  • 1. Data: 2010-05-14 19:22:27
    Temat: hsbc opinia
    Od: tarantula <a...@g...com>

    W konc najwiekszy gigant bankowy wszedl z oferta dla kowalskiego
    odnosnie roru , zkusil nie on oferta jednakze chce poznac wasza opinie
    na temat ofert i banku, tzn obsluga reklamacje itp?????
    http://www.hsbc.pl/1/2/pl/advance/home

  • 2. Data: 2010-05-14 19:35:43
    Temat: Re: hsbc opinia
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    tarantula wrote:

> [...]
    > odnosnie roru , zkusil nie on oferta jednakze chce poznac wasza opinie
    > na temat ofert i banku, tzn obsluga reklamacje itp?????

    ror ma funkcjonalnosc typowego konta internetowego, ktore spora czesc
    lokalnych bankow oferuje za darmo, a hsbc chce za to 20pln przy wplywach
    mniejszych niz 5kpln.

    http://www.hsbc.pl/1/PA_1_3_S5/content/poland/pdfs/a
    dvance/current_accounts/advance_fees_and_commisions_
    pl.pdf

    zadna rewelacja.

  • 3. Data: 2010-05-14 19:59:59
    Od: tarantula <a...@g...com>

    On 14 Maj, 21:35, Paweł <r...@1...0.0.1> wrote:

    > ror ma funkcjonalnosc typowego konta internetowego, ktore spora czesc
    > lokalnych bankow oferuje za darmo, a hsbc chce za to 20pln przy wplywach
> [...]

    no plusem jest to ze placisz za wszystko 20 zl/mc a wszystko masz
    zadarmo ,
    a inne banki ktore cos w podobie oferuja zawsze maja ukryte oplaty za
    przelew lub karte itp
    rozumiem ze ze zawsze ise zanjdzie cos niestandartowego patrz przelew
    zagraniczny w obrebie grupy hsbc min 10 zł maks 100 (0,25%)
    ale to przecietny kowalski zadka robi i moze taka sume zaplacic za
    taki przelew

    chodzilo mi czy ktos ma do czynienia ogladajacych ta grupe z tym
    bankiem

  • 4. Data: 2010-05-14 20:15:13
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "tarantula" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    7g2000vbd.googlegroups.com...

    > chodzilo mi czy ktos ma do czynienia ogladajacych ta grupe z tym
    > bankiem

    Ja miałem do czynienia z ofertą Premier przez dość długi okres. Nic
    wyjątkowego. Bardzo ortodoksyjna polityka kredytowa banku, karta z limitem
    100k uważana jest za fanaberię i bank chyba oczekuje na piśmie
    udokumentowania, że taki limit jest naprawdę niezbędny i dlaczego.
    Oprocentowanie limitu w rachunku atrakcyjne ale powyżej 20k trzeba jakieś
    świstki dochodowe donosić, chyba kompletnie niezależnie od wykazywanych
    obrotów i sald.

    Sam poziom obsługi ludzkiej bardzo wysoki, sporo blichtru dla osób
    wrażliwych na takie rzeczy, nie tylko meloniki :), jednak sama oferta
    produktowa według mnie mierna. Obsługa reklamacji wzorcowa, między innymi
    cashback dla transakcji bez obecności karty na żądanie klienta bez żadnych
    dyskusji.

    Brak biura maklerskiego w PL, trzeba otwierać relację Premier w innym kraju
    żeby grać. Nakłanianie do inwestycji w fundusze HSBC, co mnie osobiście
    naprawdę wkurza. O ile te rachunki w kilku walutach nie są dla kogoś jakąś
    mega zaletą (bo to jest wyróżnik tej oferty) to naprawdę wg mnie nic
    szczególnego.

  • 5. Data: 2010-05-14 21:40:13
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    W dniu 2010-05-14 22:15, MarekZ pisze:
    > Brak biura maklerskiego w PL, trzeba otwierać relację Premier w innym
    > kraju żeby grać. Nakłanianie do inwestycji w fundusze HSBC, co mnie
    > osobiście naprawdę wkurza.

    PeKaO SA swego czasu robiło to samo (o ile nie robi tego nadal) ze swoim
    Pionieerem ;]

    K.

