  • 1. Data: 2008-08-26 10:06:21
    Temat: PKO BP hipoteczny
    Od: " " <b...@g...pl>

    Czesc, mam nast. problem: kredyt hipoteczny w PKO BP, nastapilo
    przewalutowanie. Pozostalo do splaty 50400CHF, 27 lat jeszcze ;)
    Oprocentowanie to na dzien dzisiejszy 5,7%. Rata, którą sobie wyliczyłem
    wychodzi około 305CHF (liczyłem na piechotę sam, żeby się upewnić, że nie
    zrobiłem błędu skorzystałem również z "kalkulatorów kredytowych" dost. w
    necie, również wychodzi zawsze około 305CHF). Przed przewalutowaniem
    poprosiłem też panią a banku o symulację - ile będzie wynosić rata, pani
    wyszło 620zł (po kursie z tamtego okresu - również około 305CHF).

    Problem jest następujący - przewalutowanie się dokonało, pierwsza rata
    "wyrównująca" była of kors w dziwnej wysokości, ale wszystkie kolejne to wg
    PKO 340CHF. Pytałem geniuszy (złożyłem "reklamację telefoniczną", panie ponoć
    wszystko sprawdziły), czy nie pomylili się w oprocentowaniu (i na stronie int.
    i w oddziale sprawdzone - jest 5,7%), czy nie doliczyli jakiegoś "ubezp.
    pomostowego" czy czegoś tam. Odpowiedź - NIE, po prostu kredyt na 27 lat w
    wysokości 50400CHF na 5,7% równa się rata miesięczna 340CHF.

    Co mogę zrobić dalej? To jest ewidentny babol. Czy jest jakiś niezależny
    urząd/instytucja, gdzie mogę zgłosić tę nieprawidłowość? A w jaki sposób
    "reklamować" to dalej w PKO?

    Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2008-08-26 11:35:15
    Temat: Re: PKO BP hipoteczny
    Od: "MrMrooz " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > PKO 340CHF. Pytałem geniuszy (złożyłem "reklamację telefoniczną", panie
    Ja bym najpierw sprawdził, czy nie liczą teraz rat malejących (choć wg.
    bankiera raty pierwwsze powinny być wtedy ok 395 CHFow).
    Poproś o harmonogram z rozbiciem na część kredytową i odsetkową - zobaczysz
    dokładnie do kiedy liczą raty. No i dobrze by było wiedzieć z jakiej kwoty
    przewalutowanie i po jakim kursie.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 3. Data: 2008-08-26 16:37:06
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Co mogę zrobić dalej? To jest ewidentny babol. Czy jest jakiś niezależny
    > urząd/instytucja, gdzie mogę zgłosić tę nieprawidłowość? A w jaki sposób

    Jeśli wszystkie dane, które podałeś są prawdziwe (kwota 50400 CHF,
    oprocentowanie 5,7%, okres 324 m-ce), to rata miesięczna powinna wynosić na
    dzień dzisiejszy dokładnie 305,12 CHF.
    Choć oprocentowanie, jak na kredyt we frankach, wydaje mi się dziwnie
    wysokie. Aktualnie, takie kredyty oprocentowane są na poziomie ok. 4%-5%.
    No ale to nic nie zmienia, bo rata wyszła by jeszcze niższa :)

    Jeśli wszystko się zgadza, reklamuj.
    Musiałeś dostać harmonogram spłat. Jeśli nie, zażądaj go.
    Tam przeanalizuj rozbicie na kapitał i odsetki:
    1) Sprawdź czy suma składników kapitałowych równa się saldu zadłużenia.
    Jeśli tak, to:
    2) Sprawdź dla pierwszej raty, czy odsetki rzeczywiście stanowią 5,7% salda
    zadłużenia.

    A może w pierwszym miesiącu/miesiącach obowiązuje Cię podwyższone
    oprocentowanie?
    Dokładnie 340,11 CHF wychodzi dla oprocentowania 6,8% czyli wyższego o 1,1%.

    Pozdrawiam

    ---
    Kalkulator kredytowy dla każdego http://kredyt.ogar.pl/

  • 4. Data: 2008-08-26 16:53:02
    Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Greg <m...@g...pl> napisał(a):

    > Choć oprocentowanie, jak na kredyt we frankach, wydaje mi się dziwnie
    > wysokie. Aktualnie, takie kredyty oprocentowane są na poziomie ok. 4%-5%.
    > No ale to nic nie zmienia, bo rata wyszła by jeszcze niższa :)

    PKO BP... wiedzą, że jak pójdę do innego banku, to dostanę normalne warunki,
    ale stracę ulgę odsetkową. Obliczyli mi więc oproc. tak, żeby było zdziersko
    drogo, ale i tak minimalnie taniej niż w normalnym banku, ale bez ulgi odsetkowej.

    > Jeśli wszystko się zgadza, reklamuj.

    Już to zrobiłem. "U nas się zgadza" :/

> [...]
    > Jeśli tak, to:
    > 2) Sprawdź dla pierwszej raty, czy odsetki rzeczywiście stanowią 5,7% salda

    OK, dzięki za radę.

    > A może w pierwszym miesiącu/miesiącach obowiązuje Cię podwyższone
    > oprocentowanie?
    > Dokładnie 340,11 CHF wychodzi dla oprocentowania 6,8% czyli wyższego o 1,1%.

    Sugerowałem im coś takiego. Twierdzą, że na 100% jest 5,7%. K... to jest
    jakiaś masakra.

  • 5. Data: 2008-08-26 17:20:22
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    b...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:
    > Sugerowałem im coś takiego. Twierdzą, że na 100% jest 5,7%. K... to jest
    > jakiaś masakra.

    Jak zasugerowal MrMrooz, podaj jaka byla kwota w PLN i date/kurs
    przewalutowania, moze tu cos wyjdzie na wierzch...

    Wieslaw

  • 6. Data: 2008-08-26 17:40:26
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Poprawka do p.2:
    Dla pierwszej raty odsetki powinny stanowić saldo zadłużenia * (5,7% / 365 *
    liczba dni w miesiącu)

    Pozdrawiam

    ---
    Kalkulator kredytowy dla każdego http://kredyt.ogar.pl/