  • 31. Data: 2002-09-08 22:08:28
    Temat: Re: Oszust? A co na to bank?
    Od: "alexander" <a...@o...pl>

    Witaj!

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:algft9$ipr$1@news2.tpi.pl...

    > Ten protokół jest Ci potrzebny, bo oszust przed sądem może twierdzić, że
    on
    > w paczce wysłał zamówiony towar, a Ty tylko usiłujesz go wrobić.
    > Tak samo przy dostawie do domu jeśli jest to przesyłka o większej
    wartości,
    > to wskazane jest aby otworzyć ją przy doręczycielu - wtedy mamy
    przynajmniej
    > jednego świadka.

    A teraz wyobraz sobie sytuacje w ktorej gosc kupuje odemnie drobna rzecz
    (kwota ok 20 zl), ja wysylam mu to listem poleconym aby bylo jak najtaniej
    a po tygodniu dostaje e-maila "ty oszuscie przyslales mi pusta koperte!
    Otwieralem przy swiadkach i listonoszu!"

    I co robic? Koles ma swiadkow, mieszka w malej miescinie 10 tys mieszkancow,
    listonosz to jego kolega itp itd...
    Przeciez w takiej sytuacji to Ja jako sprzedajacy jestem najbardziej
    narazony na konsekwencje nieuczciwosci kupujacego.
    W jaki to sposob mam mu udowodnic ze rzeczywiscie wyslalem umowiony towar
    He?

    Najsmutniejsze jest to ze koles chcial mnie naciagnac na 20 zl...

    Pozdrawiam!
    Aleksander

  • 32. Data: 2002-09-09 07:42:50
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    "alexander" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > I co robic? Koles ma swiadkow, mieszka w malej miescinie 10 tys
    > mieszkancow, listonosz to jego kolega itp itd...

    Sytuacja faktycznie dosyć przykra. Wydaje mi się, że w tym konkretnym
    przypadku należałoby zarządać od odbiorcy przesyłki pisemnego oświadczenia,
    że koperta była pusta, oraz że świadkiem jej otwarcia był doręczyciel, a
    potem na poczcie zgłosić, że przesyłkę okradziono (czego przecież wykluczyć
    też nie można!). Niech poczta sama przyciśnie doręczyciela szukając
    złodzieja w gronie swoich pracowników.

    > W jaki to sposob mam mu udowodnic ze rzeczywiscie wyslalem umowiony
    > towar He?

    Na przyszłość jakimś wyjściem dla Ciebie (jeśli często sprzedajesz przez
    Internet) może być robienie cyfrakiem fotografii wysyłanych przedmiotów -
    lepszy taki dowód, niż żaden.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 33. Data: 2002-09-09 07:52:55
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    alexander wrote:
> [...]
    > a po tygodniu dostaje e-maila "ty oszuscie przyslales mi pusta koperte!
    > Otwieralem przy swiadkach i listonoszu!"

    Pusta koperta wazy zdecydowanie mniej niz koperta+towar. Jak wysylasz
    poleconym, to placisz za mase przesylki. Co jest odnotowane w cenie,
    jaka zaplaciles za znaczek.

    > W jaki to sposob mam mu udowodnic ze rzeczywiscie wyslalem umowiony towar
    > He?

    Niech napisze oswiadczenie na pismie. Znajdz swiadkow ze wysylales mu
    zamowiony towar. Pamietaj, to on Tobie musi udowodnic ze go "oszukales".

    --
    p.
    Marcin "MCR" Nowakowski - m...@i...pl - UIN:53375070 - GG:1824096

  • 34. Data: 2002-09-09 08:07:30
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > wprowadznia loginow od stycznia 2002. Potem przeniesli to na czerwiec 2002
    > ale nie wiem czy w koncu wprowadzili wymog logowania i na jakim ogolnie sa
    > etapie.

    Obowiązują o 1 września b.r. i połączenie tylko z 0202130

  • 35. Data: 2002-09-11 21:31:16
    Od: "alexander" <a...@o...pl>

    Witaj!

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@n...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Pusta koperta wazy zdecydowanie mniej niz koperta+towar. Jak wysylasz
    > poleconym, to placisz za mase przesylki. Co jest odnotowane w cenie,
    > jaka zaplaciles za znaczek.

    No wlasnie, ale na taka moja uwage "klient" stwierdzil: "przykleiles wiecej
    znaczkow, a na poczcie zwracaja uwage tylko jak jest niedoplata"
    I badz tu madry...

    > Niech napisze oswiadczenie na pismie. Znajdz swiadkow ze wysylales mu
    > zamowiony towar. Pamietaj, to on Tobie musi udowodnic ze go "oszukales".

    Jak zazadalem oswiadczenia to "rozmowa" sie zakonczyla. Moze nawet przesylek
    (ksiazka) okradziono na poczcie, wtedy rozumiem frustracje tego czlowieka,
    ale to przechodzi czasem ludzkie pojecie jak ludzie potrafia drugiej osobie
    naublizac.... :(

    Pozdrawiam!
    Aleksander

  • 36. Data: 2002-09-11 21:32:43
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    alexander wrote:
    > No wlasnie, ale na taka moja uwage "klient" stwierdzil: "przykleiles wiecej
    > znaczkow, a na poczcie zwracaja uwage tylko jak jest niedoplata"
    > I badz tu madry...

