  • 231. Data: 2019-08-22 17:59:09
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5d5eae66$0$520$6...@n...neostrada.
    pl...
    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup
    [...]

    >Hm, nie zauwazylem. Ale moze lokalizacje wylaczylem w telefonie.

    >Bo teraz to tylko Flying Tiger jest z takich "zlokalizowanych" .
    >Az sie przejde i sprawdze.

    No i w poblizu sklepu FTC nie zadzialalo.

    Ale moze powod byl inny - bo nawet na mapce apka nie pokazala tej
    mokazji.
    Czyli nie wprowadzili lokalizacji sklepow.

    Bo w ustawieniach apki sa powiadomienia przy mokazjach i domyslnie
    wlaczone.

    Swoja droga - jak to dzialalo ? Wlaczal co minute GPS i sprawdzal co w
    poblizu ?
    A ja sie zastanawiam co mi baterie rozladowuje :-)

    Czy czekali az inna apka wlaczy GPS ?

    J.

  • 232. Data: 2019-08-22 19:47:02
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ale moze powod byl inny - bo nawet na mapce apka nie pokazala tej
    > mokazji. Czyli nie wprowadzili lokalizacji sklepow.

    Dzisiaj dostałem pusha z bonprix, no ale to tak chyba "przy okazji",
    bo to sklep online. Ale tak, nie wszystko ma lokalizacje prawidłowo
    wpisane. :)

    A kilka spraw kryminalnych zostało "rozwiązanych" przez powiązanie
    przestępcy z miejscem zdarzenia, właśnie dzięki danym GPS zebranym
    przez Google Maps.

    > Swoja droga - jak to dzialalo ? Wlaczal co minute GPS i sprawdzal co w
    > poblizu ? A ja sie zastanawiam co mi baterie rozladowuje :-)

    Lokalizacja w tle może co jakiś czas wysyłać sygnały do "zarejestrowanych"
    aplikacji. Nie jest to taki dokładny sygnał jak przy aktywnej
    aplikacji, jest to coś bardziej rzędu dziesiątek metrów, ale
    wiele sytuacji ogarnia.

    Z aplikacji śledzących w tle jest też oczywiście Google Maps,
    Revolut i wiele, wiele innych. System co jakiś czas swoje
    położenie raportuje do nich, często nie jest to sygnał
    czystego GPS, ale np. powiązany z BTSami, czy znajdującymi
    się nieopodal nadajnikami wifi.

    W nadchodzącym iOS13 jest fajny feature, system pokazuje
    Ci gdzie aplikacja używała geolokalizacji i zapyta, czy
    chcesz jej nadal pozwalać, ew. pozwalać tylko wtedy
    gdy jest aktywna. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 233. Data: 2019-08-22 20:02:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2019-08-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Dzisiaj dostałem pusha z bonprix, no ale to tak chyba "przy okazji",
    >bo to sklep online. Ale tak, nie wszystko ma lokalizacje prawidłowo
    >wpisane. :)

    W ustawieniach apki sa powiadomienia
    -Nowe mokazje w ofercie i naliczenie zwrotu
    -jestem w poblizu wybranej mokazji.

    bonprix raczej nie ma lokalizacji ... ale czemu ja nie dostalem ?
    Oba powiadomienia mam domyslnie wlaczone.

    No i teraz sporo nie wymaga "zapisania sie" czy co oni maja na mysli w
    "wyborze".

    >A kilka spraw kryminalnych zostało "rozwiązanych" przez powiązanie
    >przestępcy z miejscem zdarzenia, właśnie dzięki danym GPS zebranym
    >przez Google Maps.

    U nas czy w USA ?
    Niebezpezpieczne ... twoj telefon cie sledzi :-)

    >Lokalizacja w tle może co jakiś czas wysyłać sygnały do
    >"zarejestrowanych"

    Tylko "co jakis czas" to moze byc za rzadko, szczegolnie jak klient
    samochodem jedzie ...

