  • 1. Data: 2006-11-22 12:46:02
    Temat: Umowa przedwstępna i dopłata
    Od: "Samuray-X" <f...@o...pl>

    Kupuje mieszkanie i ustaliłem ze zbywcą,
    że wpisujemy na umowie przedwstępnej cenę XXX PLN
    i "pewną nadwyżkę" w kwocie YYY przekazuję mu gotówką poza umową
    notarialną.
    Wynika to z tego, że wycena nieruchomości jest na XXX i tylko na tyle
    dostanę kredyt,
    a ponieważ zbywca chce za wszystko razem XXX+YYY to ustaliliśmy,
    że te YYY to opłata za meble itd.
    Oczywiście zysk zbywcy to to że nie będzie płacił podatku od YYY

    Kłopot w tym, że nie możemy się dogadać w jaki sposób przekazać
    te YYY.
    Nie chcę dawać tego bez żadnego potwierdzenia a zbywca też boi
    się,
    że jak nie weźmie tej kasy od razu to ja potem wyprę sie umowy
    "meblowej"
    i będę chciał kupić mieszkanie tylko za XXX.

    Czy widzicie jakies sensowne wyjście z sytuacji ???

  • 2. Data: 2006-11-22 13:04:16
    Temat: Re: Umowa przedwstępna i dopłata
    Od: "Przemas" <p...@g...com>

    Pamiętaj, że zazwyczaj nabywca płaci podatek od czynności
    cywilnoprawnych w wysokości 2%. Jeśli cena XXX będzie rażąco niska
    to US może się czepiać również Ciebie.
    Pozatym niska cena na akcie notarialnym, który będzie zawarty w 2007
    r stawia Cię w bardzo niekorzystnej sytuacji, gdy w przyszłości
    będziesz chciał sprzedać to mieszkanie.
    Nowy podatek od nieruchomości będzie płacony od wzrostu wartości
    tej nieruchomości, a Ty na samym początku zanotujesz X procent
    wzrostu wartości nieruchomości wynikajacy z zaniżonej ceny na
    umowie.

    Przemek

  • 3. Data: 2006-11-22 13:11:38
    Od: "Samuray-X" <f...@o...pl>

    W tym przypadku chodzi raczej o to,
    że zbywca nie chce zapłacić 10% podatku od ceny nieruchomości.
    Umowę mam zamiar sfinalizować jeszcze w 2006 roku :-)

  • 4. Data: 2006-11-22 13:45:40
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Samuray-X porozsypywal nastepujace haczki:
    > W tym przypadku chodzi raczej o to,
    > że zbywca nie chce zapłacić 10% podatku od ceny nieruchomości.
    > Umowę mam zamiar sfinalizować jeszcze w 2006 roku :-)
    Ty nie ufasz jemu, on nie ufa Tobie... marnie to widze.
    A moze napiszcie druga umowe (notarialna) ze za YYY kupisz od niego
    meble z tego mieszkania;)
    --
    badzio

  • 5. Data: 2006-11-22 14:28:07
    Od: "Samuray-X" <f...@o...pl>

    Rzeczywiście z tym zaufaniem jest chyba nie za dobrze ...
    Prawdę mówiąc to troche przepłaciłem za to mieszkanie
    i niezbyt mi sie to podoba.
    Rzeczoznawca przecież wiedział co mówi ...

    Nie wiem czy dobrym rozwiązaniem,
    będzie jeżeli teraz mu dam ta kasę, a na umowie przedwstępnej
    napiszemy,
    że w przypadku zerwania umowy przez sprzedającego,
    zadatek (w tej chwili 10 000) zostanie zwrócony na przykład pięć
    razy większy
    czyli 50 000 PLN ???
    Wtedy zabezpieczam się w jakis tam sposób ...

    Problem w tym, że jeżeli koles jest niewypłacalny albo cos innego
    to leżę ...
    W sumie facet będzie miał 40 000 PLN ...

