  • 1. Data: 2002-03-06 10:43:30
    Temat: PKO BP Dla lekarzy, rolników i wolnych zawodów
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Za P i G

    Dla lekarzy, rolników i wolnych zawodów

    Od początku 2002 roku w ofercie PKO Bank Polski SA znajdują się dwa nowe
    pakiety: MEDYK PARTNER i AGRO PARTNER, oba skierowane do klientów z segmentu
    małej i średniej przedsiębiorczości.

    PKO BP SA - jak wiadomo - chce specjalizować się w zakresie obsługi małych i
    średnich firm. Według danych pojawiających się w prasie bank obsługuje około
    25% wszystkich małych i średnich firm działających w kraju. Obecnie prowadzi
    on około 450 tys. rachunków bieżących, z czego połowę stanowią
    wyspecjalizowane rachunki przeznaczone właśnie dla mniejszego biznesu.

    MEDYK PARTNER - jak sama nazwa wskazuje - adresowany jest do środowiska
    medycznego. Chodzi o osoby prowadzące indywidualną lub grupową
    (specjalistyczną) praktykę lekarską, indywidualną lub grupową
    (specjalistyczną) praktykę pielęgniarek i położnych, jak również o
    właścicieli aptek. W kategorii tej mieszczą się także osoby prowadzące
    działalność rehabilitacyjną, lekarze stomatolodzy i technicy dentystyczni. Z
    pakietu mogą też korzystać lekarze weterynarii. Wszyscy muszą spełniać dwa
    warunki - prowadzić uproszczoną księgowość i posiadać przychody roczne nie
    większe niż 800 tys. euro.

    Rachunek MEDYK PARTNER - zapewnia Andrzej Nowak, dyrektor Departamentu
    Bankowości Małych i Średnich Przedsiębiorstw w PKO BP SA - otwierany jest
    natychmiast po złożeniu wniosku i odpowiednich dokumentów w wybranej przez
    klienta placówce banku. Otwarcie rachunku jest bezpłatne. Za prowadzenie
    rachunku pobierana jest opłata w wysokości 15 zł miesięcznie. Rachunek
    umożliwia przechowywanie środków pieniężnych, prowadzenie rozliczeń
    pieniężnych, korzystanie z czeków, składanie ustnych dyspozycji wpłaty i
    wypłaty, składanie dyspozycji telefonicznych, realizację zleceń stałych,
    korzystanie z karty PKO Biznes Partner, która ma funkcję bankomatową,
    płatniczą i depozytową, sprawdzanie salda na rachunku za pomocą komunikatów
    SMS, zakładanie rachunków lokat terminowych.

    Posiadacz rachunku MEDYK PARTNER może od momentu otwarcia rachunku i wpłaty
    w wysokości 400 zł korzystać z salda debetowego. Nowy klient może składać
    dyspozycje powodujące powstanie salda w wysokości do 1.500 zł. Po trzech
    miesiącach od chwili założenia rachunku wysokość dopuszczalnego salda
    debetowego może wynieść maksymalnie 10.000 zł. Zadłużenie z tytułu
    dopuszczalnego salda debetowego winno być spłacone w terminie 30 dni.

    Możliwość zaciągania kredytów to kolejny przywilej i udogodnienie dla
    posiadaczy rachunku MEDYK PARTNER. Już po trzech miesiącach posiadania
    rachunku dostępny jest kredyt odnawialny. Maksymalna wysokość kredytu wynosi
    300 tys. zł. Kredyt udzielany jest na maksymalnie 12 miesięcy. Jest to
    kredyt odnawialny, co oznacza, że każda spłata całości lub części daje
    możliwość wielokrotnego jego wykorzystania w okresie obowiązywania umowy.

    Posiadacz rachunku MEDYK PARTNER może skorzystać także z kredytu obrotowego
    udzielanego na sfinansowanie określonych celów, wynikających z bieżących
    zobowiązań z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. Kredyt obrotowy
    jest udzielany maksymalnie na okres 36 miesięcy. Może mieć charakter
    odnawialny lub nieodnawialny.

    Kredyt inwestycyjny udzielany jest na finansowanie przedsięwzięć związanych
    z prowadzoną działalnością gospodarczą. Maksymalny okres kredytowania wynosi
    60 miesięcy.

    Bank PKO BP SA oferuje swoim klientom, w tym także posiadaczom konta MEDYK
    PARTNER, kredyt AUTO PARTNER przeznaczony na sfinansowanie zakupu pojazdów
    lub sprzętu technicznego z przeznaczeniem na działalność gospodarczą. Kredyt
    ten może być udzielony w złotówkach lub w walucie wymienialnej (EUR, USD) do
    wysokości 90% ceny nowego przedmiotu kredytowania lub 85% ceny używanego
    przedmiotu kredytowania.

