  • 1. Data: 2007-12-10 08:27:58
    Temat: Spłata kk 24.12
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    Karty kk BZWBK i Citi spłacam z konta w PekaoSa, rzadziej w mBanku. Zawsze
    ustawiałem spłatę na ostatni możliwy dzień, czyli dzień, w którym spłata
    powinna być zaksięgowana na rachunku karty i nigdy się nie zawiodłem.
    Ale nigdy też spłata nie wypadała 24.12, a tak jest tym razem.
    Meritum - ustawić spłatę KK CitiPlus na 24.12 czy bezpieczniej na 21.12?

    --
    Pozdrawiam, Maciej Loret
    www.maciejloret.neostrada.pl - linki dla właścicieli Alfa Romeo i Mazdy

  • 2. Data: 2007-12-10 08:37:54
    Temat: Re: Spłata kk 24.12
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Meritum - ustawić spłatę KK CitiPlus na 24.12 czy bezpieczniej na 21.12?

    Hehe, zależy jak kto lubi ryzyko.
    Ja wolę przelewy dawać z 1-3 dniowym wyprzedzeniem :)
    Ale jeśli chcesz koniecznie na styk, to musisz dowiedzieć się jak działają
    przelewy tego dnia ... czy wg normalnego rozkładu jazdy ...
    --
    Robert Wicik
    http://members.chello.pl/r.wicik/

  • 3. Data: 2007-12-10 08:39:58
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

> [...]
    > Ale nigdy też spłata nie wypadała 24.12, a tak jest tym razem.
    > Meritum - ustawić spłatę KK CitiPlus na 24.12 czy bezpieczniej na 21.12?

    24.12 jest normalnym dniem pracy. Jesli ktorys bankow w ten dzien nawali
    (zlecajacy albo odbierajacy) to masz podstawe do reklamacji i ewentualne
    koszty (odestki) bedzie musial pokryc bank ktory w ten dzien nawalil. Ale
    nie sadze zeby byl problem, zapewne wszystkie banki beda dzialac normalnie.
    Spokojnie mozesz splacac 24.12.

  • 4. Data: 2007-12-10 08:40:49
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witm.

    > 24.12 jest normalnym dniem pracy.

    A nie bywało drzewiej, że były np. 2 sesje zamiast 3?

    > Jesli ktorys bankow w ten dzien nawali
    > (zlecajacy albo odbierajacy)

    Zlecającym jest PekaoSA, więc nie ma obawy. Boję się o Citi czy czegoś nie
    wywinie...

    > Spokojnie mozesz splacac 24.12.

    Poczekam jeszcze na inne wypowiedzi...
    A może zadzwonić do obu banków czy sesje przychodzące i wyhodzące będą o
    tych samych godzinach?

  • 5. Data: 2007-12-10 08:43:41
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Hehe, zależy jak kto lubi ryzyko.
    > Ja wolę przelewy dawać z 1-3 dniowym wyprzedzeniem :)

    Na razie nie mam żadnych zastrzeżeń do par PekaoSA-BZWBK oraz mBank-BZWBK.
    Para PekaoSA-Citi na razie chodzi o dzień wcześniej, ale do tej pory (4-5
    miesięcy) bez zastrzeżeń.

  • 6. Data: 2007-12-10 08:48:08
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 10 Gru, 09:37, "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > Ale jeśli chcesz koniecznie na styk, to musisz dowiedzieć się jak działają
    > przelewy tego dnia ... czy wg normalnego rozkładu jazdy ...

    Ja tez mam karty z GP 54-55 dni i spokojnie moge poslac chociaz dzien
    wczesniej - i tak robie (dzis np. splacilem KK z terminem na 12-o) bo
    dzien czy dwa na koncie nie zrobi super odsetek a straty moga byc duze
    jakby nie zaksiegowali na czas.

    Jesli koniecznie ktos chce testowac Wigilie, to moze dla
    bezpieczenistwa poslac 21-o kwote minimalna a w Wigilie uzupelnic
    reszte?

  • 7. Data: 2007-12-10 08:48:54
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > 24.12 jest normalnym dniem pracy. Jesli ktorys bankow w ten dzien
    > nawali (zlecajacy albo odbierajacy) to masz podstawe do reklamacji
    Śmiało można składać, gdyż banki nie mają prawa pobierać opłat czy
    odszkodowań za rozpatrywanie bezpodstawnych reklamacji.
    Bezpodstawnych, gdyż zarówno KIR jak i banki mają w swych regulaminach
    terminy realizacji zleceń i one są dłuższe niż kilka godzin, co nie jest
    przeszkodą by złożyć nawet kilka reklamacji i odwoływać się od odpowiedzi.
    Wodzić się można całe lata, czemu nikt się zdziwi. No, chyba że jakaś inna
    narodowość klienta.

  • 8. Data: 2007-12-10 09:20:23
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "K.K." <z...@h...oraz.pl> napisał w
    wiadomości news:475cfd81$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > Wodzić się można całe lata, czemu nikt się zdziwi. No, chyba że jakaś inna

    o czym Ty mowisz? 24.12 jest dniem roboczym i we wszelkich regulaminach
    bankowych funkcjonuje jako normalny dzien rozrachunkowy. Jesli bank w tym
    dniu zawiesi dzialalnosc i nie bedzie zlecal albo przyjmowal przelewow to
    reklamacja jest zasadna. Kazdy bank ktory sie tego dopusci bedzie musial
    poniesc konsekwencje i splacac np. odsetki KK. Mialem kiedys taka sytuacje z
    Noreda Bank ktory zrobil sobie wolne 2.05 i nie realizowal przelewow przez
    co nie splacilem w terminie KK BZWBK. Bez problemu rozpatrzyli reklamacje i
    musieli zwrocic odestki ktore mi naliczyl BZWBK.

  • 9. Data: 2007-12-10 09:43:32
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > 2.05 i nie realizowal przelewow przez co nie splacilem w terminie KK
    > BZWBK. Bez problemu rozpatrzyli reklamacje i musieli zwrocic odestki

    Wcale bank nie musi zawieszać działalności by przelew dotarł na przykład
    po dwóch dniach, mimo że wyszedł w dniu nadania. Jest jeszcze KIR i bank
    docelowy. Ot choćby twój Nordea, w którym gwarantuje się uznanie rachunku
    najpóźniej w następnym dniu roboczym po otrzymaniu przelewu.
    § 31 regulaminu, gdybyś niedowierzał. Tak też jest w innych bankach, a i
    KIR nie musi odebrać i przekazać tego samego dnia.

  • 10. Data: 2007-12-10 12:39:19
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > Ale nigdy też spłata nie wypadała 24.12, a tak jest tym razem.
    > Meritum - ustawić spłatę KK CitiPlus na 24.12 czy bezpieczniej na 21.12?

    Bez problemu na 24.12. Ja już taki przele wklepałem, tyle że z Multi. :-)

    marekz