  • 1. Data: 2003-10-25 16:12:34
    Temat: PKO BP: Superkonto i przelewy za granicę
    Od: "Marcin Grzybek" <m...@W...onet.pl>

    Witam...
    Mam pytanie: czy posiadając Superkonto w PKO BP mogę zlecić wykonanie przelewu
    do banku niemieckiego? Czy odbiorca poniesie w związku z tym jakieś koszty?
    Wszystko z tego co wiem powinno pójść Swiftem (mam kod SWIFT banku
    docelowego)... Czy jest coś co powinienem wiedzieć gdy dokonuję takiej operacji
    (zakładając że to wszystko jest wykonalne)?

  • 2. Data: 2003-10-25 16:21:27
    Temat: Re: PKO BP: Superkonto i przelewy za granicę
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    0...@n...onet.pl,
    Marcin Grzybek <m...@W...onet.pl>:

    > Mam pytanie: czy posiadając Superkonto w PKO BP mogę zlecić wykonanie
    > przelewu do banku niemieckiego?

    Mozesz.

    > Czy odbiorca poniesie w związku z tym
    > jakieś koszty?

    Zalezy od Ciebie - mozesz zadeklarowac, ze Ty pokrywasz wszystkie koszty.

    > SWIFT banku docelowego)... Czy jest coś co powinienem wiedzieć gdy
    > dokonuję takiej operacji (zakładając że to wszystko jest wykonalne)?

    Ze duzo kosztuje.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-10-25 16:30:04
    Od: "" <m...@p...onet.pl>

    > Zalezy od Ciebie - mozesz zadeklarowac, ze Ty pokrywasz wszystkie koszty.

    Jakiego rzędu to koszty?

    > Ze duzo kosztuje.

    A dokładnie? Jakiś procent od kwoty jednak nie mniej niż np. 20 zł? Czy jest to
    objęte jakoś widełkowo: do kwoty np. 50 EUR opłata tyle a tyle...?

  • 4. Data: 2003-10-25 17:04:32
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    0...@n...onet.pl,
    Użytkownik <m...@p...onet.pl>:

    > Jakiego rzędu to koszty?

    A to juz zalezy do jakiego banku i przez ile bankow po drodze przejdzie.
    Kilkadziesiat zlotych typowo, przy malych kwotach przelewu.

    > A dokładnie? Jakiś procent od kwoty jednak nie mniej niż np. 20 zł?

    Zajrzyj na strony PKO BP - tam jest to podane, ja nie pamietam, nie mam tam
    konta. Oczywiscie koszty wlasne tylko.

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-10-25 18:23:38
    Od: Wiedźma Ple-Ple <n...@b...of.spam>

    "Robert" <u...@o...pl> wrote:

    > A to juz zalezy do jakiego banku i przez ile bankow po drodze przejdzie.
    > Kilkadziesiat zlotych typowo, przy malych kwotach przelewu.

    Akurat potrzebuję przelać astronomiczną kwotę 4 euro jako zapłatę za
    ibejową aukcję... ;))

    > Zajrzyj na strony PKO BP - tam jest to podane, ja nie pamietam, nie mam tam
    > konta. Oczywiscie koszty wlasne tylko.

    Min. 20 zł chyba... Przy założeniu że pójdzie bezpośrednio do banku
    docelowego (Norisbank Nürnberg), puszczę chyba ten przelew - bardziej na
    próbę ;))

    NP: Dimmu Borgir - "Devil's path"

    --
    Veil of Maya
    Balance every joy with a grief

  • 6. Data: 2003-10-27 09:14:21
    Temat: Re: PKO BP: Superkonto i przelewy za granic
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Robert" <u...@o...pl

    jak sam napisal "nie wie" ale to go nie powstrzymuje by pisac co mysli, a
    nie to co by napisal gdyby wiedzial...

> [...]
    >
    > A to juz zalezy do jakiego banku i przez ile bankow po drodze przejdzie.
    > Kilkadziesiat zlotych typowo, przy malych kwotach przelewu.

    EUROTRANSFER w PKO BP:
    "Istotą realizacji EUROTRANSFERU jest to, że koszty banków zagranicznych są
    zryczałtowane i niższe od kosztów zwykłego polecenia wypłaty oraz, że są
    ponoszone przez Zleceniodawcę, co gwarantuje otrzymanie przez beneficjenta
    pełnej kwoty polecenia wypłaty. Zleceniodawca składający zlecenie wykonania
    EUROTRANSFERU zna całkowity koszt jaki poniesie zlecając realizację
    EUROTRANSFERU." <- to cytat z www.pkobp.pl

    Do wykonania Eurotransferu nie musisz miec rachunku w PKO BP

    > Zajrzyj na strony PKO BP - tam jest to podane, ja nie pamietam, nie mam
    tam
    > konta. Oczywiscie koszty wlasne tylko.

