    From: Maverick <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odp: Noble straszy kredytobiorców
    Date: Fri, 20 Feb 2009 18:20:46 +0100

    Baloo wrote:
    > "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisa?

    > To wyt?umacz mi to jak ch?op krowie.
    > Jest kredyt na 100 tys. Warto?ae nieruchomo?ci 100 tys. Zabezpieczenie
    > hipotek?. Wszystko gra.
    > 1/ Kurs franka ro?nie dwukrotnie, wiec kredyt zwieksza sie do 200 tys.
    > Warto?ae nieruchomo?ci pozostaje 100 tys. Ta sama hipoteka. Co sie
    > wówczas dzieje?

    Bank chce wyrownania zabezpieczenia i kredytu (czyli dolozenia
    zabezpieczenia na 100k, moze to byc inna hipoteka, jakas lokata, ew
    jakies ubezpieczenie niskiego wkladu w TU)

    > 2/ Kurs franska spada dwukrotnie, wiec kredyt maleje do 50 tys.
    > Warto?ae nieruchomo?ci pozostaje 100 tys. Ta sama hipoteka. Co sie
    > wówczas dzieje?

    Tutaj moglbys negocjowac zamiane hipoteki na nizsza (bez sensu), a moze
    nawet zamiane hipoteki z budynku A (wartego 100k) na hipoteke na budynku
    B (wartego 50k) - bo np budynek A chcesz sprzedac lub komus podarowac.
    Oczywiscie o ile bank sie zgodzi lub taki zapis jest w umowie
    kredytowej. Ew wypowiadasz umowe i bierzesz refinansowanie w innym banku
    pod hipoteke budynku B. Ew jakies przewalutowanie na PLN.

    --
    Regards,
    Maverick