eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło › Re: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
  • Data: 2010-10-22 01:35:31
    Temat: Re: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
    Od: "pmlb" <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ?

    "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote in message
    news:i9qjc3$2nf3$1@news2.ipartners.pl...

    > "pmlb" <b...@d...pl> wrote in message

    > -----------------
    > Wyplaty nie sa ograniczone ilosciowo w Getinieonline.
    >
    > DBnet daje karte za darmo, przy wykonywaniu 1 operacji na miesiac np.
    > wyplaty z bankomatu, dodatkowo wyplaty za granica bez prowizji za wyplate.

    Czyli tu jest warunek.

    > Moze Polacy w UK nie wyjezdzaja do innych krajow, ale wielu Anglikow
    > spedza urlopy poza UK i slono placi za uzywanie swojej karty na wakacjach.

    Ale jest jedna sprawa, wielu anglikow kocha gotoke, gotowka jest bardzo
    popularna w UK.
    Jadac na wakacje nie jest inaczej.
    Niedawno jakis bank reklamujac sie w TV cos mowil o bezplatnym korzystaniu
    za granica z konta. Nie wiem, bo rekalmy mi lataja kolo uszu.

    > --------------------
    > Te polemike o wyzszosci kont w UK mozna uprawiac godzinami i to nie
    > pierwszy twoj post w tym temacie.

    Najwazniejsza roznica, to darmowa bankowosc w UK

    > W dobie internetu i w PL mozna miec wszystko za darmo (to co w UK), ale
    > mozna miec tez duzo wiecej i czesto tez za darmo, albo niewiele platne-
    > mam na mysli szeroko rozumiana wielowalutowosc-rachunki, lokaty, karty,
    > autodealing (takich rzeczy nie ma w UK dla przecietnych a w PL sa )
    > Co sie tyczy samych systemow online, to trzeba by sie wypowiadac na
    > konkretnym przykladzie. ja osobiscie mam doswiadczenia tylko z Natwestem i
    > ich bankowoscia internetowa, i dla mnie ich system internetowy jest
    > 'maluchem' w porownaniu do wielu 'mercedesow' w polskiej bankowosci.

    Maluch, czy nie maluch.
    Z punktu widzenia zwyklego statystycznego obywatela bankowosc ogranicza sie
    do wplat, wyplat, przelew DD (Direct Debet) ewentualnie karta kredytowa.
    To dotyczy 100% klientow indywidualnych, teraz ilu klientow indywidualnych
    wysyla przelewy za granice ponad 1 tys funtow?
    Ilu klientow korzysta z przewalutowania?
    Sa to promile - nawet nie procenty.
    Nie inaczej jest w Polsce. Tez 99% klientow bankow to podstawowe uslugi
    ktore powinny byc za darmo.
    A slowo ap[ropo internetu.
    Polska jest krajem testowym, juz to pisalem. W polsce testwoalo sie wszelkie
    systemy ebankingu (na zywym organizmie) to co masz w UK to efekt testow,
    zwroc uwage, ze ten twoj "mercedes" co chwile ma awarie. Ja nie slyszalem o
    jakies awari systemu ebankingu w UK.
    Jeszcze raz ci mowie, nie kupuje sie ciezarowki by przewiesc jedna
    gazete....