    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PKOBP prosi o zwrot pieniędzy
    Date: Thu, 23 Nov 2006 18:12:33 +0100

    p...@g...com writes:

    > I wszystko super, bylo to prawie dwa miesiace temu. Dzisiaj zadzwonila
    > do mnie kobieta z banku i powiedziala ze podczas wyplaty drugiej
    > transzy pojawil sie blad i wyplacili mi zbyt duzo pieniedzy. Podobno
    > chodzi o to, ze nie pobrali mi z konta prowizji (2000 zl) i kwota ktora
    > wyplacilem jest o 2000 zl za wysoka w porownaniu do tego co powinienem
    > dostac. Oczywiscie chca aby pieniadze oddac.
    >
    > I teraz mam pytanie do Was. Czy zgodnie z przepisami moga zadac zwrotu
    > tych pieniedzy? Skad mam byc pewnien ze faktycznie nie pobrali tej
    > prowizji?

    Rozumiem ze kwota na jakims tam kwicie wyplaty byla taka jak
    w rzeczywistosci? Obawiam sie ze nie ma innego wyjscia niz oddac
    pieniadze (lub miec niedozwolony debet).

    Pewnosc poprawnosci rozliczen mozna uzyskac powtarzajac samemu
    obliczenia.

    > Nie pisze tutaj o czynniku ludzkim, ze tak wypada, ze komus sie za to
    > oberwie.

    Nie wiem. Inaczej byloby gdyby bank mial jakies klopoty z "odebraniem"
    sobie owych pieniedzy (np. gdyby kasjerka sie pomylila przy wyplacie,
    wtedy nie ma dowodu ze wyplacila wiecej). Tu to chyba bez znaczenia.

    > Po prostu chce wiedziec. Najgorsze ze czlowiek mogl wydac te
    > pieniadze i z czego ma oddac...

    Do bankow trzeba miec ograniczone zaufanie.
    --
    Krzysztof Halasa