  • 31. Data: 2022-05-28 21:47:56
    Temat: Re: Obciążanie karty bankowej
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 28 maja 2022 o 16:34:58 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Zadzwoń i napisz nam, czego się dowiedziałaś.
    > Ale Ty tak się tylko przechwalasz, zadzwonić się boisz, może nawet tak, że na
    wszelki wypadek nie znasz numeru ;P

    A najlepiej zadzwoń np. 3 razy (szczególnie jak mBąk), zdziwisz się, ile różnych
    "prawd" usłyszysz.

    Ostatnio pytam santandera, jak wyznaczają dzień spłaty nowej KK, czy to zależy od
    daty złożenia wniosku.
    Odpowiedź, że zwykła visa ma 7. dnia miesiąca, zwykłe MC i 1-2-3 16. dnia, a dla mc
    world i visa platinum można wybrać 5., 15., 20. lub 25. (a 10., najlepszego dla
    etatowca, nie można).
    To się pytam, od kiedy tak jest, bo żona ma 1-2-3 od listopada 2020 i ma na 6. dzień.
    Odpowiedź, że tak jest od 2018...

    No i co?

    A swoją drogą łobuzy bankstery - bo oferują niby darmowy przelew z nowej karty, z GP
    - ale jak karta była zamówiona 3 listopada, to koniec okresu wyznaczyli na 6. dzień -
    więc pierwszy wyciąg 6. listopada i na nim już ten przelew będzie, więc trzeba oddać
    do 30 listopada.
    A można było tak zrobić, że dopiero 26 grudnia...
    I byłoby dwa razy więcej odsetek, akurat np. takie milkowe 2 miesiące promo "na nowe
    środki" ;>

  • 32. Data: 2022-05-29 15:35:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Hmm, ale mnie zaciekawiła sytuacja z tym "wytłumaczeniem".
    > Że niby dlaczego?
    > No i w sumie czemu nie ma nowej karty?

    No, normalnie, "och, już się miesiąc skończył a nowa karta została na
    biurku itd".

    > Kiedyś co prawda bywały karty ważne tylko rok, np. z mBąka, ale to
    > płaszczaki "electronic only" - ale skoro piszesz, że sprzedawca mógł
    > zaryzykować nawet na terminalu...

    Zdaje się że dodatkowo była na to jakaś specjalna procedura, która
    kończyła się nawet autoryzacją takiej przeterminowanej karty. Aczkolwiek
    osobiście w akcji tego nie widziałem.
    Trzeba pamiętać, że wtedy często transakcje nie były autoryzowane.

    > Ale teraz dostaję odnowione zwykle na 3 miesiące przed końcem
    > ważności, kiedyś było inaczej? Czy "długa podróż"?

    3 miesiące to IMHO bardzo dużo. Kiedyś karty przychodziły zwykle w tym
    miesiącu, w którym kończyła się im ważność, moim zdaniem teraz
    przychodzą w poprzednim (w znanych mi przypadkach). Nie żeby to był
    problem w typowej sytuacji, wtedy czy teraz.

    > Te 3 miesiące miewają też skutki uboczne - jak głupi citek odnowił mi
    > visę jako mc, bez pytania, też na 3 miesiące przed końcem ważności, to
    > nawet nie poinformował, że jego samowolna akcja spowoduje, że visy nie
    > będą ważne do daty wypisanej na karcie, a tylko przez miesiąc.

    A to już specyfika Citi. Jak po wchłonięciu BH wymieniali karty, to te
    wcześniejsze też nie działały tak długo, jak miały działać.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 33. Data: 2022-05-30 09:18:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 28 May 2022 12:33:55 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Cóż poradzisz, widać pracownik banku, może nawet taki od pisania regulaminów -
    podobny brak logiki...

    Co i tak jest IMO niezle, bo pierwszy regulamin, gdzies z lat 90-tych,
    zawieral cos typu "karta działa zgodnie z ogolnie przyjętymi
    zwyczajami". Co przyjąlem za dobrą monetę, zakladając, ze chodzi o
    amerykanskie zwyczaje :-)

    J.

  • 34. Data: 2022-05-30 09:26:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 28 May 2022 13:49:11 +0200, Animka wrote:

    > Imię i nazwisko też chyba trzeba podać.Zresztą ja bym po regulaminach
    > nie szukała co i jak tylko zadzwoniła do Banku i zapytała jakie dane
    > trzeba podać.

    I myslisz, ze ktos bedzie wiedział?

    Programista od rozliczen kartowych, ale do niego sie nie dodzwonisz
    :-)

    J.

  • 35. Data: 2022-05-30 15:30:13
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-05-30 o 09:26, J.F pisze:

    > I myslisz, ze ktos bedzie wiedział?
    >
    > Programista od rozliczen kartowych, ale do niego sie nie dodzwonisz

    Jest dział od rozliczeń kartowych to powinni poinformować jak należy.

    --
    animka

  • 36. Data: 2022-05-30 15:54:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 May 2022 15:30:13 +0200, Animka wrote:

    > Jest dział od rozliczeń kartowych to powinni poinformować jak należy.

    A gdzie tam.
    Oni maja spytac "czy sklada pan/i reklamacje" i ewentualnie
    zatwierdzic lub wytlumaczyc czemu nie :-)

    J.