  • Data: 2020-01-14 16:56:48
    Temat: Re: Obligacje skarbowe i ankieta MIFID
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest tak samo gwarantem złotówek - zrobiłeś coś z tym?

    Z walutą to trochę inna sytuacja, ale tak - zrobiłem coś z tym.
    Od wielu lat zarabiam w euro :-)
    Rozważam obecnie założenia konta w Niemczech, zeby nie transferować
    nawet tej waluty. 10 lat temu szukałem informacji o ryzyku przy zakupie
    obligacji
    (w tym skarbowych), bo była konieczność w miarę pewnego (jedynie ochrona
    kapitału)
    przetrzymania większej kwoty. I dziś widzę, że nadal praktycznie nie
    przyjmuje się do wiadomości tego ryzyka.
    Taka niewypłacalność jest prawie niemożliwa, bo musiałoby zbankrutować
    Państwo,
    ale jak patrzę jak obecny rząd przełamuje kolejne bariery w gospodarce,
    w finansach,
    w sądownictwie, to dostrzegam scenariusze, które wcale nie muszą
    oznaczać, że Państwo zbankrutowało
    a obligacji skarbowych nie da się wykupić.
    Może będzie opłata przekształceniowa przy wykupie (nazwą to pewnie
    funduszem solidarnościowym) albo wymyślą coś innego.