestes firma czy nie...

    jesli np. jestes "osoba fizyczna" i przyjmujesz platnosci za aukcje (max 2
    szt w ciagu roku) to:

    Paypal:
    0,0%
    + wyplata na konto bankowe bezplatnie
    Allpay:
    3.9% nie mniej niz 0,30 zl
    + wyplata na konto 1 zl

    jesli masz firme lub nie masz i przyjmujesz wiecej niz 2 platnosci w ciagu
    roku:

    Paypal:
    5,4% + 1,35 pln opłata stała za każdą krajową transakcję płatności
    5,9% + 1,35 pln opłata stała za każdą transgraniczną transakcję płatności
    poza kraje Unii Europejskiej
    wylata:
    do 500 zl gratis
    pow 500 zl 5 pln

    Allpay:
    prywatnie 3,9% nie mniej niz 0,30 pln
    firma 2,8% nie mniej niz 0,30 plm
    + wyplata 1 pln

    Az sie prosi zeby ktos na www powiesil jakis kalkulator - zeby mozna wpisac
    ile sie sprzedaje, za jakie kwoty i zrobic czytelne porownanie roznych
    serwisow

    Pozdr.
    Piotr

  • 9. Data: 2007-12-14 06:46:13
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Piotr napisał(a) w wiadomości: ...

    >jesli np. jestes "osoba fizyczna" i przyjmujesz platnosci za aukcje (max 2
> [...]

    Chodzi o konto osobiste? Poza tym nie doczytałem się tego (np. limit
    transakcji na rok) w w/w cennikach

> [...]
    >5,4% + 1,35 pln opłata stała za każdą krajową transakcję płatności
    >5,9% + 1,35 pln opłata stała za każdą transgraniczną transakcję płatności

    A ja wyczytałem odwrotnie: do 500zł płatne, powyżej gratis.

    Właśnie koleg dostał płatność za aukcję: dostał płatność 32,80 PLN od
    brytyjczyka (transakcja w PLN), nie wiem z czego płacono, z salda czy karty.
    Osoba fizyczna ale konto specjalne, bo dla Polaków osobiste było
    nieużyteczne. Mały obrót więc stawki maksymalne.
    Opłata 2,63 PLN czyli 1,35+3,9%
    Nijak do żadnego z cenników dopasować nie mogę, chyba że to
    1,35PLN+3.4% + jakaś część tego 2.5% za przewalutowanie?

    Arek

  • 10. Data: 2007-12-23 15:42:30
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Arek napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >Nijak do żadnego z cenników dopasować nie mogę, chyba że to
    >1,35PLN+3.4% + jakaś część tego 2.5% za przewalutowanie?

    Uzupełnię - wątpliwe, żeby brytyjczyk trzymał saldo w PLN,
    ale ew. przewalutowanie powinno być po jego stronie...

    Ale niedawno była kolejna odpowiedź z PayPala:
    Wg. nich to 1,35PLN+3.4% (i dotąd się zgadza) i +0,5% za
    transakcję transgraniczną. Ale gdzie to jest w cenniku!?

    Arek