    >aplikacji. Nie jest to taki dokładny sygnał jak przy aktywnej
    >aplikacji, jest to coś bardziej rzędu dziesiątek metrów, ale
    >wiele sytuacji ogarnia.

    z wifi i BTS ?

> [...]
    >położenie raportuje do nich, często nie jest to sygnał
    >czystego GPS, ale np. powiązany z BTSami, czy znajdującymi

    Osobiscie mam wrazenie, ze "usluga lokalizacji" co pewien czas odpala
    GPS, chocby po to, aby zaraportowac do googla sieci wifi w okolicy.

    >W nadchodzącym iOS13 jest fajny feature, system pokazuje
    >Ci gdzie aplikacja używała geolokalizacji i zapyta, czy
    >chcesz jej nadal pozwalać, ew. pozwalać tylko wtedy
    >gdy jest aktywna. :)

    Cos takiego chyba jest i w androidzie ...

    J.

  • 234. Data: 2019-08-23 08:48:41
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-22 o 08:58, J.F. pisze:
    > Ale inwestor walutowy to nie moze stracic na naglej zmianie kursu ?

    Nie.

    > Ale przeciez proponuje wlasnie bez klawiatury :-)

    Nie wiem, co masz na myśli.
    Może tak: zwróć uwagę na rozwój monitorów. W zasadzie od 14" do... 21"?
    Chyba taki jest dziś standard, aczkolwiek coraz częściej zauważam w
    sprzedaży 24". Rosną, prawda?

    W smartfonach zaczęło się od 4", a dziś? 6? 6,3?

    Wniosek: użytkownicy potrzebują coraz większych powierzchni. Jeśli
    gdziekolwiek uda Ci się zobaczyć stanowisko tradera (niekoniecznie forex
    - miał okazję oglądać w Enerdze) to zazwyczaj ma od do dyspozycji 2
    monitory. Czasami trzy.

    Zwróć uwagę, iż w bankach zazwyczaj także do obsługi klienta stosowany
    jest "komputer stacjonarny". Rzadziej - laptop (np. Idea). Jeszcze mi
    się nie zdarzyło, aby w placówce pracownik banku cokolwiek wprowadzał do
    systemu z poziomu komórki obsługując klienta.

    > Hm, ten android tak ogolnie sie troche slimaczy.
    > Moze trzeba aplikacje zlecic firmom od gier :-)

    Zauważyłem, iż program i aplikacja to synonimy. Uściślę: program na PC
    działa szybciej niż obsługa rachunku przez przeglądarkę. Więcej - nie
    wymaga wpisywania hasła za każdym razem. Jeszcze więcej - nie wylogowuje
    się po X minutach, a to strasznie upierdliwe. Wchodzę sobie na Alior
    Kantor i po ok. 30 min. następuje wylogowanie jeśli po prostu obserwuję
    kursy. Podobnie w każdym innym systemie przez przeglądarkę. W przypadku
    programu do PC - możesz godzinami sobie oglądać i nic takiego nie
    następuje. Wygoda.
    Dziś Alior poinformował, iż przez smartfona będzie wylogowywał po 5 min.
    Zatem obserwacja kursu praktycznie jest niemożliwa.

  • 235. Data: 2019-08-23 11:15:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak swoją drogą czy sieci wifi mają swoje unikalne identyfikatory?
    Co jeśli każdy by nazwał swoją sieć tak samo np. ciociania?

    -----

  • 236. Data: 2019-08-23 11:48:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Do wprowadzających zmiany ze spóźnionym refleksem dołączyli:
    - alior - dodatkowa autoryzacja przy każdym logowaniu - ale nie jest do końca jasne,
    czy to samo wprowadzą w kantorze,
    - santander (niestety, choć powiedzmy pół biedy) - również przy każdym, z możliwością
    zdefiniowania "zaufanego", gdzie dodatkowego nie będzie - plus jeszcze jakaś
    ciekawostka z "rejestrowaniem" komórek i tabletów - i tylko na "zarejestrowanych"
    będzie można używać apki.