    W ramach pakietu MEDYK PARTNER bank oferuje również pożyczkę. Jej wysokość
    zależy od wielkości i częstotliwości wpływów na rachunek oraz zdolności do
    spłaty zaciągniętego zobowiązania. Pożyczka może wynieść nie więcej niż 100
    tys. zł i jest udzielana na 12 miesięcy. Aby ją uzyskać, klient nie musi
    określać celu, na jaki zostaną spożytkowane pieniądze.

    To jeszcze nie wszystko. Klienci należący do środowiska medycznego mogą
    korzystać z produktów inwestycyjnych, czyli z Planu Systematycznego
    Oszczędzania BP i Biznes Inwestycja, z usług dostępnych w ogólnej ofercie
    banku dla klientów instytucjonalnych, usług leasingowych świadczonych przez
    Bankowy Fundusz Leasingowy, jak również spółki eService zajmującej się
    sprzedażą urządzeń akceptujących transakcje dokonywane za pomocą kart
    płatniczych (POS).

    Podobny charakter ma pakiet Agro partner, przeznaczony dla podmiotów
    gospodarczych lub rolników indywidualnych. Aby móc z niego skorzystać,
    należy prowadzić uproszczoną księgowość dla celów podatkowych i osiągać
    rocznie nie więcej niż 800 tys. euro przychodów. Jest to także usługa
    przeznaczona dla rolników indywidualnych, nie zobowiązanych do prowadzenia
    sprawozdawczości finansowej. Za rolników indywidualnych PKO BP SA uważa
    osoby fizyczne, których podstawowym źródłem dochodów jest produkcja
    rolnicza, osoby prowadzące działalność agroturystyczną, przedsiębiorców
    prowadzących działalność w zakresie przetwórstwa rolno-spożywczego lub
    działów specjalnych produkcji rolnej, prowadzących działalność jako osoby
    fizyczne, w formie spółek cywilnych i spółek jawnych.

    Rachunek tego typu otwierany jest oczywiście po złożeniu wniosku i
    odpowiednich dokumentów w wybranej przez klienta placówce banku. Otwarcie
    rachunku jest bezpłatne, a za jego prowadzenie pobierana jest opłata w
    wysokości 5 zł miesięcznie, co jest kwotą niespotykanie niską. Rachunek ma
    te same funkcje co opisany wcześniej MEDYK PARTNER.

    Posiadacz rachunku Agro partner może od momentu otwarcia rachunku i wpłaty w
    wysokości 200 zł korzystać z tzw. salda debetowego. Nowy klient może składać
    dyspozycje powodujące powstanie salda debetowego w wysokości do 1.000 zł. Po
    upływie 3 miesięcy od chwili założenia rachunku wysokość dopuszczalnego
    salda debetowego może wynieść maksymalnie 7.500 zł. Zadłużenie z tytułu
    dopuszczalnego salda debetowego winno być spłacone w ciągu 30 dni.

    - Jeśli chodzi o kredyty - wyjaśnia Krystyna Kulma-Jaczewska z Departamentu
    Bankowości Małych i Średnich Przedsiębiorstw - posiadacze rachunku Agro
    Partner prowadzący uproszczoną sprawozdawczość dla celów podatkowych mogą
    korzystać z szerokiej oferty banku. Już po trzech miesiącach posiadania
    rachunku dostępny jest kredyt odnawialny. Maksymalna wysokość kredytu wynosi
    250 tys. zł. Kredyt udzielany jest na okres 12 miesięcy lub krótszy. Jest to
    kredyt odnawialny, co oznacza, że każda spłata całości lub części daje
    możliwość wielokrotnego jego wykorzystania w okresie obowiązywania umowy.
    Posiadacz rachunku Agro Partner może skorzystać z kredytu obrotowego
    udzielanego na sfinansowanie określonych celów, wynikających z bieżących
    zobowiązań z tytułu prowadzonej działalności rolniczej. Kredyt obrotowy jest
    udzielany maksymalnie na okres 36 miesięcy. Może mieć charakter odnawialny
    lub nieodnawialny.

    Kredyt inwestycyjny udzielany jest na finansowanie przedsięwzięć
    inwestycyjnych związanych z prowadzoną działalnością rolniczą. Maksymalny
    okres kredytowania wynosi 60 miesięcy.

    Specjalny kredyt AUTO PARTNER przeznaczony jest na sfinansowanie zakupu
    pojazdów lub sprzętu technicznego z przeznaczeniem na działalność rolniczą
    .Kredyt może być udzielony w złotówkach lub w walucie wymienialnej (EUR,
    USD), w wysokości do 90% ceny nowego przedmiotu kredytowania lub 85% ceny
    używanego przedmiotu kredytowania.

