  • 21. Data: 2005-08-20 21:00:02
    Temat: Re: P?atno?ae kart? - wygoda czy udr?ka?
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    jt wrote:
    > Witam mia?em tak? sytuacj? próbowa?em zap?aciae kart?. Operacja nie dosz?a do
    > skutku, na wydruku dosta?em komunikat operacja niewykonalna brak linii.
    > Okaza?o si? jednak, ?e zablokowali mi na karcie t? kwot? (mBank-Visa
    > electron).

    Podobne problemy miała moja znajoma płacąca netkartą mBanku za książki w
    Amazon.com. Kasa blokowana przez ponad miesiąc, zero komunikacji, zero
    pomocy, a infolinia klepała swoje 'proszę czekać na zdjęcie blokady'
    Sytuacja powtórzyła się jeszcze dwa razy na Amazon.com oraz w kilku
    innych sklepach internetowych. Wobec tego znajoma zrezygnowała z tej karty.

    Cos tam w mBanku najwyrażniej 'nie styka'.

    --
    Jacek

  • 22. Data: 2005-08-20 22:11:19
    Temat: Re: P__atno____ kart__ - wygoda czy udr__ka?
    Od: Rafał Krupiński <r...@m...com>

    on Sat, 20 Aug 2005 23:00:02 +0200 Jacek <j...@-...devguide.net> wrote:

    > Podobne problemy miała moja znajoma płacąca netkartą mBanku za książki w

    ekarta, netkarta to w multi

> [...]
    > innych sklepach internetowych. Wobec tego znajoma zrezygnowała z tej karty.
    >
    > Cos tam w mBanku najwyrażniej 'nie styka'.

    MSZ te karty wirtualne mogą służyć co najwyżej do
    robienia kresek, nie tylko ta mbankowa.
    Lepiej używać classic

    Regards, Rufio
    --
    010 > XMMS now playing PGP: 0xC40BD066
    001 > 02 S/N: 0x0000002D

  • 23. Data: 2005-08-21 14:23:51
    Od: "Szymon.K." <s...@w...pl>

    Rafał Krupiński wrote:
    [...]

    > MSZ te karty wirtualne mogą służyć co najwyżej do
    > robienia kresek, nie tylko ta mbankowa.

    Niby dlaczego?
    Ja płacę mBankową w Amazon już chyba 3 czy 4 raz (kilka razy również w
    innych zaoceanicznych sklepach)i problem miałem tylko raz - w czasie
    kiedy w USA był Superbowl założyło mi blokadę 2 razy na tę samą sumę -
    ale po tygodniu było wszystko OK.
    Przedtem płaciłem Amazon kartą debetową BZWBK.

    Natomiast niedawno w sklepie sprzedawca pomylił się i wpisał zamiast
    1299, zł kwotę 12,99; anulował transakcję w terminalu, dał mi wydruk, po
    czym - obciażono mi konto tymi 12 złotymi...

    Nie jestem pewien gdzie "coś nie styka"...

    Szymon

  • 24. Data: 2005-08-21 20:48:02
    Temat: Re: Płatność kartą - wygoda czy udręka?
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Mithos <f...@a...pl> wrote:

    €> Limitu bylo jakies 8 razy wiecej niz wynosil zakup w kasie.

    Więc dlaczego Ci się nie udała autoryzacja głosowa?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 25. Data: 2005-08-21 20:49:06
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Ja np w Arkadii (takie duze centrum Handlowe w Wawie) nie moge placic
    > swoja Visa Classic z Multibanku. Autoryzacja nie przechodzi ani w

    Mała uwaga. Visa Classic w Multibanku istnieje jako karta do rachunku,
    a nie karta kredytowa, która nazywa się... Visa Credit.
    Nie pisz więc o karcie kredytowej 'Visa Classic', to mieszasz ludziom
    w głowach :>

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 26. Data: 2005-08-21 23:05:53
    Od: "A. Dwojnowski" <a...@w...pl>

    jt wrote:
> [...]
    > electron).
    > Sytuacja ci?gnie si? ju? prawie tydzie?. Brak mo?liwo?ci za?atwienia tej

    Mialem dokladnie taka sama sytuacje. Nie poszly mi przez
    to stale zlecenia. Oplata za informacje o tym, ze nie
    poszly, to 3 zl od sztuki, razem kilkanascie zl w plecy.

