    From: m...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ochrona Danych Osobowych
    Date: 5 Jan 2003 10:37:07 +0100

    > Takie informacje wykorzystywane sa przy ocenie scoringowej - lepsze
    > wyksztalcenie moze przelozyc sie w jakis sposob na wiekszy limit lub
    > sama mozliwosc otrzymania karty.
    > We wszystkich wnioskach o KK jakie wypelnnialem takie pytanie bylo,

    Gdyby wykształcenie miało znaczenie przy ocenie ryzyka związanego z udzieleniem
    produktu kredytowego danej osobie to z całą pewnością trzeba by było
    przedstawiać dokumenty potwierdzające to wykształcenie, ja zakładam że jednak
    nie musiałeś przynosić odpisów dyplomów itp., (ale moge się
    mylić) , równie dobrze mogłeś zaznaczyć odpowiedż nie zgodną z prawdą.

    Jakoś nie wierze aby bank przy ocenie scoringowej brał pod uwage elementy aż
    tak niepewne.
    Zresztą są jednak banki dla których przy wydawaniu KK nie potrzebne są dane o
    wykształceniu.

    -multibank
    -citibank
    -milenium
    -bphpbk

    > A wyksztalcenie to standard przy bardzo wielu produktach kredytowych.

    Standardem bybyło żeby wszystkie banki wymagały tej informacji, przy wszystkich
    produktach, a tak nie jest.

    Wracając do PKO BP dość dziwne jest to, że bank ten udzielając kredytu którego
    jedynym zabezpieczeniem jest żyrant nie potrzebuje do oceny scoringowej danych
    dotyczących wykształcenia poręczyciela!!! Zupełnie takiej sytuacji nie rozumiem.

    robson