  • 1. Data: 2003-10-25 16:14:53
    Temat: mBank i debet na 0
    Od: Robert Grochowiak <f...@p...onet.pl>

    witam
    czy mozna ustawic na stale bez mozlisci zmian debet na 0PLN

  • 2. Data: 2003-10-25 16:23:22
    Temat: Re: mBank i debet na 0
    Od: "LUZYTA" <l...@W...pl>

    > witam
    > czy mozna ustawic na stale bez mozlisci zmian debet na 0PLN

    A na co Tobie taka opcja, jesli można wiedzieć?
    W mB nie ma (generalnie) możliwości zrobienia debetu.

  • 3. Data: 2003-10-25 21:28:15
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Robert Grochowiak"
    > witam
    > czy mozna ustawic na stale bez mozlisci zmian debet na 0PLN

    Ja tak mam od czasu otwarcia rachunku... ale to było już dość dawno ;-)

    Bogdan B.

  • 4. Data: 2003-10-25 22:58:01
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Bogdan B. napisal/a:

    > Ja tak mam od czasu otwarcia rachunku... ale to było już dość dawno
    > ;-)

    pomijając przynajmniej 2 przypadki:
    1. przy wypłatach z bankomatów obcych mbank nie sprawdza (a przynajmniej nie
    robił tego w połowie br.) czy wystarczy środków na prowizję. Można więc mieć
    np. 50 zł, wypłacić je w bankomacie jakiegoś banku (blokada będzie na 50zł)
    a po kilku dniach okaże się, że na koncie jest minus kilka złociszy

    2. Można robić transakcje w walucie - w dniu zakupów może być wsytarczająca
    ilość środków, ale jeżeli do dnia księgowania kurs waluty wzrośnie, to może
    się okazać, że na koncie jest debet.

    I jeszcze jeden przypadek, którego nie jestem pewien - co by było, gdyby
    ktoś przy zerowym saldzie zamówił np. opinię nt. r-ku albo coś z tej serii -
    podejrzewam, że mbank mógłby ściągnąć opłatę.

    Pozdro
    Zbig.

  • 5. Data: 2003-10-26 02:02:31
    Od: "LUZYTA" <l...@W...pl>

    > pomijając przynajmniej 2 przypadki:...
    > I jeszcze jeden przypadek,

    aleś się rozpisał...;)
    przypadki mozna mnożyć.
    przypadek jakiejś nieautoryzowanej transakcji kartą debetową visa gold,
    albo przypadek ściągnięcia opłaty za jakąś kartę (nie koniecznie zamawianą),
    albo...
    i sobie niestety nie mozna ograniczyc debetu na zero ;)

  • 6. Data: 2003-10-26 11:19:48
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Robert Grochowiak"
    > czy mozna ustawic na stale bez mozlisci zmian debet na 0PLN

    Czy chodzi ci o to, żeby niezależnie od tego co zrobisz, nie powstał debet?
    Nie znam banku w którym coś takiego jest możliwe.

    Bogdan B.

  • 7. Data: 2003-10-29 12:15:49
    Od: "krzysiek" <o...@i...pl>

    > Czy chodzi ci o to, żeby niezależnie od tego co zrobisz, nie powstał
    debet?
    > Nie znam banku w którym coś takiego jest możliwe.
    Tylko karty przedpłacone.

  • 8. Data: 2003-10-30 20:45:46
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "krzysiek"
    > debet?
    > Tylko karty przedpłacone.

    Nie sądzę. Mechanizm zrobienia debetu przy wypłacie w obcym bankomacie albo
    przy płatności za granicą jest pewnie identyczny - dlaczego przy
    przedpłaconej ma być inaczej?

    Bogdan B.

  • 9. Data: 2003-10-30 21:27:04
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Bogdan B." <b...@h...pl> wrote in message
    > Nie sądzę. Mechanizm zrobienia debetu przy wypłacie w obcym bankomacie
    albo
    > przy płatności za granicą jest pewnie identyczny - dlaczego przy
    > przedpłaconej ma być inaczej?

    Czyli kupujac karte podarunkowa i darowujac ją komus mozna potem byc
    zmuszonym do splaty debetu?

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 10. Data: 2003-10-30 22:07:27
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak"
    > Czyli kupujac karte podarunkowa i darowujac ją komus mozna potem byc
    > zmuszonym do splaty debetu?

    Teoretycznie czemu nie, np. w ING
    http://www.ing.pl/_itemserver/BSK/Maestro%20Podarunk
    owa%20Zakupujacy.pdf
    http://www.ing.pl/_itemserver/BSK/Maestro%20Podarunk
    owa%20Obdarowany.pdf
    w regulaminie pisze o "posiadaczu" który kupuje kartę i w pewnych
    okolicznościach ponosi odpowiedzialność za transakcje i o "użytkowniku".

    Bogdan B.