  • From: "alexander" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Oszust? A co na to bank?
    Date: Mon, 9 Sep 2002 00:08:28 +0200

    Witaj!

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:algft9$ipr$1@news2.tpi.pl...

    > Ten protokół jest Ci potrzebny, bo oszust przed sądem może twierdzić, że
    on
    > w paczce wysłał zamówiony towar, a Ty tylko usiłujesz go wrobić.
    > Tak samo przy dostawie do domu jeśli jest to przesyłka o większej
    wartości,
    > to wskazane jest aby otworzyć ją przy doręczycielu - wtedy mamy
    przynajmniej
    > jednego świadka.

    A teraz wyobraz sobie sytuacje w ktorej gosc kupuje odemnie drobna rzecz
    (kwota ok 20 zl), ja wysylam mu to listem poleconym aby bylo jak najtaniej
    a po tygodniu dostaje e-maila "ty oszuscie przyslales mi pusta koperte!
    Otwieralem przy swiadkach i listonoszu!"

    I co robic? Koles ma swiadkow, mieszka w malej miescinie 10 tys mieszkancow,
    listonosz to jego kolega itp itd...
    Przeciez w takiej sytuacji to Ja jako sprzedajacy jestem najbardziej
    narazony na konsekwencje nieuczciwosci kupujacego.
    W jaki to sposob mam mu udowodnic ze rzeczywiscie wyslalem umowiony towar
    He?

    Najsmutniejsze jest to ze koles chcial mnie naciagnac na 20 zl...

    Pozdrawiam!
    Aleksander