  • 1. Data: 2022-05-24 12:52:28
    Temat: Millepułapka
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Zagadka:
    Posiadacz karty, konta i aplikacji mobilnej w Millennium wyjechał za granicę; w
    kraju jest tylko pełnomocnik. Pechowo, klient utracił numer telefonu i to bez
    możliwości odzyskania *).
    Co proponuje Bank celem odzyskania dostępu (co oznacza w praktyce zmianę numeru
    telefonu)?

    witrak()

    *) To możliwe - Play likwiduje XTRA numery od 31. maja.

  • 2. Data: 2022-05-24 13:38:56
    Temat: Re: Millepułapka
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 24 maja 2022 o 12:52:29 UTC+2 witrak() napisał(a):
> [...]
    telefonu)?

    > witrak()
    >
    > *) To możliwe - Play likwiduje XTRA numery od 31. maja.

    Hmm, poza napisaniem "sama chciałaś" - bo powodu do podawania w banku XTRA numeru nie
    potrafię
    sobie wyobrazić, czyste proszenie się o kłopoty, bank to przecież nie OLX ani
    sympatia (choć ładne
    panie bywają ;) - napiszę też, że to przecież niekoniecznie oznacza utratę dostępu.
    Oczywiście pod warunkiem zmiany na autoryzację w apce.
    Oczywiście^2 o ile klient w ogóle ma zamiar zlecać transakcje z PC-ta - bo inną
    kwestią jest to,
    że PC to strasznie niebezpieczne narzędzie i trzeba mieć telefon, żeby potwierdzać
    (czy to SMSowo czy apkowo),
    a apka jest mega bezpieczna i nie trzeba drugiego urządzenia, żeby potwierdzać
    dyspozycje zlecane w apce...
    Nawet takiej, co leci przez wifi (a tu przynajmniej SMS powinien być).

    A po powrocie do kraju klient powinien iść do oddziału naprawić głupotę, jaką
    uczynił.
    Bo pewnie nawet w Portugalii się nie da.

    Choć można temat też rozszerzyć na ogólną utratę numeru telefonu spowodowaną np.
    utratę karty SIM za granicą.
    Trzeba mieć w bezpiecznym miejscu drugie urządzenie z apką - może nie da się tak
    łatwo przełączyć
    w razie W autoryzacji dyspozycji PC-towych - ale nadal można zlecać niewymagające
    potwierdzenia
    dyspozycje apkowe.

  • 3. Data: 2022-05-24 13:44:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

> [...]
    możliwości odzyskania *).
    > Co proponuje Bank celem odzyskania dostępu (co oznacza w praktyce zmianę numeru

    Czy też może milek wymyślił coś tak przedziwnego, że byś się tym z nami chciał
    podzielić,
    ale najpierw wolisz, żebyśmy próbowali zgadnąć (bo "haha i tak nie zgadniecie!" ;P )
    ?

  • 4. Data: 2022-05-24 22:33:47
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Tuesday, May 24, 2022 at 1:44:09 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
    kraju jest tylko pełnomocnik. Pechowo, klient utracił numer telefonu i to bez
    możliwości odzyskania *).
    telefonu)?

    Za granicą nic.

    NIC.

    > Czy też może milek wymyślił coś tak przedziwnego, że byś się tym z nami chciał
    podzielić,
    > ale najpierw wolisz, żebyśmy próbowali zgadnąć (bo "haha i tak nie zgadniecie!" ;P
    ) ?

    Nie można ani zlecic przelewu (bo apka nie działa, a do zalogowania do ST trzeba
    aktywny numer na SMSa), ani nawet zapłacić kartą w internecie, bo 3DS nie działa.

    Zmienić numer można z pomocą karty w bankomacie Mille (ich własnym więc w Polsce),
    albo osobiście w oddziale, a trzecia z metod (zadzwonić do banku z apki) też jest
    niemożliwa, bo wymaga zalogowania, które jest niemożliwe bez numeru.

    Pełnomocnik może co prawda dysponować kontem, ale numeru nie może zmienić, mimo, że
    ST odmawia logowania, mówiąc, że telefon jest nieaktywny. Więc ani apka, ani ST nie
    dopuszczają do jakiejkolwiek akcji, a oddział banku tylko w kraju.

    Ciekaw jestem jak to jest w innych bankach.

    witrak()

  • 5. Data: 2022-05-24 22:39:17
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Tuesday, May 24, 2022 at 1:38:57 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    nie potrafię
    > sobie wyobrazić, czyste proszenie się o kłopoty, bank to przecież nie OLX ani

    Eeetam, masz słabą wyobraźnię: jak masz 3 osoby i musisz mieć 3 różne telefony
    (przynajmniej do smsów), to jak to zrobisz na jednym?

    > Oczywiście pod warunkiem zmiany na autoryzację w apce.

    Nie, obojętne jak, musisz mieć 3 numery, a jak apkę to trzy telefony.

> [...]
    dyspozycje zlecane w apce...
    > Nawet takiej, co leci przez wifi (a tu przynajmniej SMS powinien być).

    :-)

    > A po powrocie do kraju klient powinien iść do oddziału naprawić głupotę, jaką
    uczynił.

    No jak mądralo? bo to co może zrobić, to zlikwidować konto, ale to można nawet
    telefonicznie - zza granicy.

> [...]
    utratę karty SIM za granicą.
    > Trzeba mieć w bezpiecznym miejscu drugie urządzenie z apką - może nie da się tak

    Mille dopuszcza tylko jedno urządzenie do konta.

    > w razie W autoryzacji dyspozycji PC-towych - ale nadal można zlecać niewymagające
    potwierdzenia
    > dyspozycje apkowe.
    Tylko z kartą problem - 3ds

    witrak()

  • 6. Data: 2022-05-25 10:38:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ale dlaczego apka nie działa?

  • 7. Data: 2022-05-25 18:31:34
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 24 maj 2022 o 22:33, witrak() pisze:

> [...]
    > jest nieaktywny. Więc ani apka, ani ST nie dopuszczają do
    > jakiejkolwiek akcji, a oddział banku tylko w kraju.

    Aktywna apka jest poza Polską? -- dlaczego nie u pełnomocnika?
    Po aktywowaniu apki telefoniczny numer nie przydaje się.

    --