    Oczywiscie nieprawda - koszty wlasne i obce.
    Kosztuje 45zl dla kwoty do 2500EUR

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2003-10-27 22:25:50
    Od: Wiedźma Ple-Ple <n...@b...of.spam>

    "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > pełnej kwoty polecenia wypłaty. Zleceniodawca składający zlecenie wykonania
    > EUROTRANSFERU zna całkowity koszt jaki poniesie zlecając realizację

    Hehe, a pani z okienka nie wiedziała ile to wyniesie, mówiła tylko że na
    pewno przejdzie ten przelew przez minimum dwa banki... ;))

    > Do wykonania Eurotransferu nie musisz miec rachunku w PKO BP

    Na (nie)szczęście mam... ;>>

    > Oczywiscie nieprawda - koszty wlasne i obce.
    > Kosztuje 45zl dla kwoty do 2500EUR

    Czyli za całość zapłacę 45 zł???

    --
    My eyes are shut I cannot see
    though clear is thy despair

  • 8. Data: 2003-10-28 06:56:13
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wiedźma Ple-Ple" <n...@b...of.spam> napisał w wiadomości
    l.in.man...

    > Hehe, a pani z okienka nie wiedziała ile to wyniesie, mówiła tylko że na
    > pewno przejdzie ten przelew przez minimum dwa banki... ;))

    I pewnie miala racje, bo ty nie chciales ;-) wykonac Eurotransferu tylko
    zwykly przelew miedzynarodowy...;-))

    > Na (nie)szczęście mam... ;>>

    Ale to niczego nie zmienia bo Eurotransfer nie jest wykonywany jako przelew
    z twojego konta tylko na ten cel wplacasz pieniazki przyniesione w lapce...

    > Czyli za całość zapłacę 45 zł???

    Nooo, tak napisali.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 9. Data: 2003-10-28 14:45:34
    Od: "darsoon" <d...@p...onet.pl>

    Jezeli chodzi o Eurotransfer do Niemiec to zgadza się - koszt to 45 PLN przy
    kwocie do 2500 EUR.
    Są jednak warunki, które muszisz spełnić, żeby mógłbyć wykonany w formie
    Eurotransferu:

    1. Musisz podać kod SWIFT banku beneficjenta oraz
    2. Pełny numer rachunku beneficjenta w formacie IBAN (22 znaki)czyli
    np.DE63500700100910452200

    Powyższe warunki nie są wyszczególnione na stronie PKO BP. Obowiązują od
    niedawna (tak zadecydowały banki UE) i są określone w komunikatach
    wywieszonych w oddziałach.

    Pozostałe warunki realizacji eurotransferów są tu:
    http://www.pkobp.pl/indy/euro.xml?id=0.

    Pozdrawiam
    darsoon

  • 10. Data: 2003-10-28 18:11:47
    Od: Wiedźma Ple-Ple <n...@b...of.spam>

    > I pewnie miala racje, bo ty nie chciales ;-) wykonac Eurotransferu tylko
    > zwykly przelew miedzynarodowy...;-))

    Ano... Ale wyszedł Eurotransfer... ;))

    > Ale to niczego nie zmienia bo Eurotransfer nie jest wykonywany jako przelew
    > z twojego konta tylko na ten cel wplacasz pieniazki przyniesione w lapce...

    Przelane co najwyżej z mojego konta... :)

    > Nooo, tak napisali.

    No to wyszło trochę więcej: na wyciągu mam tak:

    1. PRZELEW ZAGRANICZNY: 18,96 (znaczy te 4 euro)
    2. OPŁ.Z TYT.DEW.POL.WYPŁ.WYS.PRZEZ PKO INS.OUR-POL.WYP.W
    EUR-NIEMCY (cokolwiek to znaczy) ;)) 33,17 (chyba prowizja...)
    3. OPŁATA ZA PRZELEW ZAGRANICZNY 20,00
    4. OPŁATA ZA SWIFT 10,00

    czyli w sumie wszelkie opłaty i prowizje wyniosły w sumie 63,17 PLN :((

    NP: Zyklon - "Aeon"

    --
    Paved roads of deceit
    Leading to all life's directions