  • 1. Data: 2002-09-05 17:38:21
    Temat: Oszust? A co na to bank?
    Od: p...@p...onet.pl

    Ostatnio poszukiwalem telefonu komorkowego i trafilem na strone z roznymi
    ofertami http://www.gsm.cdsoft.prv.pl/(gl. programy komputerowe, duzo telefonow
    etc.)
    Niestety aby nabyc cokolwiek nalezy najpierw wplacic zaliczke na konto. I tu
    wlasnie ciekawostka. Podane konto, ktore rzekomo mialo by sie znajdowac w Pekao
    SA wskazuje na calkiem inny bank (Inteligo). Poza tym, jest jeszcze kilka
    innych watpliwosci ale....to moze pozniej.
    Ciekawi mnie czy mieliscie sytuacje w ktorej padliscie ofiara podobnego
    oszustwa i jak odnosi sie do tego bank, (ktory ma najprawdopodobniej konto
    zalozone na cudze nazwisko np. skradziony dowod ososbisty). Tzn. do informacji
    o takim podejrzeniu.
    A moze to tylko pomylka?
    P.S. pozostale watpliwosci dotyczyly adresu sprzedajacego (niewlasciwy kod
    pocztowy, blada w nazwie ulicy ect.)

  • 2. Data: 2002-09-05 17:58:27
    Temat: Re: Oszust? A co na to bank?
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    p...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > zalozone na cudze nazwisko np. skradziony dowod ososbisty). Tzn. do informacji

    zawiadom bank.

    --
    ___________ (R)

  • 3. Data: 2002-09-05 18:02:17
    Od: g...@l...mm.pl (Grzegorz Dabrowski)

    piteusz napisal:
    > [...]
    > A moze to tylko pomylka?
    > [...]

    Raczej nie:
    http://groups.google.com.pl/groups?th=377076c37a5b66
    65

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 4. Data: 2002-09-05 18:07:32
    Od: Piotr Rogacki <m...@U...onet.pl>

    Dnia 5 Sep 2002 19:38:21 +0200, p...@p...onet.pl napisał(a):

    <ciach>
> [...]
    >zalozone na cudze nazwisko np. skradziony dowod ososbisty). Tzn. do informacji

    Poczytaj archiwum grupy telefonia.gsm i (chyba) fotografia. Jakiś czas
    temu rozszyfrowali prawdziwego właściciela dowodu - jest na nim około
    8 zmian, niektóre bardzo wyraźne.

    --
    Pozdrawiam.
    Piotr Rogacki

  • 5. Data: 2002-09-05 18:59:20
    Od: "Marek Kozik" <s...@p...pl>

    > A moze to tylko pomylka?
    > P.S. pozostale watpliwosci dotyczyly adresu sprzedajacego (niewlasciwy kod
    > pocztowy, blada w nazwie ulicy ect.)

    Witaj!

    Poza tym numer PESEL jest sfałszowany !

    Pozdrawiam,
    Marek Kozik

  • 6. Data: 2002-09-05 20:59:05
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik p...@p...onet.pl napisał:
    (...)Podane konto, ktore rzekomo mialo by sie znajdowac w Pekao
    > SA wskazuje na calkiem inny bank (Inteligo). Poza tym, jest jeszcze kilka
    > innych watpliwosci ale....to moze pozniej.
    (...)

    Na Allegro jest misiek, który sprzedaje program pozwalający wytypować
    liczby w grze typu totolotek, pozwlające na uzyskanie dochodu na
    poziomie 500-1500zł miesięcznie. Ludzie to kupują (15-20 zł) i
    wystawiają pozytywne oceny. Swoisty podatek od głupoty. Jednakże po
    takim doświadczeniu nic nie jest mnie w stanie zaskoczyć, a najmniej
    fałszywy dowód, konto czy coś podobnego.
    Ludzie aż proszą się, by ich oszukiwać - nic dziwnego, że znajdują się
    luje, co to robią. Dopóki nie trafią na lepszego od siebie.

    Zdarzyła mi się ostatnio taka przygoda: adres, którego używam
    praktycznie tylko na grupach został wpisany pewnemu Bogu ducha winnemu
    osobnikowi jako aderes zwrotny w jego mailach (atak na jego serwer)
    dodatkowo postarano się, by jego poczta rozsyłała wirusy. O całej
    sprawie dowiedziałem się, ponieważ zacząłem dostawać maile z informacją,
    że to ja wysyłam wirusy (dotyczyło to tylko jednego konta). Ustalenie
    osoby, której serwer zaatakowano, łacznie z tel. komórkowym, miejscem
    pracy, GG, etc. zajęło mi ok. 2 godzin, a nie jestem specjalistą w tej
    materii.
    Jeżeli ktoś robi durniów z innch na Allegro, to zapewne nie zdaje sobie
    sprawy z tego, że anonimowym w sieci nie da się być wiecznie. Kwestia
    czasu i chęci.

    Pzdr: Dogbert

  • 7. Data: 2002-09-05 21:03:58
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

  • 8. Data: 2002-09-05 21:06:17
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > zawiadom bank.

    Drogi Trzypionie,

    To sa kpiny, nie bank! Bank zostal zawiadomiony tak ze trzy tygodnie temu
    (i...@i...pl) . Po dziesieciu dniach milczenia "zawiadomienie" zostalo
    powtorzone z kopia do paru czlonkow zarzadu. Tego samego dnia przyszla
    odpwoiedz, ze "zajeli sie sprawa". Zdaje sie, ze jutro wysle im to samo z
    kopia do nadzoru bankowego i paru innych instancji...

    M.

  • 9. Data: 2002-09-05 21:06:32
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Jeżeli ktoś robi durniów z innch na Allegro, to zapewne nie zdaje sobie
    > sprawy z tego, że anonimowym w sieci nie da się być wiecznie. Kwestia
    > czasu i chęci.

    TPSA planuje w koncu wprowadzenie identyfikacji do polaczen modemowych...

  • 10. Data: 2002-09-05 21:18:15
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ludzie aż proszą się, by ich oszukiwać - nic dziwnego, że znajdują się
    > luje, co to robią. Dopóki nie trafią na lepszego od siebie.

    Ano... BTW: czy ktoś swego czasu dostał mejlem prośbę o wsparcie akcji
    "Pajacyk" przelewem na konto? Jakiś rok czy może dwa lata temu?