  • 237. Data: 2019-08-23 11:57:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >nie będzie - plus jeszcze jakaś ciekawostka z >"rejestrowaniem"
    >komórek i tabletów - i tylko na "zarejestrowanych" będzie można

    A nie bylo tak zawsze ?
    Ze apke na telefonie trzeba jakos dodatkowo autoryzowac ?

    J.

  • 238. Data: 2019-08-23 11:58:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Tak swoją drogą czy sieci wifi mają swoje unikalne identyfikatory?
    >Co jeśli każdy by nazwał swoją sieć tak samo np. ciociania?

    MAC adresy AP sa unikalne. No prawie ..

    -----

  • 239. Data: 2019-08-23 12:07:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    >Nie.

    Dziwne rzeczy piszesz :-)

    >Nie wiem, co masz na myśli.

    Zeby te kursy zlecen foreksowych wprowadzac klikajac na wykres.

    >Może tak: zwróć uwagę na rozwój monitorów. W zasadzie od 14" do...
    >21"? Chyba taki jest dziś standard, aczkolwiek coraz częściej
    >zauważam w sprzedaży 24". Rosną, prawda?

    >W smartfonach zaczęło się od 4", a dziś? 6? 6,3?

    Od 3" nawet. Ale 3" to za malo, 4" za malo ... 6" za malo :-)

> [...]
    >gdziekolwiek uda Ci się zobaczyć stanowisko tradera (niekoniecznie
    >forex - miał okazję oglądać w Enerdze) to zazwyczaj ma od do

    Ja tylko o tym, ze chyba lepiej miec program w telefonie, niz 4
    monitory w toalecie :-)

> [...]
    >Jeszcze mi się nie zdarzyło, aby w placówce pracownik banku cokolwiek
    >wprowadzał do systemu z poziomu komórki obsługując klienta.

    Bo tak sie zaczelo i tak sie trzymaja.
    I owszem - wygodniej, bezpieczniej ... az komus wpadnie do glowy, ze
    przydalby sie mobilny pracownik :-)

    >Zauważyłem, iż program i aplikacja to synonimy. Uściślę: program na
    >PC działa szybciej niż obsługa rachunku przez przeglądarkę.

    No powinien, choc akurat programow do obslugi konta bankowego z peceta
    to chyba coraz mniej.

    >Więcej - nie wymaga wpisywania hasła za każdym razem.

    Eee ... aby na pewno nie wymaga ? Bezpieczenstwo.
    Przegladarka akurat moze hasla pamietac, tylko banki to raczej
    blokuja.

    >Jeszcze więcej - nie wylogowuje się po X minutach, a to strasznie
    >upierdliwe.

    To akurat mozna ustawic, i to dowolnie.

> [...]
    >Dziś Alior poinformował, iż przez smartfona będzie wylogowywał po 5
    >min. Zatem obserwacja kursu praktycznie jest niemożliwa.

    A to przeciez dedykowany program :-)

    J.

  • 240. Data: 2019-08-23 12:49:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-08-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >-jestem w poblizu wybranej mokazji.

    >bonprix raczej nie ma lokalizacji ... ale czemu ja nie dostalem ?
    >Oba powiadomienia mam domyslnie wlaczone.

    No i tak sie zaczynam zastanawiac ... od pewnego czasu chyba zadnego
    powiadomienia od mbanku nie dostalem.

    apka dziala, uprawnienia powiadomien ma, mogl sie jakos proces
    zawiesic ?
    Zrestartowalem, tylko jakby to sprawdzic - przelew sobie wyslac, czy
    jest cos szybszego ?

    ... hm, a moze cos z oszczedzaniem baterii/danych - czy wtedy nie
    blokuje aplikacji w tle ?

    J.