  • 1. Data: 2014-12-05 10:29:07
    Temat: Od lutego problem z płatnością kartami w Necie?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Od lutego problem z płatnością kartami w Necie. Więcej szczegółów:
    http://www.komputerswiat.pl/nowosci/wydarzenia/2014/
    48/w-przyszlym-roku-mozemy-miec-problem-z-placeniem-
    kartami-w-internecie.aspx

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 2. Data: 2014-12-05 10:48:55
    Temat: Re: Od lutego problem z płatnością kartami w Necie?
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > http://www.komputerswiat.pl/nowosci/wydarzenia/2014/
    48/w-przyszlym-roku-mozemy-miec-problem-z-placeniem-

    Radio Erewań.
    1. nie od lutego tylko od przyszłego roku do lutego
    2. część banków (Mille, ING, Pekao (?), BZWBK) ma wdrożone 3Dsecure, problemem
    są regulaminy (to dlatego w styczniu może być problem)

    A tak wogóle to 3Dsecure to już jakiś czas jest, trzeba było to wdrożyć,
    a nie teraz płakać jaki to knf niedobry.

    KJ

  • 3. Data: 2014-12-05 12:55:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >A tak wogóle to 3Dsecure to już jakiś czas jest, trzeba było to
    >wdrożyć,
    >a nie teraz płakać jaki to knf niedobry.

    A klienci ?
    Bo wdrozyc 3Dsecure to jedno, ale obywatel nie ma jeszcze obowiazku
    posiadania komorki ... i co - wdrozyc, ale wlaczac tym, ktorzy sobie
    zazycza ?

    A w USA to jakos dziala od 50 lat, bez komputerow, bez telefonow, bez
    internetu ...

    J.

  • 4. Data: 2014-12-05 13:18:51
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > Bo wdrozyc 3Dsecure to jedno, ale obywatel nie ma jeszcze obowiazku
    > posiadania komorki ... i co - wdrozyc, ale wlaczac tym, ktorzy sobie
    Ale "jakoś" potwierdzają przelewy, prawda?

    > A w USA to jakos dziala od 50 lat, bez komputerow, bez telefonow, bez
    > internetu ...

    "Jakoś"
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 5. Data: 2014-12-05 13:51:51
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > Ale "jakoś" potwierdzają przelewy, prawda?

    Zdrapki nadal w PKO np. To chyba zmienie sobie numer w banku do kontaktu na
    "domowy" i jak uszczesliwia mnie 3DS to co, bede dyskryminowany a produkt pol
    uzyteczny w reku?
    Rozne banki rozdaja tablety, czas na telefony komorkowe :)?

    BNP tez posiada 3D S , 2-3 transakcje mozna zrobic BEZ a pozniej strasza ze juz
    sie wlaczy na stale.

  • 6. Data: 2014-12-05 14:51:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Ale "jakoś" potwierdzają przelewy, prawda?

    Moga nie wysylac z tego konta (a w przypadku KK wrecz normalne ze nie
    wysylaja), noga nosic do banku, potwierdzac haslem jednorazowym czy
    tokenem ...

    >"Jakoś"

    Na tyle dobrze, ze nie tylko nie zlikwidowali, ale jeszcze na caly
    swiat sie rozwineli :-P

    J.

  • 7. Data: 2014-12-05 14:55:49
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 5 Dec 2014 12:55:32 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A w USA to jakos dziala od 50 lat, bez komputerow, bez telefonow, bez
    >internetu ...
    Dziala, dziala. W pazdzierniku posluzyli sie numerem mojej karty $ z
    Alior Kantor i zamowili sobie pizze na telefon oraz probowali zamowic
    bilety autobusowe. Na szczescie Alior sie pokapowal i zablokowal te
    druga transakcje. Ale pizze zjedli takze dziala wysmienicie.
    Przypuszczam ze dane karty uzyl ktos z recepcji jednego z moteli w
    ktorym nocowalem i placilem karta tamze.

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2014!
    http://nadmorze.pl/noclegi-specjalne/boze-narodzenie

  • 8. Data: 2014-12-05 15:00:06
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    [...]
    > Moga nie wysylac z tego konta (a w przypadku KK wrecz normalne ze nie
    > wysylaja), noga nosic do banku, potwierdzac haslem jednorazowym czy
    > tokenem ...
    No właśnie. Jaki problem wydać do karty tana czy token, a 3ds by się
    sprowadzało do "proszę podać hasło nr 50"
    OIMW to 3ds nie musi być koniecznie na SMS.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 9. Data: 2014-12-05 16:45:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WAM" napisał w wiadomości grup
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >Przypuszczam ze dane karty uzyl ktos z recepcji jednego z moteli w
    >ktorym nocowalem i placilem karta tamze.

    Hm, pizza na telefon ... ma adres dostawy, mozna wszystkich
    aresztowac.

    Ale moze dzieki temu to tak dlugo dziala.

    J.

  • 10. Data: 2014-12-05 17:48:28
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    J.F. wrote:

    > A klienci ?
    > Bo wdrozyc 3Dsecure to jedno, ale obywatel nie ma jeszcze obowiazku
    > posiadania komorki ... i co - wdrozyc, ale wlaczac tym, ktorzy sobie
    > zazycza ?

    3d-secure jest usługą polegającą na dodatkowej autoryzacji transakcji
    kartowej - dodatkowy czynnik autoryzujący jest potwierdzany przez bank
    wystawcę karty.

    Przykładowo:

    * w BZWBK dodatkowa autoryzacja polega na konieczności zalogowania się do
    bankowości elektronicznej i potwierdzenia autoryzacji narzędziem
    autoryzacyjnym: http://www.bzwbk.pl/przydatne-informacje/przewodniki
    /3d-
    secure/przebieg-transakcji-3d-secure-karty-visa-elec
    tron-przewodnik.html

    * w Millenium autoryzacja polega na konieczności podania hasła SMS i nie ma
    mowy o logowaniu się do bankowości elektronicznej:
    http://www.bzwbk.pl/przydatne-informacje/przewodniki
    /3d-secure/przebieg-
    transakcji-3d-secure-karty-visa-electron-przewodnik.
    html

    * w ING dodatkowa autoryzacja polega na konieczności zalogowania się do
    bankowości elektronicznej i sprawdzenia poprawności danych - nie ma mowy o
    użyciu jednorazowego narzędzia autoryzacyjnego:
    http://www.ingbank.pl/indywidualni/karty/3d-secure

    Zatem podsumowując: zgodnie ze standardem świadomości klientów banków, jaki
    na co dzień można odczuć na tej grupie dyskusyjnej, automatyczne założenie
    że 3d-secure oznacza tylko i wyłącznie kod SMS to jest mocne minięcie się z
    prawdą.

    Każdy bank może po swojemu zaimplementować 3d-secure i bardziej prawidłowe
    jest stwierdzenie, że do potwierdzenia 3d-secure zwykle będzie wymagane
    użycie jednorazowego narzędzia autoryzacyjnego - tylko że nie w każdym banku
    tym narzędziem jest kod SMS.

    --
    Wysłane z pola.