  • 21. Data: 2022-05-27 22:19:53
    Temat: Re: Obciążanie karty bankowej
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 27 maja 2022 o 21:47:27 UTC+2 RG napisał(a):
    > Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie trzeba zgadywać, bo powyższe ja napisałem, ale
    > ja nie napisałem "że to w regulaminie zapisane".
    > Ja napisałem : "powinny być warunki ..."

    To też po raz kolejny pytam o przykład.
    Chyba że "powinny być" oznacza "mi się wydaje", czym wracamy do mojego "ale
    zmyślasz".

  • 22. Data: 2022-05-27 22:33:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 27 maja 2022 o 20:25:33 UTC+2 RG napisał(a):
    > Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Skąd to wiesz ?

    Z praktyki.
    To może ustalmy, co chciałeś przekazać, odsyłając do regulaminu?
    Że kartę można obciążyć znając TYLKO jej numer i (nawet byłą) datę ważności?
    Regulaminu kart skarbonki nie czytałem, bo nigdy nie miałem.
    W innych podobny bełkot, który klienci, patrząc po OP, rozumieją opacznie.

    Nawet właśnie pytałem santandera, jak to jest, że dla ich KK zwykle przy IO jest
    "normalne" 3DS, czyli kod z SMSa, ale są przypadki, też dla ich KK, że:
    - nie ma żadnego 3DS, nawet kodu z SMS
    - bywa mega-3DS, czyli pytanie o login, hasło i kod SMS.

    Coś mi nawet zaczęli bredzić o "zaufanym komputerze", jakby logowanie do ST miało
    cokolwiek wspólnego z zakupami IO.
    A ogólnie odpowiedź jest "bo tak" i że tak wolno.

  • 23. Data: 2022-05-28 08:45:26
    Od: "RG" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    ups.com...

    > To też po raz kolejny pytam o przykład.

    Dawid Rutkowski

    Poniżej przykład dla Dawida Rutkowskiego :
    Cytat z postu J.F, post z 27 maj 2022, godz. 19:13 :
    Początek cytatu :
    To masz tu przykladowy regulamin
    https://www.pkobp.pl/media_files/8fea48fb-eba4-4651-
    91c9-61ceb9708cac.pdf

    2. Posiadacz karty albo Użytkownik karty wyraża zgodę na wykonanie
    transakcji (autoryzuje transakcję) w co najmniej jeden z podanych
    niżej sposobów tj. poprzez:

    2) podanie wymaganych danych np.: numeru karty, daty jej ważności,
    kodu CVC2/CVV2 lub kodu 3D-Secure w przypadku transakcji
    wykonywanych na odległość tj. bez fizycznego przedstawienia karty ....
    Zwracam uwage na "np."
    Koniec cytatu.

  • 24. Data: 2022-05-28 08:47:50
    Od: "RG" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    ups.com...
    piątek, 27 maja 2022 o 20:25:33 UTC+2 RG napisał(a):
    > Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Z praktyki.

    Dawid Rutkowski

    Opisz dokładniej tą swoją "praktykę". Czy Twoja "praktyka" jest na tyle
    wiarygodna, że można odnieść ją do wielu kart z różnych banków ?
    Skąd wynika, że karta działa w taki sposób jak opisałeś ?

    > To może ustalmy, co chciałeś przekazać, odsyłając do regulaminu?

    Chciałem przekazać to, że jest prawdopodobne, że Monika tam znajdzie
    odpowiedź na swoje pytanie.

  • 25. Data: 2022-05-28 11:50:30
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.05.2022 o 08:45, RG pisze:
> [...]
    > kodu CVC2/CVV2 lub kodu 3D-Secure w przypadku transakcji
    > wykonywanych na odległość tj. bez fizycznego przedstawienia karty ....

    Ale taki zapis nie znaczy nic, skoro nie definiuje "wymaganych danych".
    A może wystarczy podać kolor karty albo jej masę i też zadziała?

    MJ

  • 26. Data: 2022-05-28 13:49:11
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-05-28 o 11:50, Michał Jankowski pisze:
    ups.com...

