    From: "AMRA" <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PKO BP - pijawki lapczywe...
    Date: Tue, 9 Apr 2002 10:58:35 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179017154.chello.pl

> [...]
    problemy?
    > Rozwiazanie jest może szybkie ale nie wiem czy skuteczne. Załóżmy, że
    kredyt
    > gwałtownie tanieje i rozkręcany jest popyt wewnętrzny tak jak byś tego
    > chciał. Ludzie zaczynają kupować na kredyt. I co kupują? m. in. kupują
    > samochody, telewizory itp rzeczy z importu. Gwałtownie rośnie import i
    spada
    > export bo część firm woli upychać rzeczy w kraju. Stopniowo rośnie deficyt
    > płatniczy, w międzyczasie jakaś mała ruchawka PSL-owców odnośnie obsady
    RPP,
    > czy inna Leperiada, uciekają zachodni inwestorzy, robi się panika i mamy
    > wariant argentyński... Dlatego wydaje mi się że proste rozwiązania nic nie
    > pomogą skoro nasze firmy i cała gospodarka jest słaba(np naszym głównym
    > hitem exportowym są drewniane palety :)) ). Żeby była silniejsza to już
    > zmartwienie panów Millera i Belki... Skuteczne rozwiązania (ale nie
    szybkie
    > niestety) są znane i w wielu krajach wypróbowane (np Hiszpania, Irlandia).
    > Pytanie czy starczy im odwagi i dalekowzroczności żeby je zaaplikować...

    Pytanie.
    Czy ludzie beda kupowac przy takim bezrobociu? Z dnia na dzien i tak sie nie
    da stworzyc miejsc pracy - bo i jak. Wiec kupowanie na kredyt przy takim
    bezrobociu jest bardzo watpliwe, co wiecej nie jestesmy wcale krajem, w
    ktorym ludzie sa az tak bardzo zadluzeni.
    Najwiekszy dluznik swiata USA do roku 2006 moze miec dlug netto w wysokosci
    5,8 bln USD czyli ok 46% PKB
    Teraz jest ok 25%, w 97 r. mial 13% - to chyba tez o czyms swiadczy.

    Co do rozwiazan - no wlasne sa skuteczne ale nie sa szybkie. A teraz
    niestety potrzeba nam szybkich dzialan, rownoleglych.
    Oczywiscie, ze same stopy pprocentowe nic nie dadza - zwiekszyc moga li
    tylko inflacje - ktora byla zbijana tak duzym kosztem. Tylko, ze srube za
    bardzo przykrecono.

    I dalej nie wiem, dlaczego mamy najwyzsze realne stopy procentowe...