  • 21. Data: 2012-10-21 07:52:39
    Temat: Re: [OT] Re: Wyłudzenie pieniędzy w mbanku
    Od: Zibo <z...@g...com>

    OK.
    Trochę to przypomina jeleni z Amber Gold domagających się od państwa spłaty.
    Problem się zaczyna, kiedy takich jeleni jest więcej niż tych lepiej myślących i
    większość jeleni w demokratycznych wyborach wybiera swojego dowódcę jeleni, który
    robi im dobrze, a tak naprawdę niedobrze. Ale to już polityka...

    Co do kodów.
    Z tego co się orientuje na grupie są jednak osoby preferujący kody ponad SMS-y.(Była
    nawet ostra dyskusja o tym bodajże na początku wakacji) Mają oczywiście swoje
    argumenty, dla mnie jednak bezpieczeństwo to sprawa pierwszorzędna. Nigdy nie
    wiadomo, czy człowiek nie zrobi jakiegoś głupiego błędu i sam nie stanie się
    jeleniem. Dlatego mimo, że jestem programistą i teoretycznie znam się na tym i owym -
    wolę mieć pewność, że gdzieś ktoś po drodze nie przejmie mi tego kodu jednorazowego i
    nie wykorzysta go do swoich celów.

  • 22. Data: 2012-10-22 12:27:42
    Temat: Re: Wyłudzenie pieniędzy w mbanku
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 17 Oct 2012 07:22:49 +0200, Andrzej Kubiak napisał(a):

    > Daj spokój, przecież Marek robi sobie jaja po całości :)

    Przecież wiem. Chciałem tylko zaprotestować żeby mi tu lubić nie mutować
    w lajkować.

    Xenocide

  • 23. Data: 2012-10-22 12:55:21
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 20 Oct 2012 22:52:39 -0700 (PDT), Zibo napisał(a):
> [...]
    większość jeleni
    > w demokratycznych wyborach wybiera swojego dowódcę jeleni, który robi im dobrze, a

    Biorąc pod uwagę jak podatni na oszustwa są te osoby, za bardziej prawdopodobne
    uważałbym zorganizowanie się ludzi którzy padli ofiarą bardziej perfidnych
    oszustw/perfidnych niedomówień.

    > Co do kodów.
    > Z tego co się orientuje na grupie są jednak osoby preferujący kody ponad SMS-y.

    Oczywiście że są. Tylko pisałem że to są raczej osoby które są bardziej
    świadome, a tymczasem wygląda na to że przy kodach uparli się też ludzie
    którzy nie mają zielonego pojęcia o zagrożeniach w sieci.

> [...]
    pewność,
    > że gdzieś ktoś po drodze nie przejmie mi tego kodu jednorazowego i nie wykorzysta

    Zawsze dokładnie czytasz treść SMSa? :) Bo nie zdziwiłbym się, gdyby ktoś
    wykonał taki sam fraud i złapał trochę ofiar korzystających z SMSów...
    Zresztą - niewykluczone, że ci którzy tutaj padli ofiarą też korzystają z
    SMSów. Zobaczyli komunikat, dostali prośbę o hasło jednorazowe ale nawet nie
    zwrócili na to uwagi... po czym otworzyli SMSa, przeklepali szybko kod i
    "uff, uratowałem swoje konto przed zablokowaniem" :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 24. Data: 2012-10-22 13:06:12
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    [...]

    > Zawsze dokładnie czytasz treść SMSa? :) Bo nie zdziwiłbym się, gdyby ktoś

    Akurat m*banki są pod tym względem porządne. COŚ o operacji jest
    napisane i MOŻNA to przeczytać. NIe tak jak w Polbanku, gdzie przychodzi gołe 6 czy 8
    cyfr i
    ani słowa o tym czy to przelew na 100 czy na 100 tysięcy.

    KJ

    I never killed a man that didn't deserve it.
    -- Mickey Cohen

  • 25. Data: 2012-10-22 16:23:03
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-22 12:27, xbartx pisze:

    > Przecież wiem. Chciałem tylko zaprotestować żeby mi tu lubić nie mutować
    > w lajkować.

