  • 31. Data: 2012-10-22 19:21:03
    Temat: Re: [OT] Re: Wyłudzenie pieniędzy w mbanku
    Od: Zibo <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 października 2012 17:31:00 UTC+2 użytkownik Jacek Osiecki
    napisał:

    > Nic a nic trudniejsze. Przecież technicznie nawet działa to identycznie jak
    >
    > przy kodach jednorazowych: wpisuje się przelew, pojawia się pole do wpisania
    >
    > kodu. Co za różnica czy kod klient ma w kieszeni czy dostanie SMSem? Nic nie
    >
    > trzeba przejmować, poza komputerem ofiary. Dlatego piszę, że nie zdziwiłbym
    >
    > się gdyby te osoby które padły ofiarą oszusta miały aktywne SMSy i po
    >
    > prostu bezmyślnie przepisały kod...

    Ponieważ nigdy nie miałem do czynienia z kodami jednorazowymi w mbanku uściślijmy
    zatem ich znaczenie:
    - autoryzuje tylko i wyłącznie daną transakcję (np. jest generowany z jakiejś tabeli)
    - autoryzuje kolejną transakcję (kody idą po kolei)
    Jeśli odpowiedź pierwsza to jest to bardzo podobne do sms-ów. Jeśli odpowiedź druga
    to uważam że opcja ta jest mniej bezpieczna - wystarczy kod, a nie trzeba podszywać
    się pod dany przelew (np. wystarczy zerknąć komuś przez ramię jak wpisuje taki kod i
    zablokować mu sieć).

    Zibo

  • 32. Data: 2012-10-22 21:24:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > No nie mów, że śruby od wkrętu nie odróżniają ;)

    Chyba śruby od śrubki :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 33. Data: 2012-10-22 21:34:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Zibo <z...@g...com> writes:

    > Dla mnie bezpieczniejsze są sms-y ponieważ nawet przejęcie /
    > podsłuchanie takiegoż (np. jakimś keyloggerem) kodu nie wystarcza do
    > zrealizowania innego przelewu.

    Natomiast podsłuchiwanie SMSów bez używania żadnego keyloggera wystarcza
    do zrealizowania przelewu.

    Jedno i drugie rozwiązanie ma swoje wady i zalety - kody papierowe m.in.
    nie określają kwoty ani odbiorcy np. przelewu, natomiast SMSy da się
    przechwycić, w różny sposób (od trywialnych do trudnych).

    To nie są całkiem bezpieczne rozwiązania, takim jest (po spełnieniu
    dodatkowych warunków) np. bezpieczny system do podpisu elektronicznego
    + podpisywanie zleceń kluczem asymetrycznym (którego część publiczna
    jest w posiadaniu banku). Niestety to nie jest chwilowo rozwiązanie "dla
    ludu".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2012-10-23 09:19:20
    Temat: Re: Wyłudzenie pieniędzy w mbanku
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    On 22 Paź, 13:01, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > Zawsze dokładnie czytasz treść SMSa? :) Bo nie zdziwiłbym się, gdyby ktoś
    > wykonał taki sam fraud i złapał trochę ofiar korzystających z SMSów...

    Ten fraud jest przecież skierowany wyłącznie do tych, którzy
    korzystają z potwierdzania SMSami! Masz gotowy wypełniony formularz
    przelewu na konto złodzieja i dostajesz SMS z kodem, który wpisujesz.
    Wszystko z wykorzystaniem prawdziwej formatki, prawdziwego kodu.
    Jedynie na górze jest formatka, że jak tego nie zrobisz to piekło cię
    pochłonie.

  • 35. Data: 2012-10-23 10:50:02
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Konfabulator" <k...@1...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    Wszystko z wykorzystaniem prawdziwej formatki, prawdziwego kodu.
    Jedynie na górze jest formatka, że jak tego nie zrobisz to piekło cię

    -------
    Dlaczego uważasz, że to jest wyłącznie do tych z SMS-ami.
    To jest przede wszystkim do tych z papierowymi kodami, ale niektórzy z
    SMS-owymi też się mogą złapać.
    Co za różnica dla programu, czy ofiara wpisuje kod z SMSa czy z tabelki
    kodów jednorazowych.
    Ten co ma tabelkę nie ma możliwości zauważyć, ze podpisuje coś innego niż
    widzi na ekranie, a ten co ma SMS-y jak przeczyta treść to zauważy, że
    podpisuje nie to co widzi na ekranie.
    P.G.