    Zaraz zaraz, wysylasz poleconym, to pani w okienku to wazy i nakleja
    znaczki, wiec nie mozesz przeplacic, chyba ze ona Cie oszuka...

  • 37. Data: 2002-09-11 21:35:15
    Od: "alexander" <a...@o...pl>

    Witaj!

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:alhjcr$9aq$1@news2.tpi.pl...

> [...]
    wykluczyć
    > też nie można!). Niech poczta sama przyciśnie doręczyciela szukając

    To wiec zaproponowalem, niestety potem juz nie bylo wiecej kontaktow miedzy
    nami.
    Czlowiek zamilkl.

    > Na przyszłość jakimś wyjściem dla Ciebie (jeśli często sprzedajesz przez
    > Internet) może być robienie cyfrakiem fotografii wysyłanych przedmiotów -
    > lepszy taki dowód, niż żaden.

    No wogole trzeba pomyslec o jakims zabezpieczeniu paczki, bo podobno
    "bezsladowe" otwieranie kopert, ba nawet odlepianie tasmy klejacej nie jest
    trudnoscia dla pocztowcow... to opinie z Allegro, zatem od ludzi ktorzy
    troche rzeczy wyslali.

    Pozdrawiam!
    Aleksander

  • 38. Data: 2002-09-11 21:56:17
    Od: "alexander" <a...@o...pl>

    Witam!

    > Zaraz zaraz, wysylasz poleconym, to pani w okienku to wazy i nakleja
    > znaczki, wiec nie mozesz przeplacic, chyba ze ona Cie oszuka...

    No ja to rozumiem i dla mnie jest to oczywiste, wazy list i przykleja
    odpowiednia ilosc znaczkow.
    Ale jak trafisz na "pacjenta" to wmowi Ci ze przyszedlez juz na poczte z
    przyklejonymi znaczkami (przeciez chciales okantowac) na sume wieksza niz
    rzeczywista waga listu, a Pani w okienku to toleruje bo musialaby reagowac w
    przypadku kiedy bylaby niedoplata....
    Przerobilem to wszystko, niestety, na wlasnej skorze. Dwa tygodnie uzerania
    sie z czlowiekiem, dzwonieni przez cala Polske, ale niektorzy sa
    niereformowalni.

    Wogole to zwrocilem Wam tu uwage jak latwo, o ile nie latwiej, jest oszukac
    z pozycji kupujacego.
    Np. teraz kiedy Allegro wprowadzilo bezplatne ubezpieczenie kupujacych (na
    sumy pow 50zl),
    to wylicytuj jakis przedmiot za kilka stowek, a potem zglaszasz sprawe do
    Allegro ze sprzedajacy Cie oszukal bo wyslal np. ziemniaka, a ty masz
    swiadka kolege z podworka, brata, obojetnie kogo. Allegro blokuje
    natychmiast konto sprzedajacemu, ew. wyplaci konkretna sume z ubezpieczenia
    "naciagnietemu" kupcowi i skieruje sprawe na policje.... I martw sie tu
    teraz jak udowodnic ze jestes w porzadku!

    :(

    Pozdrawiam!
    Aleksander

    Pozdrwiam!
    Aleksander

  • 39. Data: 2002-09-11 21:59:53
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    alexander wrote:
> [...]
    > rzeczywista waga listu, a Pani w okienku to toleruje bo musialaby reagowac w

    Nie moze, na potwierdzeniu nadania jest kwota, ktora musi sie zgadzac
    z rzeczywista, a nie z naklejona.

    > Przerobilem to wszystko, niestety, na wlasnej skorze. Dwa tygodnie uzerania
    > sie z czlowiekiem, dzwonieni przez cala Polske, ale niektorzy sa
    > niereformowalni.

    Olac goscia po prostu. Albo zloz reklamacje na poczcie i niech sie
    pocztowcy tlumacza.

    > Np. teraz kiedy Allegro wprowadzilo bezplatne ubezpieczenie kupujacych (na
    > sumy pow 50zl),

    Wiem, sam korzystam z uslug allegro.

> [...]
    > "naciagnietemu" kupcowi i skieruje sprawe na policje.... I martw sie tu
    > teraz jak udowodnic ze jestes w porzadku!

    Nie, to oni musza Ci udowodnic ze nie jestes w pozadku.

  • 40. Data: 2002-09-12 05:50:46
    Od: "alexander" <a...@o...pl>

    Witaj!

    > Nie moze, na potwierdzeniu nadania jest kwota, ktora musi sie zgadzac
    > z rzeczywista, a nie z naklejona.

    Mam nadzieje, bo juz naprawde nic mi nie przychodzilo do glowy.

    > Olac goscia po prostu. Albo zloz reklamacje na poczcie i niech sie
    > pocztowcy tlumacza.

    Tak tez zrobilem, skonczylo sie wymiana negatywnych komentarzy.
    A na poczcie reklamacje zlozylbym z przyjemnoscia, ale wtedy kiedy
    otrzymalbym od czlowieka oswiadczenie ze koperta byla pusta.

    > Nie, to oni musza Ci udowodnic ze nie jestes w pozadku.

    Allegro? He, he.... Oni po prostu zawiesza Ci konto, zglosza sprawe na
    Policji i powiedza ze uruchomia je powtornie kiedy wszystkie watpliwosci
    zostana wyjasnione... za pol roku, rok..... !?

    Pozdrawiam!
    Aleksander