  • 6. Data: 2006-11-22 14:47:49
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Samuray-X porozsypywal nastepujace haczki:
    > Rzeczywiście z tym zaufaniem jest chyba nie za dobrze ...
    > Prawdę mówiąc to troche przepłaciłem za to mieszkanie
    > i niezbyt mi sie to podoba.
    ROTFL Wspolczuje
    > Rzeczoznawca przecież wiedział co mówi ...
    No raczej tak
> [...]
    > że w przypadku zerwania umowy przez sprzedającego,
    > zadatek (w tej chwili 10 000) zostanie zwrócony na przykład pięć
    Nie mam pojecia czy takie cos przejdzie:/ To juz chyba musialbys na
    pl.soc.prawo zapytac
    > Wtedy zabezpieczam się w jakis tam sposób ...
    > Problem w tym, że jeżeli koles jest niewypłacalny albo cos innego
    > to leżę ...
    > W sumie facet będzie miał 40 000 PLN ...
    No jesli mieszkanie jest na niego to nie do konca... moze go zlicytuja:)
    A... tylko ja bym sugerowal zeby przy takich kombinacjach to jednak
    wszystko podpisywac u notariusza.
    A wlasnie - dowolny notariusz za friko udzieli Ci porady bo taki ma
    obowiazek. Wiec mozesz pojsc i sie dopytac
    --
    badzio

  • 7. Data: 2006-11-22 15:14:11
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    badzio wrote:
    [...]

    > A wlasnie - dowolny notariusz za friko udzieli Ci porady bo taki ma
    > obowiazek. Wiec mozesz pojsc i sie dopytac

    Notariusz mu doradzi, jak kombinować na podatkach ? Przypuszczam, że wątpię.

    KJ

  • 8. Data: 2006-11-22 15:32:32
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Kamil Jońca porozsypywal nastepujace haczki:
    > Notariusz mu doradzi, jak kombinować na podatkach ? Przypuszczam, że
    > wątpię.
    Nie, notariusz mu powie jak podpisc umowe zeby nie stracic;)
    A tak w ogole... to nie czaje problemu. Bank wycenil nieruchiomosc na
    XXX, sprzedajacy chce ZZZ, roznice YYY ma dostac pod stolem. Wiec bank
    daje XXX, reszte daje kupujacy. Mzoe byc to nawet bardziej oplacalne -
    bo wtedy kredyt jest nie na 100% nieruchomosci a np na 80-90% wiec
    szybciej przestanie sie placic wyzsze oprocentowanie z tytulu niskiego
    wkladu wlasnego.
    --
    badzio

  • 9. Data: 2006-11-22 15:54:37
    Od: "Samuray-X" <f...@o...pl>

    Zaproponowałem mu taki deal.
    Wczesniej cena 185 000.
    Teraz oficjalnie 140 000 plus 40 000 pod stołem.
    Ja zarabiam 5000 PLN plus ciut nizsze opłaty +/- 1200 PLN.
    On prawie nie traci bo 10% podatku od róznicy na akcie notarialnym
    4500 PLN ...

    Zostałem niejako zmuszony do tego bo dostałem wycenę na 140 000 PLN,

    więc sami rozumiecie ...

    Tylko nie wiem czy w dalszej perspektywie ten interes będzie mi się
    opłacił,
    bo jak będę chciał sprzedać mieszkanie i różnica od wartości tez
    będzie znaczna ...
    A to już 19% ...
    czy również obowiązuje 5 letnia karencja???

  • 10. Data: 2006-11-22 16:31:48
    Od: "Jotka" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Samuray-X" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

> [...]
    > będzie znaczna ...
    > A to już 19% ...
    > czy również obowiązuje 5 letnia karencja???

    Zawsze takie głupie kombinowanie lub zgoda na to jednej ze stron rodzi chore
    konsekwencje.
    Było na przedwstępnej napisać jak jest zgodnie ze stanem faktycznym a tak w
    najgorszym razie stracisz kupę kasy, albo i więcej. Nerwy i spokój ducha
    tracisz już teraz.

    J.