    Ponieważ rolnicy to osoby, które w przyszłości będą miały jedną z
    najniższych emerytur, PKO BP SA w porozumieniu z PKO/Credit Suisse stworzył
    usługę - tak zwany indywidualny III filar - AGRO EMERYTURĘ. Posiadacze
    rachunku AGRO PARTNER mają do dyspozycji dwa fundusze - fundusz obligacji i
    fundusz stabilnego wzrostu. Minimalna kwota wpłacana co miesiąc to 50 zł.

    KOMENTUJE ANDRZEJ NOWAK dyrektor Departamentu Bankowości Małych i Średnich
    Przedsiębiorstw

    PKO Bank Polski SA od wielu lat oferuje podmiotom gospodarczym prowadzenie
    rachunków bieżących. Z możliwości tej korzystają duże przedsiębiorstwa i
    małe. Te ostatnie - jak się okazało - oczekują od banku oferty bardziej
    dostosowanej do ich potrzeb, oferty prostej i spełniającej ich oczekiwania.
    Dlatego wprowadziliśmy dla nich w 1999 roku specjalną ofertę - pakiet BIZNES
    Partner. Bank prowadzi obecnie około 450 tys. rachunków bieżących, w tym
    około 190 tys. to właśnie rachunki BIZNES partner, a więc pomysł był dobry.

    Po zbieraniu - przez ponad 2 lata - kolejnych doświadczeń uznaliśmy, że
    powinniśmy wyjść z jeszcze bardziej wyspecjalizowaną ofertą. Na początek
    proponujemy w obrębie BIZNES PARTNER dwa specjalne pakiety. Pierwszy - MEDYK
    PARTNER - przeznaczony jest do środowiska lekarzy i farmaceutów, bowiem -
    jak wynika z naszych danych - co piąty lekarz lub farmaceuta jest klientem
    naszego banku. Skorzystanie z naszego pakietu daje tym przedsiębiorcom
    bardzo wiele korzyści, jakich nie znajdą w żadnym innym pakiecie i w innym
    banku.

    Druga propozycja - AGRO PARTNER - przeznaczona jest dla rolników
    indywidualnych, a także małych firm z sektora rolnego i przetwórstwa
    rolno-spożywczego. W branży tej - jak powszechnie wiadomo - nie dzieje się
    obecnie najlepiej i wiele osób dziwi się, dlaczego wychodzimy z ofertą
    akurat dla tej grupy firm. Odpowiedź jest prosta - w kontekście bliskiego
    wejścia Polski do Unii Europejskiej oceniamy, że jest to klient
    perspektywiczny.

    Na tych dwu pakietach nie kończy się nasza inicjatywa. Bank będzie w
    przyszłości starał się docierać do kolejnych grup zawodowych i branż. Do
    końca roku chcielibyśmy pozyskać 100 tys. nowych klientów. Między innymi
    planujemy już w najbliższej przyszłości stworzyć specjalny pakiet usług dla
    tzw. "wolnych zawodów". Ideałem zaś byłoby, gdyby bank mógł dopasować usługi
    do każdego konkretnego przedsiębiorcy. Niebawem tak się stanie - nasz
    doradca bankowy po rozmowie z klientem zaproponuje mu najdogodniejszy
    indywidualny wariant.

    Kolumnę opracował KRZYSZTOF SZCZEŚNIAK

  • 2. Data: 2002-03-06 12:15:01
    Temat: Re: PKO BP Dla lekarzy, rolników i wolnych zawodów
    Od: "Michall" <m...@i...pl>

    > Za P i G

    > Od początku 2002 roku

    U mnie w kalendarzu jest juz 6-ty marca 2002. Piszesz z innej
    czasoprzestrzeni ?

    MichalL

  • 3. Data: 2002-03-06 12:32:28
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    "Michall" <m...@i...pl> wrote in message

    > U mnie w kalendarzu jest juz 6-ty marca 2002. Piszesz z innej
    > czasoprzestrzeni ?

    Przeczytaj cale zdanie - moze zrozumiesz.

    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

  • 4. Data: 2002-03-06 12:51:43
    Od: "Michall" <m...@i...pl>

    > "Michall" <m...@i...pl> wrote in message

    > Przeczytaj cale zdanie - moze zrozumiesz.
    >
    > --
    > pzdr
    > Pedroz [BB]

    Wyjaśniam: Jak dla mnie informacja jest mocno nieświeża.
    A o co Tobie chodzi ?

    MichalL

  • 5. Data: 2002-03-06 13:04:35
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    > Wyjaśniam: Jak dla mnie informacja jest mocno nieświeża.
    > A o co Tobie chodzi ?
    O to co napisales w swoim poscie. Teraz po wyjasnieniach widac, ze chodzilo
    o co innego niz mozna bylo wywnioskowac. ;)

    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

  • 6. Data: 2002-03-06 13:05:28
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Wyjaśniam: Jak dla mnie informacja jest mocno nieświeża.
    > A o co Tobie chodzi ?

    No ale z dzisiejszego PiG :)