  • 36. Data: 2012-10-23 13:50:06
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    On 23 Paź, 10:49, Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:

    > Dlaczego uważasz, że to jest wyłącznie do tych z SMS-ami.

    Nie wyłącznie, ale pierwszy trojan, który to umie.

    > Ten co ma tabelkę nie ma możliwości zauważyć, ze podpisuje coś innego niż
    > widzi na ekranie, a ten co ma SMS-y jak przeczyta treść to zauważy, że
    > podpisuje nie to co widzi na ekranie.

    Ale przecież on podpisuje to co widzi na ekranie! Ma wiadomość, że
    Stefański przelał mu 10 tysięcy z konta X i on ma na to konto X
    przelać te 10 tysięcy z powrotem, więc przelewa, zatwierdzając przelew
    na konto X na 10 tysięcy.

  • 37. Data: 2012-10-23 15:55:51
    Od: Zibo <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 października 2012 13:50:06 UTC+2 użytkownik Konfabulator napisał:

> [...]
    >
    > Stefański przelał mu 10 tysięcy z konta X i on ma na to konto X
    >
    > przelać te 10 tysięcy z powrotem, więc przelewa, zatwierdzając przelew

    No i to jest różnica w kodach SMS a jednorazowych. Dlatego pisałem że niezły haker
    musiałby być, który jednocześnie w tym samym momencie wyśle przelew na swoje konto
    autoryzując się podanym sms-em

  • 38. Data: 2012-10-23 16:52:23
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Konfabulator" <k...@1...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > Stefański przelał mu 10 tysięcy z konta X i on ma na to konto X
    > przelać te 10 tysięcy z powrotem, więc przelewa, zatwierdzając przelew

    Nie wczytywałem się w treść tego co on widzi, bo pokazali to na jakiejś
    stronie gdzie się nie da wejść.
    Sądziłem że operacja widziana na ekranie jest inna niż ta widziana przez
    bank i to wyjdzie w SMS-ie.
    Może faktycznie to jest tak, że on wykonuje to co widzi i SMS też jest z tym
    zgodny.

    Aby to zadziałało to chyba ta kwota przelana rzekomo przez kogoś musi być
    niższa od aktualnego salda bo inaczej to chyba nie da się takiego przelewu
    wykonać i bank zamiast wysłać SMSa będzie próbował (próbował bo przecież
    filtrowane przez hakera) wypisać coś o braku środków. Nigdy nie próbowałem
    przelewu dającego w wyniku ujemne saldo.
    P.G.

  • 39. Data: 2012-10-24 13:29:43
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    On 23 Paź, 16:52, Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:

> [...]
    > filtrowane przez hakera) wypisać coś o braku środków. Nigdy nie próbowałem
    > przelewu dającego w wyniku ujemne saldo.

    Trojan czyta prawdziwe saldo i pokazuje zawsze saldo dwa razy większe.
    Masz 10.000 pokaże Ci 20.000, masz 50.000 pokaże Ci 100.000, jak masz
    2,72 to pokaże 5,44. I co ciekawe, nikogo kto się dał na to nabrać nie
    zastanowiło, dlaczego jakiś Kowalski przelał mu akurat równo 2,72,
    czyli tyle ile miał wcześniej na koncie... Naiwność ludzka nie zna
    granic.

  • 40. Data: 2012-10-24 13:52:35
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 22 Paź, 16:23, SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> wrote:

    > A ja sobie założyłem na FB konto "Pierdolę To" (jakimś cudem przeszło) i
    > lajkuję aż miło!

    Malo sie nie skusilem, zeby zalozyc tam konto w celu sprawdzenia
    powyzszego :)