  • Data: 2020-01-14 23:27:16
    Temat: Re: Obligacje skarbowe i ankieta MIFID
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Echhh, ciekawe, czy bez emigracji - a na to już chyba jestem za stary - dożyję
    chwili, gdy będę mógł powiedzieć, że zarabiam w euro, tak jak Słowacy, Litwini i inni
    mądrzy Słowanie...

    > Bardzo dobre uzupełnienie - trzymanie euro w polskim banku mija się z celem.
    > Jak zwykle polecam N26 - prawdziwy niemiecki bank, w którym założysz konto przez
    net - w innych musisz się pofatygować do oddziału albo chociaż na niemiecką pocztę (a
    niestety Deutsche Post w PL nie ma, a szkoda).
    > Możesz założyć z mojego polecenia z linku:
    > https://n26.com/r/dawidr0508

    > E tam, nic nie trzeba wymyślać nowego, wystarczy spojrzeć na wariant wenezuelski,
    dzięki któremu obligacjami w boliwarach można się podetrzeć (a to, że taki posiadacz
    zedrze sobie przy okazji zadek, będzie dodatkową karą za głupotę).
    > To samo stanie się z polskimi - osiągają już oprocentowanie absurdalne, więc gdy
    trzeba będzie je wykupić, złotówka padnie na pysk, a wraz z nią znikną jak sen złoty
    oszczędności trzymane w złotówkach, tak jak już dwa razy było z oszczędnościami w
    rublach.
    > Jedyną obroną przed taką scenariuszem było euro - vide Grecja - a teraz nikt już
    nas do strefy euro nie przyjmie, nie ma głupich :(
    > Jeszcze ew. państwo mogłoby zbankrutować, jakby prezes NBP był naprawdę niezależny.
    A z takim prorokiem, jak obecnie - i zapewne jeszcze na następną kadencję -
    zbankrutować czy też zbiednieć mogą tylko obywatele.

    Moja bratanica (jej ojciec jest starszy ode mnie o 16 lat), która
    mieszka w Nancy kiedyś mi powiedziała, że ludzie płaczą przez to euro,
    bo mają dużo mniej niż mieli przed euro.

    --
    animka