    From: " " <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: PKO BP hipoteczny
    Date: Tue, 26 Aug 2008 10:06:21 +0000 (UTC)

    Czesc, mam nast. problem: kredyt hipoteczny w PKO BP, nastapilo
    przewalutowanie. Pozostalo do splaty 50400CHF, 27 lat jeszcze ;)
    Oprocentowanie to na dzien dzisiejszy 5,7%. Rata, którą sobie wyliczyłem
    wychodzi około 305CHF (liczyłem na piechotę sam, żeby się upewnić, że nie
    zrobiłem błędu skorzystałem również z "kalkulatorów kredytowych" dost. w
    necie, również wychodzi zawsze około 305CHF). Przed przewalutowaniem
    poprosiłem też panią a banku o symulację - ile będzie wynosić rata, pani
    wyszło 620zł (po kursie z tamtego okresu - również około 305CHF).

    Problem jest następujący - przewalutowanie się dokonało, pierwsza rata
    "wyrównująca" była of kors w dziwnej wysokości, ale wszystkie kolejne to wg
    PKO 340CHF. Pytałem geniuszy (złożyłem "reklamację telefoniczną", panie ponoć
    wszystko sprawdziły), czy nie pomylili się w oprocentowaniu (i na stronie int.
    i w oddziale sprawdzone - jest 5,7%), czy nie doliczyli jakiegoś "ubezp.
    pomostowego" czy czegoś tam. Odpowiedź - NIE, po prostu kredyt na 27 lat w
    wysokości 50400CHF na 5,7% równa się rata miesięczna 340CHF.

    Co mogę zrobić dalej? To jest ewidentny babol. Czy jest jakiś niezależny
    urząd/instytucja, gdzie mogę zgłosić tę nieprawidłowość? A w jaki sposób
    "reklamować" to dalej w PKO?

    Z góry dzięki.