  • 11. Data: 2003-01-04 22:04:44
    Temat: Re: Ochrona Danych Osobowych
    Od: "Zyrafa" <z...@o...pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> Zebrawszy myśli wystukał(a):

    > ostatnio przyglądam się wnioskowi jaki składa się o wydanie karty
    > kredytowej w PKO BP i bardzo zastanawia mnie sprawa punktu II.11 w
    > którym jest pytanie o wykształcenie.
    A może potrzebne im to jakiś wewnętrznych/marketingowych statystyk. Kto
    wie, czasami prościej jest zapytać wprost któregoś z przedstawicieli banku.
    Pozdr
    Sylwia
    [ http://irsa.glt.pl ]
    [ http://lubinianin.glt.pl ]

  • 12. Data: 2003-01-05 09:37:07
    Od: m...@p...onet.pl

    > Takie informacje wykorzystywane sa przy ocenie scoringowej - lepsze
    > wyksztalcenie moze przelozyc sie w jakis sposob na wiekszy limit lub
    > sama mozliwosc otrzymania karty.
    > We wszystkich wnioskach o KK jakie wypelnnialem takie pytanie bylo,

    Gdyby wykształcenie miało znaczenie przy ocenie ryzyka związanego z udzieleniem
    produktu kredytowego danej osobie to z całą pewnością trzeba by było
    przedstawiać dokumenty potwierdzające to wykształcenie, ja zakładam że jednak
    nie musiałeś przynosić odpisów dyplomów itp., (ale moge się
    mylić) , równie dobrze mogłeś zaznaczyć odpowiedż nie zgodną z prawdą.

    Jakoś nie wierze aby bank przy ocenie scoringowej brał pod uwage elementy aż
    tak niepewne.
    Zresztą są jednak banki dla których przy wydawaniu KK nie potrzebne są dane o
    wykształceniu.

    -multibank
    -citibank
    -milenium
    -bphpbk

    > A wyksztalcenie to standard przy bardzo wielu produktach kredytowych.

    Standardem bybyło żeby wszystkie banki wymagały tej informacji, przy wszystkich
    produktach, a tak nie jest.

    Wracając do PKO BP dość dziwne jest to, że bank ten udzielając kredytu którego
    jedynym zabezpieczeniem jest żyrant nie potrzebuje do oceny scoringowej danych
    dotyczących wykształcenia poręczyciela!!! Zupełnie takiej sytuacji nie rozumiem.

    robson

  • 13. Data: 2003-01-05 10:07:31
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 5 Jan 2003 10:37:07 +0100, m...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >nie musiałeś przynosić odpisów dyplomów itp., (ale moge się
    >mylić) , równie dobrze mogłeś zaznaczyć odpowiedż nie zgodną z prawdą.

    Czasem bank wierzy klientowi na slowo :).
    Z reszta zwiazek tego typu danych z wynikiem oceny wniosku nie jest
    oczywisty. Sposob skoringu nigdy jawny nie jest. Akurat w wypadku
    wyksztalcenia latwo sie domyslic jak ten zwiazek wyglada ale pewnosci
    jak system to liczy nie ma.

    >Jakoś nie wierze aby bank przy ocenie scoringowej brał pod uwage elementy aż
    >tak niepewne.

    Uwierz.

    >Zresztą są jednak banki dla których przy wydawaniu KK nie potrzebne są dane o
    >wykształceniu.
    >
    >-multibank

    Na 100% potrzebuje

    >-citibank

    potrzebuje, wniosek dostepny w sieci w pdf

    >-milenium

    Tu glowy nie dam, pamietam ze wniosek byl krotki, mozliwe ze tego
    pytania nie bylo. Ale oni tam chyba zadnego skoringu nie maja.

    >-bphpbk

    Potrzebuje, wniosek w sieci.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 14. Data: 2003-01-05 12:11:28
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > nie musiałeś przynosić odpisów dyplomów itp., (ale moge się
    > mylić) , równie dobrze mogłeś zaznaczyć odpowiedż nie zgodną z prawdą.

    Podobnie jak informacje o innych kartach, rachunkach bankowych, kredytach,
    lokatach itp.
    Tez nie zadaja dokumentow potwierdzajacych.

    Karol

  • 15. Data: 2003-01-05 12:30:01
    Od: w...@w...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) vibes napisal(a) Fri, 3 Jan 2003 16:51:48 +0100:
    >Czy ktos z grupowiczow spotkal sie z lamaniem w/w wsponianej ustawy przez
    >banki???

    To akurat trudno jest stwierdzic klientowi.
    Ale nie sadze by byl jakis bank, ktory by tej ustawy
    potrafil dokladnie przestrzegac.
    Po prostu sama ustawa jest niewiele warta.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 16. Data: 2003-01-05 13:16:25
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:7...@4...com..
    .

    Powinienes sie zdecydowac: czy to zle, ze bank pyta o potrzebne mu
    informacje, czy zle ze nie wszystkie trzeba potwierdzac?
    Gdyby zadali tony dokumentow to bys im tez pewnie mial za zle.

    > Czasem bank wierzy klientowi na slowo :).

    No wlasnie.

    > Tu glowy nie dam, pamietam ze wniosek byl krotki, mozliwe ze tego
    > pytania nie bylo. Ale oni tam chyba zadnego skoringu nie maja.

    Wniosek wypelnia konsultant i na 99% pytal o wyksztalcenie.

    Prawde powiedziawszy te pytania jakie ma PKO BP w swym formularzu sa jak
    najbardziej standardowe i troche sie dziwie, ze wywolaly tak ozywiona
    dyskusje. Myslalem, ze tu jest wiecej uzytkownikow, ktorzy juz jakies
    kredyty brali (i splacili...;-)...;-))

    BTW - czy otwierajacy ten watek zadal sobie trud sprawdzenia JAKIE dane
    osobowe chroni ustawa? Czy dane o wyksztalceniu sa chronione?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 17. Data: 2003-01-06 11:38:27
    Od: m...@p...onet.pl

    > Cos tam było kiedyś powaznego w sprawie śląski i nationale nederlanden
    > Sprawdź

    to stara bajka, Bank Śląski wykorzystywał swoją bazę danych
    do akwizycji OFE dość dawno temu. Pamiętam, że gdzieś na początku 99r. GIODO
    zwrócił ING uwage, i od tamtej pory grupa ta wprowadziła w umowie zapis w
    którym klient może wyrazić zgode na udostępnienie swoich danych innym spółkom
    związanym kapitałowo z ING do celów marketingowych.