    Poniewaz nie bylo mozliwosci odblokowania pieniedzy pani
    w okienku zaproponowala, zebym zmienil w stalym zleceniu
    dyspozycje na "nie informowac o niezrealizowaniu zlecenia"
    (nie mozna bylo tego zmienic przez Internet).

    Zmiana zlecenia oczywiscie byla platna (ale tylko 1 zl od
    sztuki). Niestety zawiadomienia i tak przyszly (bo zmiana
    dyspozycji dziala z opoznieniem).

    Slowem mitrega, strata pieniedzy i czasu.

    Banki, ubezpieczalnie, fundusze inwestycyjne itd. to banda
    lichwiarzy i trzeba od nich jak najdalej. Tak samo jak
    w skali mikro, dzilaja w skali makro. Koszty obslugi dlugu
    RP ida juz w miliardy zlotych... Ok, to juz nie na temat
    grupy... :-)

    A.

  • 27. Data: 2005-08-22 06:29:48
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > Więc dlaczego Ci się nie udała autoryzacja głosowa?

    Po 1. nawet nie dostalem sluchawki, bo pracownik twierdzil ze to on
    rozmawia, a nie ja.
    Po 2. nie wiem co to jest autoryzacja glosowa bo jakos nie bardzo to
    ustawialem. I tego nie wiedzial nawet pan na infolini Multi "jest cos
    takkiego, ale dokladnie nie umiem stwierdzic jak to dziala".

    Jeszcze jeden problem z platnosciami i zegnam sie z Multi.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 28. Data: 2005-08-22 06:30:50
    Od: Mithos <f...@a...pl>

> [...]

    > a nie karta kredytowa, która nazywa się... Visa Credit.
    > Nie pisz więc o karcie kredytowej 'Visa Classic', to mieszasz ludziom

    Faktycznie :)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 29. Data: 2005-08-22 12:39:33
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Po 1. nawet nie dostalem sluchawki, bo pracownik twierdzil ze to on
    > rozmawia, a nie ja.

    Co do zasady mial racje.

    > Po 2. nie wiem co to jest autoryzacja glosowa bo jakos nie bardzo to
    > ustawialem. I tego nie wiedzial nawet pan na infolini Multi "jest
    > cos takkiego, ale dokladnie nie umiem stwierdzic jak to dziala".

    To polega po prostu na tym, ze zamiast przeciagac karte przez terminal
    albo wpisywac jej numer na terminalu, sprzedawca dzwoni do swojego
    agenta rozliczeniowego, podaje glosowo numer karty oraz kwote
    platnosci, ten ktos po drugiej stronie wysyla elektronicznie zapytanie
    do wystawcy karty z podanymi parametrami i otrzymuje"decyzje
    wystawcy": odrzucic transakcje albo zaakceptowac transakcje. Samemu
    nie trzeba nic ustawiac w parametrach karty.

    marekz

  • 30. Data: 2005-08-22 16:56:24
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ napisał(a):

> [...]
    > karty z podanymi parametrami i otrzymuje"decyzje wystawcy": odrzucic
    > transakcje albo zaakceptowac transakcje. Samemu nie trzeba nic ustawiac

    I zawsze pojawiala sie ODMOWA, pomimo ze srodki na karcie byly. Dzisiaj
    bylem zrobic awanture w Multi. Powiedzieli, ze dadza duplikat karty za
    darmo bo moze byc cos z paskiem magnetycznym (skoro innym dziala).
    Poczekam i zobacze jak to bedzie z ta nowa karta. Jak nic sie nie zmieni
    to adios Multi w sumie nic mnie tam nie trzyma.

    Zreszta dzisiaj mBank sie do mnie odezwal, ze mi chca dac jakas KK.

    --
    pozdrawiam
    Mithos