  • 1. Data: 2006-11-22 15:50:46
    Temat: PKOBP prosi o zwrot pieniędzy
    Od: p...@g...com

    Witam

    Mam dosyc dziwna sytuacje zwiazana z bankiem PKO BP oraz zaciagnietym u
    nich kredytem hipotecznym.
    Kredyt byl wyplacany w dwoch transzach. Pierwsza poszla na konto
    sprzedajacego mieszkanie natomiast druga na remont wyplacilem w okienku
    banku i wzialem cala gotowke - 25 tysiecy zlotych.

    I wszystko super, bylo to prawie dwa miesiace temu. Dzisiaj zadzwonila
    do mnie kobieta z banku i powiedziala ze podczas wyplaty drugiej
    transzy pojawil sie blad i wyplacili mi zbyt duzo pieniedzy. Podobno
    chodzi o to, ze nie pobrali mi z konta prowizji (2000 zl) i kwota ktora
    wyplacilem jest o 2000 zl za wysoka w porownaniu do tego co powinienem
    dostac. Oczywiscie chca aby pieniadze oddac.

    I teraz mam pytanie do Was. Czy zgodnie z przepisami moga zadac zwrotu
    tych pieniedzy? Skad mam byc pewnien ze faktycznie nie pobrali tej
    prowizji?

    Nie pisze tutaj o czynniku ludzkim, ze tak wypada, ze komus sie za to
    oberwie. Po prostu chce wiedziec. Najgorsze ze czlowiek mogl wydac te
    pieniadze i z czego ma oddac...

    Dzieki za odpowiedz

    Pozdrawiam
    Dawid

  • 2. Data: 2006-11-22 22:16:08
    Temat: Re: PKOBP prosi o zwrot pieniędzy
    Od: m...@g...com

    p...@g...com wrote:

> [...]
    >
    > Nie pisze tutaj o czynniku ludzkim, ze tak wypada, ze komus sie za to
    > oberwie. Po prostu chce wiedziec. Najgorsze ze czlowiek mogl wydac te

    Jak dla mnie to:
    1. nie ma żadnych dowodów na to że wypłacili ci 2tys więcej, a nawet nie
    wiadomo czy tak rzeczywiście było (chyba że rzeczywiście miałeś 27k zamiast
    25k).
    2. nawet jeżeli są takie dowody, to być może jest to wręcz modelowy
    przykład bezpodstawnego wzbogacenia o którym mówi KC że "ten kto korzyść
    uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób że nie jest już wzbogacony".

    p. m.

  • 3. Data: 2006-11-23 05:47:38
    Od: "vis" <k...@g...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >
    > Nie pisze tutaj o czynniku ludzkim, ze tak wypada, ze komus sie za to
    > oberwie. Po prostu chce wiedziec. Najgorsze ze czlowiek mogl wydac te

    Poczytaj dokladnie umowe i sam dojdz do tego jak powinno byc.
    A pozniej pozostaja negocjaje. Bank ma w nich duzo silniejsza
    pozycje, bo moga uznac, ze straciles wiarygodnosc finansowa
    i zazadac natychmiastowej splaty calego kredytu. Proponuj
    zrobienie aneksu do umowu zwiekszajacego kwote kredytu
    (o te 2 tys)

    pozdr
    vis

  • 4. Data: 2006-11-23 17:12:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    p...@g...com writes:

> [...]
    >
    > I teraz mam pytanie do Was. Czy zgodnie z przepisami moga zadac zwrotu
    > tych pieniedzy? Skad mam byc pewnien ze faktycznie nie pobrali tej

    Rozumiem ze kwota na jakims tam kwicie wyplaty byla taka jak
    w rzeczywistosci? Obawiam sie ze nie ma innego wyjscia niz oddac
    pieniadze (lub miec niedozwolony debet).

    Pewnosc poprawnosci rozliczen mozna uzyskac powtarzajac samemu
    obliczenia.

    > Nie pisze tutaj o czynniku ludzkim, ze tak wypada, ze komus sie za to
    > oberwie.

    Nie wiem. Inaczej byloby gdyby bank mial jakies klopoty z "odebraniem"
    sobie owych pieniedzy (np. gdyby kasjerka sie pomylila przy wyplacie,
    wtedy nie ma dowodu ze wyplacila wiecej). Tu to chyba bez znaczenia.

    > Po prostu chce wiedziec. Najgorsze ze czlowiek mogl wydac te
    > pieniadze i z czego ma oddac...

    Do bankow trzeba miec ograniczone zaufanie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2006-11-24 07:58:12
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    p...@g...com wrote:

    > I teraz mam pytanie do Was. Czy zgodnie z przepisami moga zadac zwrotu
    > tych pieniedzy?

    Pewnie mogą. Jeżeli faktycznie za dużo ci wypłacili, to należy im się zwrot.

    > Skad mam byc pewnien ze faktycznie nie pobrali tej prowizji?

    Popatrz w papiery, poczytaj umowę i rachunki, i policz ile ci się
    należało a ile dostałeś naprawdę.

    > Najgorsze ze czlowiek mogl wydac te pieniadze i z czego ma oddac...

    Na początku policz wszystko sam i upewnij się, czy faktycznie mają
    rację. Jeżeli mają rację, a ty jeszcze nie wydałeś tych pieniędzy, to
    najprościej i najuczciwiej będzie po prostu oddać. Jeżeli już wydałeś,
    to negocjuj z bankiem sposób zwrotu. Niech go rozłożą na raty albo
    doliczą do kapitału kredytu.

    Karol

  • 6. Data: 2006-11-24 19:56:15
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa"

    > Rozumiem ze kwota na jakims tam kwicie wyplaty byla taka jak
    > w rzeczywistosci? Obawiam sie ze nie ma innego wyjscia niz oddac
    > pieniadze (lub miec niedozwolony debet).

    jezeli pobral 25k i na kwicie jest 25k to co ma oddawac - wrecz nie
    powinien
    wg mnie vis ma racje - niech dadza dodatkowy kredyt na 2k
    chyba bank potrafi rozliczyc sie z przyznanego i pobranego kredytu
    udowadniajac,
    ze zapomnieli potracic prowizji
    *** blad ***

  • 7. Data: 2006-12-29 23:05:08
    Od: gall anonim <n...@g...pl>

    m...@g...com napisał(a):
> [...]

    > przykład bezpodstawnego wzbogacenia o którym mówi KC że "ten kto korzyść
    > uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób że nie jest już wzbogacony".

    To jest wzbogacony czy nie jest ? Bo jeśli jest to przykład bezp wzbogacenia
    to jest wzbogacony ... i czy aby nie można się domagać bezpodstawnego
    wzbogacenia ? czytanie kodeksów to nie wszystko