  • 1. Data: 2010-05-16 09:16:20
    Temat: Open Finance - bezpieczenstwo
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    Jak jest z gwarancja bezpieczenstwa pieniedzy ulokowanych na lokacie w Open
    Finance?

    W bankach wiadomo - gwarancja jest do 50 tys. euro. Jak bank padnie to
    Panstwo nam gwarantuje zwrot do tej kwoty.

    Ale jak to jest z Open Finance? Oni podchodza pod jakies regulacje, jakies
    fundusze gwarancyjne?

    I jeszcze jedno - czy mozna sie czegos szczegolowiej dowiedziec o ich
    ofercie nie podajac swoich danych? Wchodzac na ich strone, jak chce sie z
    czym zapoznac, to najpierw musze podac swoje dane wraz z numerem telefonu.
    To bez sensu - nie podoba mi sie takie wymuszanie podawania danych. Ja chce
    tylko zobaczyc jak wyglada dana oferta.

  • 2. Data: 2010-05-16 09:29:49
    Temat: Re: Open Finance - bezpieczenstwo
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 16 Maj, 11:16, "ttt" <t...@n...pl> wrote:
    > Jak jest z gwarancja bezpieczenstwa pieniedzy ulokowanych na lokacie w Open
    > Finance?
    Na drugi raz użyj googlownicy bo o tym było i to wielokrotnie. OF jest
    pośrednikiem - a umowę zawierasz z Getin Noble Bankiem, zatem masz
    wszystkie gwarancje bankowe. Wszystko to masz podane na stronach OF w
    dziale regulaminy.

  • 3. Data: 2010-05-16 09:41:15
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 16 Maj, 11:16, "ttt" <t...@n...pl> wrote:

    > W bankach wiadomo - gwarancja jest do 50 tys. euro. Jak bank padnie to
    > Panstwo nam gwarantuje zwrot do tej kwoty.

    Panstwo? Chyba Panstwo Kowalscy ;). Jak chcesz miec gwarancje Panstwa
    to kupuj obligacje. Chociaz za kilka lat to jedne i drugie moga byc
    funta klakow warte :).

    MK

  • 4. Data: 2010-05-17 11:31:57
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message
    e.googlegroups.com...

    > Panstwo? Chyba Panstwo Kowalscy ;). Jak chcesz miec gwarancje Panstwa
    > to kupuj obligacje. Chociaz za kilka lat to jedne i drugie moga byc
    > funta klakow warte :).

    Chyba i tak najwieksze bezpieczenstwo jest w bankach do 50tys EUR,
    oczywiscie w ekstremalnych sytuacjach fundusz moze miec problemy z wyplata,
    najwyzej nastapi ona w dluzszym terminie. Z obligacjami skarbu panstwa jest
    gorzej, bo jak panstwo straci zdolnosc do regulowania swoich zobowiazan, to
    chyba oglasza memorandum na splate dlugu i wtedy np. za 1zl mozemy dostac
    50gr w zaleznosci od calego procesu oglaszania upadlosci i restrukturyzacji
    zadluzenia. W funduszach ubezp. i inwestycyjnych to gwarancje sa znikome,
    zeby nie powiedziec zadne.

  • 5. Data: 2010-05-17 11:53:41
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 17 Maj, 13:31, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:

    > Chyba i tak najwieksze bezpieczenstwo jest w bankach do 50tys EUR,
    > oczywiscie w ekstremalnych sytuacjach fundusz moze miec problemy z wyplata,
    > najwyzej nastapi ona w dluzszym terminie.

    A skad taki wniosek. Jak niby mozna zmusic banki do przekazania kasy
    jak same jej nie maja? gwarancje to masz w przypadku upadlosci BS w
    Koziej Wolce. Jak sie wywroci jakis wiodacy bank to albo Skarb Panstwa
    przejmie jego zobowiazania, albo nic nie otrzymasz. Z regulacjami
    prawnymi to jest tak, ze zmieniaja sie w zaleznosci od potrzeb
    rzadzacych. kilka osob nie wierzy tu gwarancjom rzadu greckiego, u nas
    tez mozna byloby ustawic limit gwarancji na 100M EUR, albo nawet na
    1MM EUR, ale czy to cos zmienia? No, moze pozwala na dobry sen naiwnym
    czy nieswiadomym. Jak jakis bank ma problemy to sie zabiera
    momentalnie kase a nie czeka na wyplate w ramach gwarancji.

    MK