    91c9-61ceb9708cac.pdf

    > Ale taki zapis nie znaczy nic, skoro nie definiuje "wymaganych danych".
    > A może wystarczy podać kolor karty albo jej masę i też zadziała?

    Imię i nazwisko też chyba trzeba podać.Zresztą ja bym po regulaminach
    nie szukała co i jak tylko zadzwoniła do Banku i zapytała jakie dane
    trzeba podać.

    --
    animka

  • 27. Data: 2022-05-28 14:57:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Kartę można obciążyć znając jej numer i datę ważności (albo nawet byłą datę
    ważności).

    A nawet żadną datę ważności.
    Data ważności jest potrzebna do uzyskania autoryzacji, ale obciążenie
    nie wymaga, technicznie rzecz biorąc, autoryzacji.

    BTW kiedyś można było zapłacić kartą, która utraciła ważność.
    Np. w żelazku - wystarczyło, że sprzedawca nie spojrzał na datę,
    i nie robił telefonicznej autoryzacji. Albo np. był pierwszy dzień
    następnego miesiąca i można mu to było "wytłumaczyć". Terminale
    elektroniczne też mogły mieć możliwość zatwierdzenia takiej transakcji.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 28. Data: 2022-05-28 16:34:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 28 maja 2022 o 13:49:44 UTC+2 Animka napisał(a):

    > Imię i nazwisko też chyba trzeba podać.Zresztą ja bym po regulaminach
    > nie szukała co i jak tylko zadzwoniła do Banku i zapytała jakie dane
    > trzeba podać.

    Zadzwoń i napisz nam, czego się dowiedziałaś.
    Ale Ty tak się tylko przechwalasz, zadzwonić się boisz, może nawet tak, że na wszelki
    wypadek nie znasz numeru ;P

  • 29. Data: 2022-05-28 21:32:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 28 maja 2022 o 14:57:31 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > następnego miesiąca i można mu to było "wytłumaczyć". Terminale
    > elektroniczne też mogły mieć możliwość zatwierdzenia takiej transakcji.

    Wszystko można - różnica tylko w tym, kto odpowiada za fraudy.
    Ale karty są z kraju uczciwych ludzi (dlatego można było tam odpierdzielać takie
    mega-fraudy, co prawda do czasu ;).

    Hmm, ale mnie zaciekawiła sytuacja z tym "wytłumaczeniem".
    Że niby dlaczego?
    No i w sumie czemu nie ma nowej karty?
    Kiedyś co prawda bywały karty ważne tylko rok, np. z mBąka, ale to płaszczaki
    "electronic only" - ale skoro piszesz, że sprzedawca mógł zaryzykować nawet na
    terminalu...
    Ale teraz dostaję odnowione zwykle na 3 miesiące przed końcem ważności, kiedyś było
    inaczej? Czy "długa podróż"?

    Te 3 miesiące miewają też skutki uboczne - jak głupi citek odnowił mi visę jako mc,
    bez pytania, też na 3 miesiące przed końcem ważności, to nawet nie poinformował, że
    jego samowolna akcja spowoduje, że visy nie będą ważne do daty wypisanej na karcie, a
    tylko przez miesiąc.
    Oczywiście miesiąc minął, i właśnie wtedy mamie karta była potrzebna (a nie miałem
    jak przekazać tej nowej mc, więc sam też nie aktywowałem) - całe szczęście pierwsza
    próba w kiosku, więc zapłaciła inną, ale dzwoni, że nie działa. Ki diabeł, koniec
    grudnia, na karcie ważność do lutego, test w biedronku - karta nieważna.
    To telefon do citka i się dowiedziałem.
    Mieli szczęścje, że to dobra karta na dobrych warunkach.
    Ale od tego czasu nie mam wobec nich skrupułów i wykorzystuję jak się da, np.
    pożyczki na ujemne RRSO ;>

  • 30. Data: 2022-05-28 21:33:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 28 maja 2022 o 11:51:19 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):

    > Ale taki zapis nie znaczy nic, skoro nie definiuje "wymaganych danych".
    > A może wystarczy podać kolor karty albo jej masę i też zadziała?

    Cóż poradzisz, widać pracownik banku, może nawet taki od pisania regulaminów -
    podobny brak logiki...