  • 1. Data: 2003-01-03 15:51:48
    Temat: Ochrona Danych Osobowych
    Od: "vibes" <v...@a...waw.pl>

    Czy ktos z grupowiczow spotkal sie z lamaniem w/w wsponianej ustawy przez
    banki???

    pozdrawiam

    Mario

  • 2. Data: 2003-01-03 18:28:55
    Temat: Re: Ochrona Danych Osobowych
    Od: "Cichy" <m...@p...onet.pl>

    Cos tam było kiedyś powaznego w sprawie śląski i nationale nederlanden
    Sprawdź

    Cichy

  • 3. Data: 2003-01-04 07:40:03
    Od: m...@p...onet.pl

    ostatnio przyglądam się wnioskowi jaki składa się o wydanie karty kredytowej w
    PKO BP i bardzo zastanawia mnie sprawa punktu II.11 w którym jest pytanie o
    wykształcenie.
    wniosek w pdf (6,85 MB) można zobaczyć tutaj:

    http://www.pkobp.pl/indy/wniosek_wyd_karta_kred.pdf

    Nie bardzo rozumiem, po co bankowi do wydania karty kredytowej potrzebna jest
    ta informacja. Jeśli jest tak jak myśle, że dane dotyczące wykształcenia są
    zbędne, to należy uznać, że PKO BP działa nie zgodnie z art 23 ust 1 pkt 3
    ustawy o ochronie danych osobowych, bo dane te "NIE SĄ KONIECZNE DO REALIZACJI
    UMOWY, ANI NIEZBĘDNE DO PODJĘCIA KONIECZNYCH DZIAŁAŃ PRZED ZAWARCIEM UMOWY"
    (deko lużny cytat z ustawy, ale z zachowaniem sensu)
    ustawe można zobaczyć tutaj:

    http://eber.kul.lublin.pl/~fajgiel/Odo/Uodo/index.ht
    ml

    robson

  • 4. Data: 2003-01-04 08:58:46
    Od: m...@p...onet.pl

    dodam jeszcze, że jest to prawdopodobnie jedyny bank który wymaga przy wydania
    karty kredytowej danych o wykształceniu, inne banki informacji takich nie
    kolekcjonują

    ps: za ortografię przepraszam, jak zobaczyłem swoją wypowiedż to prawie spadłem
    z krzesła

  • 5. Data: 2003-01-04 09:04:10
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 4 Jan 2003 08:40:03 +0100,
    osoba podpisana: m...@p...onet.pl <m...@p...onet.pl>
    napisała:

    [...]
> [...]
    > ustawy o ochronie danych osobowych, bo dane te "NIE SĄ KONIECZNE DO REALIZACJI
    p> UMOWY, ANI NIEZBĘDNE DO PODJĘCIA KONIECZNYCH DZIAŁAŃ PRZED ZAWARCIEM UMOWY"
    Ludzie z wyższym wykształceniem dostaną lepiej płatną prace => mają wyższą
    zdolność. (mniej więcej)
    KJ

    --
    The only thing worse than X Windows: (X Windows) - X

  • 6. Data: 2003-01-04 09:05:45
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 4 Jan 2003 09:58:46 +0100,
    napisała:

    > dodam jeszcze, że jest to prawdopodobnie jedyny bank który wymaga przy wydania
    > karty kredytowej danych o wykształceniu, inne banki informacji takich nie
    > kolekcjonują
    ?? Oglądałeś wnioski ?
    Nie mam ich teraz pod ręką ale chyba wszystkie mi znane wymagają.

    KJ

    --
    Uwolnić słonia !!!

  • 7. Data: 2003-01-04 09:17:56
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:slrnb1d8v9.7j2.kjonca@kjonca.kjonca.bogus, Kamil Jonca wrote:
    > Dnia 4 Jan 2003 09:58:46 +0100,
    > osoba podpisana: m...@p...onet.pl <m...@p...onet.pl>

    > ?? Oglądałeś wnioski ?
    > Nie mam ich teraz pod ręką ale chyba wszystkie mi znane wymagają.

    No właśnie, Marku, podałeś mocno myląca informację z tym "prawdopodobnie
    jedynym bankiem".

    --
    Robert

  • 8. Data: 2003-01-04 15:14:19
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 4 Jan 2003 08:40:03 +0100, m...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >UMOWY, ANI NIEZBĘDNE DO PODJĘCIA KONIECZNYCH DZIAŁAŃ PRZED ZAWARCIEM UMOWY"

    Takie informacje wykorzystywane sa przy ocenie scoringowej - lepsze
    wyksztalcenie moze przelozyc sie w jakis sposob na wiekszy limit lub
    sama mozliwosc otrzymania karty.
    We wszystkich wnioskach o KK jakie wypelnnialem takie pytanie bylo, z
    reszta bylo tam wiele innych, czesto na prawde klopotliwych
    informacji.
    We wniosku PKO BP to dobily mnie pytania o inne rachunki/lokaty.
    Zeby byc zupelnie szczerym musialbym zrobic jakis zalacznik i troche
    czasu spedzic nad jego pracowaniem :).
    Ciezkie byly tez wnioski Pekao i to nie tylko o KK ale nawet o karty
    charge. Spowiedz praktycznie ze wszytkiego, posiadany majatek itd.

    A wyksztalcenie to standard przy bardzo wielu produktach kredytowych.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 9. Data: 2003-01-04 16:52:16
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał

    pekaosa do shella wymaga tyle informacji, ze nawet wiecej niz niektore banki
    na KK :D

    > No właśnie, Marku, podałeś mocno myląca informację z tym "prawdopodobnie
    > jedynym bankiem".

    Jak by nie wymagal, to prawdopodobnie bylby jedynym bankiem ktory tego nie
    wymaga :D

  • 10. Data: 2003-01-04 16:55:38
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał

    > Ciezkie byly tez wnioski Pekao i to nie tylko o KK ale nawet o karty
    > charge. Spowiedz praktycznie ze wszytkiego, posiadany majatek itd.

    np. MC shell :D Polecam lekturze (szczegolnie zalaczniki do wniosku) :D

    > A wyksztalcenie to standard przy bardzo wielu produktach kredytowych.

    Ba, czasem nawet jest decydujacym elementem w przypadku ubiegania sie o
    prestizowe karty :D

    --
    Pozdrawiam,
    Witek