  • 1. Data: 2022-05-27 13:30:53
    Temat: Obciążanie karty bankowej
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Rezerwuję hotel na stronie www.
    Muszę zgłosić się do 15:00 i zapłacić za ten hotel, aby rezerwacja nie
    przepadła.
    Aby zagwarantować rezerwację po 15:00 muszę podać nr karty bankowej +
    date ważności. Informacja na www jest taka, że moja karta nie zostanie w
    tym momencie obciążona, ale jeśli nie przyjde, jeśli nie odwołam
    rezerwacji to karta zostanie obciążona za 1 dobę.

    Na jakiej zasadzie hotel sam sobie bierze kase z karty jeśli tylko zna
    numer i date wazności ?
    Przecież w ten sposób każdy nie tylko hotel może sobie wziąć kase z
    każdej jednej karty jeśli tylko zna numer i date ważności. Nawet CVV nie
    potrzebują, bo jeśli kupuję i płacę przez polcard, tpay, czy coś innego
    to zawsze CVV potrzebują i 3d-secure coraz częściej działa.

  • 2. Data: 2022-05-27 13:55:12
    Temat: Re: Obciążanie karty bankowej
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 27 maja 2022 o 13:30:56 UTC+2 Monika Głowacka napisał(a):
> [...]
    > potrzebują, bo jeśli kupuję i płacę przez polcard, tpay, czy coś innego
    > to zawsze CVV potrzebują i 3d-secure coraz częściej działa.

    Odpowiedź: Tak.

  • 3. Data: 2022-05-27 15:19:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Monika Głowacka <m...@g...pl> writes:

    > Na jakiej zasadzie hotel sam sobie bierze kase z karty jeśli tylko zna
    > numer i date wazności ?

    To umowa, pośrednio, z organizacjami zajmującymi się kartami.

    > Przecież w ten sposób każdy nie tylko hotel może sobie wziąć kase z
    > każdej jednej karty jeśli tylko zna numer i date ważności.

    Nie, ponieważ "każdy" nie ma takiej umowy.

    Taka umowa wiąże się to jednak z pewnymi ograniczeniami, i w związku
    z tym nikt o zdrowych zmysłach nie "bierze kasy z każdej karty".

    > Nawet CVV
    > nie potrzebują, bo jeśli kupuję i płacę przez polcard, tpay, czy coś
    > innego to zawsze CVV potrzebują i 3d-secure coraz częściej działa.

    Nie zawsze. Sprzedawca (praktycznie każdy, czy internetowi także)
    w ogóle nie potrzebuje żadnego CVV do obciążenia karty, może to zrobić
    tylko wpisując numer i ew. datę ważności.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 4. Data: 2022-05-27 16:23:06
    Od: "RG" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Monika Głowacka" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:6290b66d$0$493$65785112@news.neostrada.pl...

    > Rezerwuję hotel na stronie www.
    > Na jakiej zasadzie hotel sam sobie bierze kase z karty jeśli tylko zna
    > numer i date wazności ?

    Sprawdź w regulaminie Banku dotyczącego Twojej karty.
    Tam powinny być warunki przy których można zdalnie obciążyć kartę.

  • 5. Data: 2022-05-27 17:00:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 May 2022 16:23:06 +0200, RG wrote:
> [...]
    >
    > Sprawdź w regulaminie Banku dotyczącego Twojej karty.
    > Tam powinny być warunki przy których można zdalnie obciążyć kartę.

    Są tam takie szczegóły?

    Bo mnie sie wydaje, ze temu systemowi wystarczyl nawet tylko sam numer
    karty i mozna obciazyc.
    A nasze regulaminy ... to bankow nie interesuje.

    Moze potem dołozyli dodatkowe zabezpieczenia, ale czy one sa po
    stronie banku czy po stronie obciązającego ... jak zamówisz
    prenumerate, to bedzie karta obciązana co miesiąc, nawet jak waznosc
    uplynie i dostaniesz nową kartę z inną datą.

    J.

  • 6. Data: 2022-05-27 17:14:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 27 maja 2022 o 16:23:48 UTC+2 RG napisał(a):
> [...]
    > Sprawdź w regulaminie Banku dotyczącego Twojej karty.
    > Tam powinny być warunki przy których można zdalnie obciążyć kartę.

    Ale zmyślasz...

  • 7. Data: 2022-05-27 18:01:22
    Od: "RG" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    ups.com...
    piątek, 27 maja 2022 o 16:23:48 UTC+2 RG napisał(a):
    > Użytkownik "Monika Głowacka" <m...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:6290b66d$0$493$6578...@news.neostrada.pl...

    > Ale zmyślasz...

    Ale wymyśliłeś.

  • 8. Data: 2022-05-27 18:06:03
    Od: "RG" <s...@t...pl>

    > A nasze regulaminy ... to bankow nie interesuje.
    >
    > J.

    Ale interesuje posiadacza karty.
    Karta musi działać zgodnie z regulaminem banku wydającego kartę.

  • 9. Data: 2022-05-27 18:12:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 27 maja 2022 o 18:02:09 UTC+2 RG napisał(a):
    > Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości

    > Ale wymyśliłeś.

    Dawaj cytat, albo lepiej link i paragraf/punkt regulaminu banku, w którym coś takiego
    wyczytałeś.
    Może być dowolny bank, np. tzw. "Twój".

    Kartę można obciążyć znając jej numer i datę ważności (albo nawet byłą datę
    ważności).
    Kwestia jest tylko tego, jak trudny (albo jak łatwy) będzie w takiej sytuacji
    chargeback
    oraz kto - sprzedawca czy bank - pokryje jego koszty.

    I zasada jest prosta - nie chcesz, żeby obciążyli kartę - nie podawaj numeru.
    A nie pitu-pitu o jakichś CVV czy 3DS.
    Tylko jak nie podasz danych karty, to po 15 rezerwacja przepadnie (inna sprawa,
    czy ten hotel naprawdę tak obłożony i jedyny w mieście - tak jak ostatnio spamer
    telefoniczny się dziwił, że ja nie znam hotelu hetman na Kłopotowskiego - kurtałka,
    w samej Warszawie ze 100 hoteli, a debil nawet nie spytał, czy jestem z Warszawy,
    jedynie pytał, czy z mazowieckiego - przecież to jest województwo wielkości
    Holandii).

  • 10. Data: 2022-05-27 18:28:47
    Od: "RG" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    ups.com...
    piątek, 27 maja 2022 o 18:02:09 UTC+2 RG napisał(a):
    > Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości

    > Kartę można obciążyć znając jej numer i datę ważności (albo nawet byłą
    > datę ważności).

    Ale pytanie było : "Na jakiej zasadzie ?"