    A ja sobie założyłem na FB konto "Pierdolę To" (jakimś cudem przeszło) i
    lajkuję aż miło!

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 26. Data: 2012-10-22 16:59:07
    Od: Zibo <z...@g...com>

    > Oczywiście że są. Tylko pisałem że to są raczej osoby które są bardziej
    >
    > świadome, a tymczasem wygląda na to że przy kodach uparli się też ludzie
    >
    > którzy nie mają zielonego pojęcia o zagrożeniach w sieci.

    Zgadzam się.

    Dlatego

    > Zawsze dokładnie czytasz treść SMSa? :)
    Rzucam okiem na najważniejsze kwestie - a generalnie staram się minimalizować liczbę
    sms-ów poprzez dodawanie adresatów zaufanych.

    > Bo nie zdziwiłbym się, gdyby ktoś
    > wykonał taki sam fraud i złapał trochę ofiar korzystających z SMSów...

    Oj to chyba jednak zdecydowanie trudniejsze zadanie dla hakera. Oszust musiałby
    wykryć moment kiedy ofiara chce wysłać przelew, podpiąć się pod sms-a którego wpisał
    i w tym samym czasie wysłać własny przelew.

> [...]
    >
    > --
    >
    > Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    >
    > I don't want something I need. I want something I want.
    Dla mnie bezpieczniejsze są sms-y ponieważ nawet przejęcie / podsłuchanie takiegoż
    (np. jakimś keyloggerem) kodu nie wystarcza do zrealizowania innego przelewu.

  • 27. Data: 2012-10-22 17:18:16
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 22 Oct 2012 13:06:12 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
> [...]
    8 cyfr i
    > ani słowa o tym czy to przelew na 100 czy na 100 tysięcy.

    Zgadza się, ale nie zmienia to faktu że na pewno znalazłoby się trochę osób
    które i tak by potwierdziły, sprawdzając tylko kod.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 28. Data: 2012-10-22 17:18:40
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Zibo" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > sms-a którego
    > wpisał i w tym samym czasie wysłać własny przelew.

    Nie musi się podpinać pod SMS-a. Jak klient nie przeczyta treści i wpisze
    hasło jednorazowe to haker ma je tak samo jak z papierowej listy haseł.
    P.G.

  • 29. Data: 2012-10-22 17:25:26
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 22 Oct 2012 07:59:07 -0700 (PDT), Zibo napisał(a):
    > Rzucam okiem na najważniejsze kwestie - a generalnie staram się minimalizować
    liczbę sms-ów poprzez dodawanie adresatów zaufanych.

    Ty - tak, ja - mam nadzieję że tak, ale czy wszyscy klienci mBanku? Na pewno nie :)

    > Oj to chyba jednak zdecydowanie trudniejsze zadanie dla hakera. Oszust
    > musiałby wykryć moment kiedy ofiara chce wysłać przelew, podpiąć się
    > pod sms-a którego wpisał i w tym samym czasie wysłać własny przelew.

    Nic a nic trudniejsze. Przecież technicznie nawet działa to identycznie jak
    przy kodach jednorazowych: wpisuje się przelew, pojawia się pole do wpisania
    kodu. Co za różnica czy kod klient ma w kieszeni czy dostanie SMSem? Nic nie
    trzeba przejmować, poza komputerem ofiary. Dlatego piszę, że nie zdziwiłbym
    się gdyby te osoby które padły ofiarą oszusta miały aktywne SMSy i po
    prostu bezmyślnie przepisały kod...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 30. Data: 2012-10-22 18:06:08
    Od: xbartx <b...@h...net>

> [...]

    > napisane i MOŻNA to przeczytać. NIe tak jak w Polbanku, gdzie przychodzi
    > gołe 6 czy 8 cyfr i ani słowa o tym czy to przelew na 100 czy na 100

    Tylko, że w Półbanku kod jest ważny przez dwie minuty od kliknięcia i
    jego wygenerowania. Czyli jeżeli nie korzystamy z www banku to sprawa
    oczywista aczkolwiek mama świadomość, że rzeczywistość może być zgoła
    odmienna i po prostu opowiadam pierdoły ;)

    --
    xbartx