  • 6. Data: 2010-05-15 06:22:06
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    tarantula wrote:

    > no plusem jest to ze placisz za wszystko 20 zl/mc a wszystko masz
    > zadarmo ,

    Czyli wszystko masz za 20 zł, a nie za free ;-)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-05-15 10:08:48
    Od: tarantula <a...@g...com>

    On 14 Maj, 22:15, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
> [...]
    > naprawdę wkurza. O ile te rachunki w kilku walutach nie są dla kogoś jakąś
    > mega zaletą (bo to jest wyróżnik tej oferty) to naprawdę wg mnie nic

    hmm 100k troche duzo i moze dla banku tez, a o co chodzi z tymi
    swistkami do konta oszczednosciowego, tzn ze jk chce 20k oszcz to
    musze swistek z pracy przyniesc?
    a drugie pytanie powiedzcie mi dla kogo jest ta oferta advance,
    okreslcie profil człowieka?

  • 8. Data: 2010-05-15 10:42:25
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "tarantula" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    7g2000vbv.googlegroups.com...

    > hmm 100k troche duzo i moze dla banku tez, a o co chodzi z tymi

    Może. Ale co to obchodzi klienta, który płaci bankowi 100 zł miesięcznie za
    pakiet albo utrzymuje w banku średnie saldo nie niższe niż 150k (szczególnie
    w tym drugim przypadku)? Klient chce - klient powinien dostać bez zbędnych
    dyskusji.

    > swistkami do konta oszczednosciowego, tzn ze jk chce 20k oszcz to
    > musze swistek z pracy przyniesc?

    Nie, to chodzi o to, że jak chcesz korzystać z linii kredytowej w rachunku
    (która w ofercie Premier jest atrakcyjnie oprocentowana i nie ma prowizji za
    odnowienia, co przy odpowiednio wysokim limicie równoważy opłatę za pakiet
    1200 zł rocznie) to "na gębę" bank daje tylko bardzo niską kwotę, a powyżej
    chce zeznań PIT z dwóch lat do tyłu. Takie podejście z epoki króla Ćwieczka,
    kultura "zaświadczenia i pieczątki", trochę a'la BZWBK (z całym szacunkiem
    do Zespołu BZWBK :). Jak chcesz coś wpłacić do HSBC to przyjmą to z
    otwartymi rękami, a najlepiej jeszcze gdybyś jakiś ich program
    oszczędnościowy otworzył albo kupił jakieś fundusze.

    > a drugie pytanie powiedzcie mi dla kogo jest ta oferta advance,
    > okreslcie profil człowieka?

    Moim zdaniem jest to oferta dla drobnego przedsiębiorcy (lub zapalonego
    turysty), który wykonuje niezbyt wysokie transakcje międzynarodowe (nie jest
    zainteresowany ofertą Premier), szczególnie jeśli wykonuje je czasami w GBP
    albo jego kontrahenci posiadają rachunki w HSBC. Oprócz tego może też być to
    oferta dla klientów, którzy mają potrzebę błyśnięcia w towarzystwie, w jakim
    to międzynarodowym banku mają rachunek.

    Ale w sumie pytanie zadałeś ciekawe. Może mamy kogoś z HSBC na grupie? Kto
    miał być klientem docelowym oferty Advance?

  • 9. Data: 2010-05-15 11:02:41
    Od: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>

    On 14 Maj, 22:15, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > Obsługa reklamacji wzorcowa, między innymi...

    Z tymi reklamacjami to tak dobrze nie jest.
    Jednemu klientowi HSBC zdarzył się fraud na KK i HSBC spuściło go na
    drzewo.
    Cały wątek tutaj:
    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse
    _thread/thread/7e44d301944558ea/0afda545dd163672?q=h
    sbc+fraud&lnk=ol&

  • 10. Data: 2010-05-15 12:13:22
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    MarekZ <b...@a...w.pl> dared to write:
    > Użytkownik "tarantula" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    7g2000vbd.googlegroups
    > .com...
    /ciach/
    > Obsługa reklamacji wzorcowa, między innymi
    > cashback dla transakcji bez obecności karty

    Chyba chodziło o chargeback?

    k.